Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Allround lens (canon)
Collapse
X
-
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
-
Re: Allround lens (canon)
Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk berichtDat zou ik toch niet doen, de 55-250 IS heeft een goede naam, de 17-85 niet echt zo..
View the image quality delivered by the Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.
De nieuwe 15-85 zou wel goed zijn, maar veel duurder, als je de kitlens wil vervangen door een betere kun je denk ik best eens naar de Tamron 17-50 2.8 of als je een betere lens ertussen wil evt de 28-75 2.8.
Of evt gewoon vervangen door de kitlens met IS, die zou ook ongeveer zo goed zijn als de 17-85 maar onder de 100 euro
Uit uw selectie zou ik eigenlijk enkel de 18-270 overwegen.
Is er dan zo een groot verschil tussen de 18-55 mét of zonder IS??
Ik zoek vooral naar een allround lens, en dan lijkt dat extra zoombereik wel zeer handig.
Comment
-
Ohja, en had ik al gezegd dat ultrascherpe foto's voor mij niet noodzakelijk zijn? (doel is straatfotografie/reisfotografie/snapshots. Veelzijdigheid is dus het belangrijkste dat ik in een lens zoek)
Comment
-
Goh, ik heb die lens (17-85) ooit geleend en ik vond de foto's die eruit kwamen gewoon nooit echt mooi, iets wat ik ook had met een Sigma 18-125 die ik ooit even had.
Het gaat dan niet (enkel) over scherpte, maar de algemene feeling van het beeld, door bvb lelijke achtergronden. Mss ben ik wat kritisch, maar van de andere kant ben ik altijd heel tevreden geweest van de beelden die een even goedkope Sigma 70-300 me geven.
De 18-270 heb ik zelf nooit gebruikt, maar ken wel een paar tevreden gebruikers, dit is echt een 'ultime' allroundlens, maar ze zal ook nergens héél goed in zijn natuurlijk.
Voor straatfotografie zou ik liever een goede 50mm of 35mm vaste lens kopen, maar da's puur persoonlijk natuurlijk, in ieder geval iets lichtsterkers zodat je bij minder licht uit de voeten kunt en met scherpte-diepte kunt spelen.Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Buffalo Soldier Bekijk berichtOhja, en had ik al gezegd dat ultrascherpe foto's voor mij niet noodzakelijk zijn? (doel is straatfotografie/reisfotografie/snapshots. Veelzijdigheid is dus het belangrijkste dat ik in een lens zoek)Eos 7D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Morre Bekijk berichtwat bemoeilijkt je keuze dan zo ? haal dan gewoon de 18-135 IS !
Lijkt idd niet slecht. Misschien wel wat groot als reislens?
Comment
-
-
zit als kit op de nieuwe 7D ...
Last edited by Morre; 4 februari 2010, 14:10.Eos 7D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
Comment
-
Hmmm, en nu zit ik me weer af te vragen of een groter bereik wel belangrijker is dan een grotere lichtsterkte...
Uiteindelijk zal ik waarschijnlijk gewoon hetzelfde overhouden als nu
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk berichtHallo,
Ik kan dit enkel beamen. Ik heb sinds november de Tamron 28-300mm op mijn Canon 5D (full frame) staan en ze bevalt uitstekend.
De image stabilisatie is zeker een pluspunt.
Jaja
ik heb me laten wijsmaken door een verkoper in de media markt dat tamron en sigma geen image stabilization hebben...
klopt dit, of is dit voor bepaalde lenzen?
grtz
Evi
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Evike84 Bekijk berichtik heb me laten wijsmaken door een verkoper in de media markt dat tamron en sigma geen image stabilization hebben...
grtz
Evi
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Evike84 Bekijk berichtik heb me laten wijsmaken door een verkoper in de media markt dat tamron en sigma geen image stabilization hebben...
grtz
EviForum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Comment