Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200 vrii + tc-20e iii

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 70-200 vrii + tc-20e iii

't is wel sneller, maar of de af ook snel genoeg is voor bewegende objecten moet ik nog gaan testen.
    Als de AF wel sneller is maar het bewegende onderwerp in C stand niet kan volgen maakt het natuurlijk weinig uit.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Ja dat klopt ook ik vraag me dat af of deze combinatie snel genoeg is, voor snel bewegende voorwerpen te kunnen volgen ?
      Ik moet dat nog uit testen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvanversendaal Bekijk bericht
        Ja dat klopt ook ik vraag me dat af of deze combinatie snel genoeg is, voor snel bewegende voorwerpen te kunnen volgen ?
        Ik moet dat nog uit testen.
        Ik heb vandaag actiefoto's van jeugdvoetbal geschoten met deze combinatie op de D700, en de AF was zeer accuraat en voldoende snel, ondanks het mistige weer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Ik heb vandaag actiefoto's van jeugdvoetbal geschoten met deze combinatie op de D700, en de AF was zeer accuraat en voldoende snel, ondanks het mistige weer
          Nice!
          Dit is interessant nieuws!

Comment

Mooi Frank, bedankt voor deze info, ik had zelf ook al zo n gevoel van dat gaat wel lukken.
            Zo spoedig als het wat beter weer is, ga ook ik hem uitproberen.
            Heb vandaag nog wel wat binnen opname's gemaakt uit de hand op 80 mm x2 met sluitertijden van 1/15 sec dat werkt goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvanversendaal Bekijk bericht
              Zo spoedig als het wat beter weer is, ga ook ik hem uitproberen.
              Ben benieuwd

Iemand enig gedacht of de prijs nog veel zal dalen van de 70-200 VR II?
              Want hij is alweer een paar euro-tjes gedaald in prijs...

Comment

Nu nog een testje met de Macro 105mm VR.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                  Nu nog een testje met de Macro 105mm VR.
                  Ook hier ben ik héél benieuwd naar, want deze lens zit ook in mijn collectie!

Comment

Hi,

iemand nog verdere tests kunnen doen of ervaringen opbouwen?
                    Het enige wat ik nog gevonden heb, is dit:

http://www.fotografie.fr/fotoforum/v...php?f=54&t=638

Greetz,

JD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door remorfer Bekijk bericht
                      Waaruit blijkt dat de TC20E III minder presteert op de D300 dan op de D700.
                      Op DPreview vindt je gerust nog enkele ervaringen.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        Waaruit blijkt dat de TC20E III minder presteert op de D300 dan op de D700.
                        Op DPreview vindt je gerust nog enkele ervaringen.
                        Hier ben ik niet volledig mee akkoord. Met de TC-20EIII is er niks mis, het is de lens die ervoor staat die de bepalende factor is. De TC gebruikt immers maar 25% van het glasoppervlak en neemt 2 stops licht weg. De 70-200VR2 op zich is zeer scherp, maar met 21 glas elementen en een zoom mechanisme kan je ook geen mirakels verwachten. Gebruik de TC-20EIII met de 200/2VR, 300/2.8VR of 400/2.8VR primes met respectievelijk 13, 11 en 14 glas elementen en je krijgt een heel ander beeld. Mijn ervaring met deze TC en de D300 is dat een half stopke dicht zeer goede prestaties oplevert. Naar de 70-200VR2 toe wordt dit een f/7.1 tot f/8 telezoom die natuurlijk niet kan tippen aan de betere primes, maar toch een tele superzoom overbodig maakt.

Ik heb ondertussen ook mijn gedacht over deze "reviewer" Iets te wispelturig met zijn lofbetuigingen en steeds maar zijn eigen website lopen aan te prijzen.
                        Last edited by frank207be; 16 februari 2010, 18:30.

Comment

De prijs is net vandaag onder de 2000 euro gekomen.

Bij CameraNu.nl staat hij 1999 euro geprijsd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bobby Peru Bekijk bericht
                            Is deze combinatie nog te gebruiken voor concertfotografie of wordt dat moeilijk ?
                            Van de week een 80-400 op 400mm 6.3 gebruikt voor concertje en de camera ging tot 5000iso met een D700, ging goed.

Ben trouwens aan het denken deze lens weg te doen en te vervangen door een TC op de 70-200 VRI.

Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht

Ben trouwens aan het denken deze lens weg te doen en te vervangen door een TC op de 70-200 VRI.
                              Als je de VR I bedoeld, dan zal je ontgoocheld zijn.
                              Ik heb de VR I en ben er op zich heel tevreden over, maar samen met de nochtans steengoede TC14E II zijn de resultaten eerder matig te noemen.
                              Ik mag er niet aan denken dit met een TC20 E te combineren, zelfs niet met de allerlaatste (III) versie. (ik gebruik dus ook de D700).

Voor de 70-200 VR II lens lijkt dit evenwel geen obstakel te zijn.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                              X