Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 150-500mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 150-500mm

Ben er van overtuigd dat Sigma, Tamron, Tokina prima lenzen maken (gebruik zelf tamron 90mm macro en sigma 10-20 naar grote tevredenheid) maar heb dit weekend heel slechte ervaring gehad met de 150-500 van sigma. Had besloten deze lens aan te schaffen om oude Nikon 300mm f2.8 ai te vervangen maar helaas: problemen met backfocus en frontfocus op twee verschillende exemplaren waarvan er één scherp was en de andere soft. De backfocus corrigeren op 500mm maakte de frontfocus op 150mm alleen maar erger natuurlijk dus dit was geen optie. Nochtans zijn er leden van dit forum die wel scherpe beelden uit hun Sigma toveren zoals bijv Dieder Plu dus er moeten echt wel goede exemplaren in omloop zijn.

Bovendien is (door het zoomconcept) je 500mm bereik bij een onderwerp op ongeveer een meter of vijf maar nipt 400mm denk ik.

Uiteindelijk dus maar gegaan voor de 300mm f4 AFS met 1.4 converter. Scherp en snelle AF zelfs vol open en bij gebruik met de converter (eerste post met deze lens in showcase dieren "opvliegend roodborstje"). Niet echt ideaal om de scherpte te beoordelen maar ben veel te blij met eerste vluchtshot om iets anders te posten!!!

Heb ooit gemaild met Johan Geyskens, hij had me gewaarschuwd en ik citeer : "Koop wat je wil, maar niet de sigma...."

Grtz,

Eric
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

Re: Sigma 150-500mm

Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
    Ben er van overtuigd dat Sigma, Tamron, Tokina prima lenzen maken (gebruik zelf tamron 90mm macro en sigma 10-20 naar grote tevredenheid) maar heb dit weekend heel slechte ervaring gehad met de 150-500 van sigma. Had besloten deze lens aan te schaffen om oude Nikon 300mm f2.8 ai te vervangen maar helaas: problemen met backfocus en frontfocus op twee verschillende exemplaren waarvan er één scherp was en de andere soft. De backfocus corrigeren op 500mm maakte de frontfocus op 150mm alleen maar erger natuurlijk dus dit was geen optie. Nochtans zijn er leden van dit forum die wel scherpe beelden uit hun Sigma toveren zoals bijv Dieder Plu dus er moeten echt wel goede exemplaren in omloop zijn.

Bovendien is (door het zoomconcept) je 500mm bereik bij een onderwerp op ongeveer een meter of vijf maar nipt 400mm denk ik.

Uiteindelijk dus maar gegaan voor de 300mm f4 AFS met 1.4 converter. Scherp en snelle AF zelfs vol open en bij gebruik met de converter (eerste post met deze lens in showcase dieren "opvliegend roodborstje"). Niet echt ideaal om de scherpte te beoordelen maar ben veel te blij met eerste vluchtshot om iets anders te posten!!!

Heb ooit gemaild met Johan Geyskens, hij had me gewaarschuwd en ik citeer : "Koop wat je wil, maar niet de sigma...."

Grtz,

Eric
    Ik denk dat het ondertussen algemeen geweten is dat de laatste Sigma's geen wonderen leveren qua prestaties. Ze zijn dan ook een stuk goedkoper dan de oudere 50-500 die ook niet boven alle kritiek verheven was. Komt hier nog bij dat het de minst betrouwbare objectieven van het moment zijn (samen met de Tamron 70-200mm f/2.8)

De Nikon prime is in alle opzichten het betere objectief

Comment

Ik persoonlijk vind deze lens een top lens voor die prijs , werk er nu al 2 jaar mee en heb er nog geen dag spijt van gekregen .
      Je mag ze nu ook niet vergelijken met lenzen van meer dan 3500 € hé .

Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
      http://www.google.com/profiles/dieder.plu

Comment

De mijne staat ook nog steeds te koop, niet te geloven hoe minderwaardig die was tov de 50-500 die ik ervoor had (kapot door verkeerde handeling).
        Ook ik heb gekozen voor de 300mm f4 maar met een TC 1.7
        Zeer tevreden mag ik wel zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door witteplu Bekijk bericht
          Ik persoonlijk vind deze lens een top lens voor die prijs , werk er nu al 2 jaar mee en heb er nog geen dag spijt van gekregen .
          Je mag ze nu ook niet vergelijken met lenzen van meer dan 3500 € hé .

Geef maar toe, Sigma heeft voor jou een lens geprepareerd met een Nikon of Canon binnenwerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
            De mijne staat ook nog steeds te koop, niet te geloven hoe minderwaardig die was tov de 50-500 die ik ervoor had (kapot door verkeerde handeling).
            Ook ik heb gekozen voor de 300mm f4 maar met een TC 1.7
            Zeer tevreden mag ik wel zeggen.
            Twizter, is de Af nog werkbaar met de TC1.7??
            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
            Flickr - JAlbum

Comment

ga voor een gelijkaardig bereik van 150-500 mm en prijsklasse veel eerder naar de tamron 200-500

wel een serieuse zonnenkap maar toch snel en scherp
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik vond de sigma 80-400 OS toch ook een stuk scherper dan de 150-500.

Nu kunnen we terug uitkijken naar de sigma 50-500 OS en hopelijk gaat die zijn prestaties eens omhoog.
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                  Twizter, is de Af nog werkbaar met de TC1.7??
                  Zeer zeker, geen probleem (de TC is een Nikon)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Geef maar toe, Sigma heeft voor jou een lens geprepareerd met een Nikon of Canon binnenwerk
                    Wie weet
                    Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
                    http://www.google.com/profiles/dieder.plu

Comment

Working...
                    X