Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil canon lenzen, hulp gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verschil canon lenzen, hulp gevraagd

Hoi helpende handjes, ik vind de beoordeling van lenzen niet eenvoudig.

Ik heb nu de Canon EF70-300 f4.5-5.6 is usm op een EOS 450D en wil graag iets verder dieren kunnen vastleggen.
    Zou deze dat kunnen of niet, ik weet dat hij zonder IS is echter dat is voor mij minder belangrijk.
    Het gaat om de Canon EF 70-200mm F/4.0 L USM.

Gaat die nu meer of minder laten zien, op de zelfde afstand?

tot zover.
    Met vriendelijke groet, Eric.
    ------------------------------------------------------------
    Canon, glas en beetje doorzettingsvermogen.

Re: Verschil canon lenzen, hulp gevraagd

Wat bedoel je eigenlijk met meer of minder laten zien? Je verliest wel 100 mm dus je zal dichter bij het dier moeten komen. Maar de lens zelf is wel lichtsterker en de kleuren zijn ook wel beter van de 70-200 L 4.0.
    EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

Je moet inderdaad MEER mm's hebben
      Tot 400mm is het draagbaar (voor je portemonnee en je armspieren), daarboven kost het al bijna zoveel als een stadsautootje met ecopremie

1. zoom 70-300 verkopen en een 100-400 zoom kopen
      2. 70-300 houden en een prime (lens met vaste brandpuntsafstand) bijkopen: ofwel de 300 f:4 IS met 1.4 extender, ofwel de 400mm 5.6 (zonder IS)

Goedkoper ben je uit met Sigma
      De 400mm 5.6 is soms nog te vinden voor een klein prijsje
      De 50-500 6.3 "Bigma" heeft een goede reputatie qua scherpte, maar is zwaar en heeft geen IS (= dikwijls met statief)
      Er is nu ook een 150-500 met IS die geen slechte reviews krijgt, er zijn hier al zeer goede vogelfotos verschenen met deze lens gemaakt

Gebruik verder de zoekfunctie en veel fotoplezier

Comment

Een uitleg in mensentaal ...

Hier een uitleg hoe lenzen werken en waarom.
        http://www.avcornelis.be/V2_1/FOTO/Lenzen.htm
        EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
          Wat bedoel je eigenlijk met meer of minder laten zien? Je verliest wel 100 mm dus je zal dichter bij het dier moeten komen. Maar de lens zelf is wel lichtsterker en de kleuren zijn ook wel beter van de 70-200 L 4.0.
          De lichtsterkte maakt dus niets goed ten opzichte van het verlies in mm als ik het zo begrijp.
          Het is dus niet zo dat, door kwaliteit de uitsnede kleiner kan zijn en er dus meer getoont gaat worden.

Het zal dus een vergroting van mm moeten worden.

Mijn dank voor de antwoorden.
          Met vriendelijke groet, Eric.
          ------------------------------------------------------------
          Canon, glas en beetje doorzettingsvermogen.

Comment

Working...
          X