Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verwarrend, hulp gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verwarrend, hulp gevraagd

Hallo, beste vrienden een vraagje,

Sigma AF 17-70 f/2.8-4 DC Macro OS HSM Nikon kost 359,00 euries

Sigma AF 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO Nikon (Built In AF) kost 279,00 euries

prijzen bij camera nu,

Waarom is die onderste bijna 100 euro verschil? Ik dacht lens met ingebouwde focusmotor is duurder dan een lens die wordt aangedreven door de body, maar wanneer ik hier de prijzen zie staan, lijkt deze theorie niet te kloppen.

En als ik een D90 zou kopen, welke lens neem ik hier dan het beste bij? de duurste of de goedkoopste, en waarom?

Dankjewel voor jullie tyd, zit hier al een heel tijdje mee en dit is nog met meer lensjes zo het geval, dat immense verschil
    www.sandromaggio.com

Re: Verwarrend, hulp gevraagd

Bij de bovenste zit er een OS ingebouwd, dat is geen rund.

Op de Sigma site vind je gauw genoeg wat dit betekent.

Waarom is die onderste bijna 100 euro verschil?
    De bovenste is dat ook........
    Last edited by hjanssen; 4 februari 2010, 19:37.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Re: Verwarrend, hulp gevraagd

Sigma's original OS (Optical Stabilizer) function, two types of sensors inside the lens detect vertical and horizontal movement of the camera..

rap gevonden
      Bij Canon noemen ze het IS, en bij Nikon VR (dacht ik). Het is een Image Stabilizer-systeem waarbij je je eigen trillingen kan laten neutraliseren door de lens.

Of je dat nodig hebt met zo'n Sigma hangt af van wat je gaat fotograferen. Ga je veel in het donker zitten, zonder flash (of veel dronken fotograferen) dan heb je die mss best op je lens. Anders kan het ook zonder. Ik heb de Sigma 17-70 op Canon zonder Is en gebruik deze voor studiofoto's in de plaats van mijn "dure" L-lens omdat ik hem mooier vind op 100% (ja er scheelt wrs iets aan die 24-105 ).
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Working...
      X