Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voordelen van een 50mm /f1.8?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Voordelen van een 50mm /f1.8?

Wat zijn de voordelen precies van een objectief met vast brandpunt 35mm of 50mm met diafragma f1.8?

- Een voordeel is waarschijnlijk dat je binnen bij matig licht gemakkelijk foto's kunt maken zonder de flits te hoeven gebruiken.

Zijn er nog andere voordelen of toepassingen waarbij je dit objectief goed kan gebruiken?

Alvast bedankt!

Re: Voordelen van een 50mm /f1.8?

Allereerst eens een misopvatting van een prime 50mm 1.8.

Op f 1.8 Heb je heel weinig dof = bevoorbeeld 1 persoon is scherp, de tweede die niet op dezelfde lijn staat is al onscherp.

Eigenlijk is een 50mm 1.8 meer een portret lens.
    Maar kan ook gebruikt worden voor concerten, sporthal en andere low light toepassingen. (vooral om 1^persoon te fotograferen of je moet al gaan naar F4)

Eigenlijk moet je het voor de prijs niet laten.
    Gewoon eens wat foto's mee maken en je zal al vlug merken dat je met prime andere foto's zal maken.

Suc6
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Ik heb deze lens nog maar een paar weken in mijn bezit, en ik vind het een reuze lens ! Zeker voor wat ze kost ! Buiten portretten, is deze ook zeer goed geschikt voor productfotografie of stilleven.
      De laatste 3 foto's op mijn "flickrsite" zijn gemaakt met de 50mm 1.8
      Indien je ze koopt, veel plezier ermee !

Bart

Comment

Ik heb deze lens ook.
        Het kost drie keer niks en is haarscherp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 3zzzie Bekijk bericht
          Wat zijn de voordelen precies van een objectief met vast brandpunt 35mm of 50mm met diafragma f1.8?

- Een voordeel is waarschijnlijk dat je binnen bij matig licht gemakkelijk foto's kunt maken zonder de flits te hoeven gebruiken.

Zijn er nog andere voordelen of toepassingen waarbij je dit objectief goed kan gebruiken?

Alvast bedankt!
          in feite is de 50mm een fullframe lens... op een crop camera komt hij niet zo goed tot z'n recht... beter is een 85mm lens voor portret op crop of een 35mm lens als standaard lens, de 50mm is een standaard lens voor een fulframe camera...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Heb deze lens ook en de prijs/kwaliteit is
            EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

Working...
            X