Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 100mm 2.8 Macro met 2.0 converter, goed idee of niet ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 100mm 2.8 Macro met 2.0 converter, goed idee of niet ?

Canon 100mm 2.8 Macro met 2.0 converter, goed idee of niet, alles zit in de vraag.
    't Is kwestie van afstand te houden, niet zozeer van de vergotingsfactor te vergroten, dan moet ik eerder naar een MP-E65 dacht ik.
    En nu Kenko nieuwe modellekes heeft. (http://www.dpreview.com/news/1001/10...convertors.asp)

Re: Canon 100mm 2.8 Macro met 2.0 converter, goed idee of niet ?

ik google het even voor je...

één vd resultaten
    Last edited by Matthias; 25 januari 2010, 14:22.
    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      Bedankt dat kan ik ook, het antwoord op mijn vraag staat er niet tussen en het voorbeeld dat je geeft gaat niet over macro-fotografie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
        Bedankt dat kan ik ook, het antwoord op mijn vraag staat er niet tussen en het voorbeeld dat je geeft gaat niet over macro-fotografie.
        een 2x converter geeft je 2x het brandpuntafstand met dezelfde minimum scherpstelafstand. Je werkafstand gaat inderdaad vergroten omdat je op 200mm niet zo dicht moet focussen om 1:1 te verkrijgen.

wel checken of de converter zeker past op de 100mm want mijn converter past niet op de 100mm. Die van andere merken zouden wel kunnen passen of je gebruikt de teleconverter met een 12mm tussenring maar ik weet niet of je daarmee nog ver genoeg kunt focussen om je werkafstand groot genoeg te houden

als er iemand in Gent een tussenring heeft liggen ergens wil ik het gerust eens proberen
        5DmkIII en wat glas

Comment

Een Kenko 1.4 extender werkt zonder problemen, een Sigma gaat er mechanisch ook op maar focust niet, een Canon heeft een uitstekend deel en kan enkel met een tussenring

Met een tussenring zal je de vergrotingsfactor licht verhogen, maar niet meer op oneindig kunnen focussen, bij macro is dat niet zo belangrijk

De nieuwe converters DGX zijn optisch en mechanisch hetzelfde als de vorige DG, alleen geeft de electronica beter de gegevens door (misschien om een lens met converter correct te identificeren in cameras met AF-microadjust ?)

Comment

Working...
          X