Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamrom 17-50mm f 2.8 SP VC DI II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamrom 17-50mm f 2.8 SP VC DI II

Wie heeft ervaring met de Lens Tamron 17-50mm (voor Canon) f 2.8
    Ik gebruik momenteel de Canon lens EF-S 17-55 mm f 3.5-5.6.
    Zou die aankoop van de Tamron een grote verbetering zijn voor mij ?
    Mijn camera is de Canon 7D

Re: Tamrom 17-50mm f 2.8 SP VC DI II

Hier ben ik ook eens benieuwd naar... Ik ga dus aandachtig mee volgen.
    Ik vind persoonlijk de Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM wat duur.
    Vandaar was ik ook eens benieuwd of die tamron een goed alternatief was.
    Zelf vind ik het wel jammer dat deze nog een micro motor heeft ipv een snellere ring motor.
    Canon EOS 400D - Sigma 17-50mm f/2.8 OS - Sigma 50mm f/2.8 Macro - Sigma 150mm f/2.8 Macro - Speedlite 430EX II
    Flickr

Comment

Ik heb deze op mijn Nikon D90 denk dat alleen de mount anders is voor Canon, het is een heel nieuwe lens van bouw en ze stelt sneller en beter scherp dan mijn Tamron 18-270, deze nieuwe is nu SP gelabeld dit staat voor special preformence
      Ook haarscherp op 2/8 van 17 tot 50 mm heb al fotos uit de hand op 17mm gemaakt met eensluitertijd van 1/4 de VC is geweldig
      Voor mij een superlens ,betaalde 529 Euro de Nikon kost meer dan het dubbele en heeft geen VC
      Kan niet geloven dat de foto's met de nikon 2 keer zo goed zijn
      Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
      Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris.O Bekijk bericht
        Ik gebruik momenteel de Canon lens EF-S 18-55 mm f 3.5-5.6.
        De reviews van de nieuwe versie met VC zijn niet heel erg lovend, het lijkt erop dat de oude versie zonder VC wat beter is, daar zou ik dan de voorkeur aan geven....

Comment

Laat me ook niet graag in mijn zak zitten, dus heb ook zoveel mogelijk forums en reviews nagelezen ,deze welke ik tegenkwam waren toch dat de nieuwe een verbetering is op de oude versie
          anders zou ik geen 200 euro meer gaan weggooien,het in natuurlijk de vraag of je deze meerprijs wil geven, want de oude versie was ook zeer OK
          Ik zou niet meer willen ruilen, voor de oude versie en 200 euro daarop,ik heb ze uitvoerend getest en ben zeer tevreden
          Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700

Comment

Ik begin er stillekes aan uit te geraken en denk wel dat ik voor deze lens zal opteren.
            Alvast bedankt voor de snelle reacties.

Comment

en heeft er iemand een idee wanneer deze zou uitkomen in belgie?
              geupgrade naar Nikon D80, Nikkor 18-200 , Velbon CX-560

Comment

hij staat al te koop bij kamera express voor 529, denk dat ie dan in belgie ook moet te koop zijn want invoerder is voor benlux
                Tamron 17-50mm Ni F/2.8 SP Di II VC (stabilizer) - Nikon (DX), FujiFilm (AF)

Actuele voorraad status:
                Direct leverbaar
                Meer info >>

€ 599,00
                € 529

Comment

Ik heb mijn gewoon hier in ST Truiden gekocht 529 euro,men had ze wel op mijn vraag besteld omdat ze toen ( Kerstmis) nog niet op de lijst van Tamron stond
                  was voorzien voor januari 2010
                  zou nu dan toch, door elke fotozaak besteld moeten kunnen worden
                  Bij konijn zeiden ze toen ook, leverbaar vanaf januari bij hen in de winkel
                  Grtjs

Comment

ik ben zaterdag bij konijnenberg geweest en hij stond nog niet in de lijst dus hij kon hem niet bestellen, dus ik moest de site in het oog houden en zodra hij daar op stond mocht ik terugbellen
                    geupgrade naar Nikon D80, Nikkor 18-200 , Velbon CX-560

Comment

Die lens staat te koop bij Art en Craft (Mariakerke - http://www.artencraft.be)
                      voor 499 eur.

Comment

Gisteravond wat gexperimenteerd met de Tamron 17-50 mm VC. Exif kun je uit de foto's lezen. Zijn gemaakt met volle opening, uit de hand, geen flits en een sluitertijd tussen de 0,4 en 1.5. Om eens te testen hoe de VC werkt. Foto's zijn alleen gecropt hebben verder geen enkele bewerking ondergaan.

Heb eigenlijk dit objectief te koop staan ondanks dat het een scherp exemplaar is en de Focus ligt waar hij hoort te liggen. Dacht te moeten investeren in misschien meer kwaliteit. Echter geen alternatief kunnen vinden waar de prijs/kwaliteit verhouding te accepteren is. Zou willen gaan voor de Nikon 17-55 maar deze is niet extreem beter dan de Tamron, kost wel het dubbele. Denk de verkoop te cancelen.
                        Last edited by Zwarte; 4 februari 2010, 18:48.
                        "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

Comment

Volgens Photozone is de non-VC versie beter.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Volgens Photozone is de non-VC versie beter.
                            Klopt hier is het objectief getest op een Canon. Maar in doorsnee krijgt de de Tamron hier geen slecht oordeel wordt optisch wel iets minder gewaardeerd dan de 17-55 die ook niet vrij blijkt te zijn van lens fouten. Verder wordt bij de test ook nog eens expliciet vermeld, ik citeer

"Dit zijn de resultaten van een 2e steekproef van deze lens. De eerste bleek een vrij ernstige centreren defect. Het tweede monster was beter maar niet perfect".

Dus beide objectieven waren ook nog niet perfect waar de test mee uitgevoerd is. Tja, en waar moet je dan van uit gaan.
                            "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris.O Bekijk bericht
                              Ik gebruik momenteel de Canon lens EF-S 17-55 mm f 3.5-5.6.
                              waarvoor wil je die lens gaan gebruiken, bedoel; heb je echt die lichtsterkte nodig.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X