Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lenzen

Welke lens zouden jullie me aanraden in de diverse categorieën die ik hier beschrijf,of welke combinatie zou je hier het best maken , die dure van 1000 zullen sowieso wel goed zijn dacht ik, of beter 2 lenzen voor 1000.
    Jawadde kan een mens toch twijfelen hé

Telezoom
    • Canon EF 70-300 IS USM 4-5.6 +-430
    • Canon EF 70-300mm f/4,5-5,6 DO IS +-1000
    • Canon EF 70-200mm f/4L USM +-530
    • Canon EF 70-200/4.0 L IS USM +-1000
    • Canon EF 70-200/2.8 L USM +-1000

Macro
    • Canon EF-S 60/2.8 USM Macro +-350 20cm
    • Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM +-450 30cm

Vast brandpunt
    • Canon EF 50/1.4 USM +-350 45cm
    • Canon EF 85/1.8 USM +-350 85cm
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Re: Lenzen

Dat valt natuurlijk te zien wat je met je lenzen wil aanvangen... wat fotografeer je met je tele en in welke omstandigheden. Ik vermoed ook dat je een crop toestel gebruikt, anders valt de EF-S macro er al sowieso uit.

Comment

ja wat wil je gaan vastleggen, uit je postgedrag kunnen we dat niet opmaken.
      wel weet ik dat je standaard lens nu de 28-75-F/2.8 is.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Het is een aanvulling op mijn 28-75 en zal gebruikt worden voor oa sport en concert als ook voor portret , eigenlijk een beetje vanalles en nog wat,zou ik dan voor de 50mm f1.4 en bv de 70-300 IS of beter één lens maar dan een 70-200 f4 IS of 70-200 f2.8 zonder IS,daarom had ik graag wat meningen gekregen ivm deze lenzen van mensen die ervaring ermee hebben
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

de 50 mm f1.4 is overkill denk ik
          das geld uitgeven da nie nodig is

ik maak gebruik van de f1.8 en ben hier heel tevreden van, kost maar rond de 100 euro dus 250 euro uitgespaard die je kan spenderen aan een andere lens
          heb hier ook al meermaals gelezen dat de meesten deze voldoende vinden of het grote prijsverschil het niet waard vinden
          Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
            de 50 mm f1.4 is overkill denk ik
            das geld uitgeven da nie nodig is

ik maak gebruik van de f1.8 en ben hier heel tevreden van, kost maar rond de 100 euro dus 250 euro uitgespaard die je kan spenderen aan een andere lens
            heb hier ook al meermaals gelezen dat de meesten deze voldoende vinden of het grote prijsverschil het niet waard vinden
            Heb wel al gehoord dat Sigma 50mm f1.4 veel beter en scherper is dan de Canon 50mm f1.4,allebei ongeveer dezelfde prijsklasse 350 a 400 euro,denk niet dat de50 mm f1.8 evengoed is al zal het wel geen slecht lenske zijn .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
              Heb wel al gehoord dat Sigma 50mm f1.4 veel beter en scherper is dan de Canon 50mm f1.4,allebei ongeveer dezelfde prijsklasse 350 a 400 euro,denk niet dat de50 mm f1.8 evengoed is al zal het wel geen slecht lenske zijn .
              ik zeg ook niet dat ze evengoed zijn he
              mor je moet het verschil van prijs en kwaliteit gaan afwegen zeg ik altijd en daarop heb ik het hier dan
              Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik ga voor één van deze 2 lenzen en nu is mijn vraag , is die L lens
                werkelijk veel beter dan die 70-300 met IS

Canon EF 70-300 IS USM 4-5.6 +-430

Canon EF 70-200mm f/4L USM +-530

Comment

De 70-200 is qua bouwkwaliteit en optisch de betere; als je een beverige hand bent ben je wellicht beter af met de 1e.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Voor sport ben je beter af met een 70-200 omdat die een snellere autofocus heeft, maar de f4 versie is niet altijd lichtsterk genoeg voor concertfotografie. Voor concertfotografie is een 70-200 f2,8 een veel betere keuze, desnoods zelfs de Sigma 70-200 f2,8 (misschien wachten op de nieuwste versie met beeldstabilisatie).Een 85mm f1,8 is ook heel goed voor concertfotografie, op voorwaarde dat je dicht genoeg bij het podium geraakt. Die is ook heel goed bruikbaar voor sportfotografie door de heel snelle AF (ook prima voor indoor-sport).

Wat de keuze van de macrolens betreft, wat wil je ermee op de foto zetten?
                    Voor de beestjes is een 100mm eigenlijk vrij kort, daarvoor kan je beter een 150 of 180mm macrolens kopen.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Voor sport ben je beter af met een 70-200 omdat die een snellere autofocus heeft, maar de f4 versie is niet altijd lichtsterk genoeg voor concertfotografie. Voor concertfotografie is een 70-200 f2,8 een veel betere keuze, desnoods zelfs de Sigma 70-200 f2,8 (misschien wachten op de nieuwste versie met beeldstabilisatie).Een 85mm f1,8 is ook heel goed voor concertfotografie, op voorwaarde dat je dicht genoeg bij het podium geraakt. Die is ook heel goed bruikbaar voor sportfotografie door de heel snelle AF (ook prima voor indoor-sport).

Wat de keuze van de macrolens betreft, wat wil je ermee op de foto zetten?
                      Voor de beestjes is een 100mm eigenlijk vrij kort, daarvoor kan je beter een 150 of 180mm macrolens kopen.
                      @ B@ndit , dankt u voor de prachtige info die ik gekregen heb,ik ga voor de 70-200 f4 (voor de weinige concerten die ik doe gaat dat wel lukken als ik de iso wat optrek)kweet wel dat die licht-sterkere beter zijn maar vind ze nogal prijzig en de sportfoto's die ik neem zijn 90% bij daglicht (buiten)en vind ik deze lens een mooie aanvulling naast mijn Tamron 28-75 f2.8 .En heb eerlijk gezegd een hele goeie vaste hand Wat die macro betreft twijfel ik tussen de 60mm en de 100mm omdat ik ergens gelezen heb dat je de 60mm ook nog kan gebruiken als een goeie portret-lens.
                      Ik zal ze niet gebruiken om beestjes mee te fotograferen maar eerder voor kleine speelgoed-voorwerpen a la match-boxjes of iets in die aard.

Comment

Working...
                      X