Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 100-400

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 100-400

Kan iemand mij vertellen hoe je leeftijd van een lens kan vertalen naar verkoopprijs?
    Ik kan een 7-8 jaar oude Canon 100-400 overnemen van iemand voor 900 euro.

Ik was echter op zoek naar een exemplaar van max 3 jaar oud, maar die vind je natuurlijk niet aan 900 euro...
    Ook lees je vaak dat de jongere 100-400's scherper zouden zijn op 400mm, is dit correct of een overdreven waarheid?

Vaak lees je dat leeftijd niet veel uitmaakt voor een lens, graag jullie ervaringen of tips.

Re: Canon 100-400

Bij L-lenzen is het net zoals bij klassieke auto's , de ouderdom doet er niet meer toe, wel de staat waarin hij zich bevindt

Als ik het goed begrijp wil je 900 Euro geven aan een lens van 8 jaar oud ... eerlijk gezegd zou ik dan 1270 Euro geven aan een nieuwe hoor, da's duurder ok, maar je hebt wel garantie en je bent zeker dat je een nieuw, scherp exemplaar hebt.

Iemand heeft altijd een reden om een oude lens te verkopen ... tweedehands kopen is de rommel die iemand anders niet meer wil overnemen zei mijn vader altijd, da's nogal cru uitgedrukt, maar daar komt het wel op neer hé

De 100-400 die ik gebruik is van einde 2008 en die is vlijmscherp op 400mm 5.6 in elk geval

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

En misschien niet slecht om eens na te denken of je dan niet beter wacht op de opvolger die er volgens bepaalde geruchten nu wel zou aankomen... (Misschien is het dit jaar echt wel waar , hij staat immers al op canon.co.uk met vermelding 'new')

Grtz
      -The Black Horses-
      Canon materiaal

www.theblackhorses.be

Comment

ik kan je ook aanraden een nieuwe te kopen.
        ik heb zelf deze week ook een 100-400 gekocht
        bij cameranu.nl lijkt me zeker het geld waard
        om een nieuwe te kopen ipv 2e hands

mocht er eventueel een nieuwe versie uitkomen
        dan zal deze wel zeer duur zijn kijk bijvoorbeeld
        ook maar naar de nieuwe versie van de 70-200
        Last edited by drekepeke; 17 januari 2010, 14:17.
        Canon eos 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Black Horses Bekijk bericht
          En misschien niet slecht om eens na te denken of je dan niet beter wacht op de opvolger die er volgens bepaalde geruchten nu wel zou aankomen... (Misschien is het dit jaar echt wel waar , hij staat immers al op canon.co.uk met vermelding 'new')

Grtz
          Ben juist gaan kijken, de 100-400 staat er totaal niet meer op??????????????????????????????
          Als dat waar is wacht ik nog een beetje, ik ging hem anders eerstdaags aanschaffen, ben curieus.

Comment

Als er een nieuwe 100-400 komt, hou er dan rekening mee dat die wel eens véél duurder zou kunnen worden dan het huidig model.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door divejunk Bekijk bericht
              Ben juist gaan kijken, de 100-400 staat er totaal niet meer op??????????????????????????????
              Als dat waar is wacht ik nog een beetje, ik ging hem anders eerstdaags aanschaffen, ben curieus.
              Geruchten ?

De lens is vandaag nieuw merkelijk goedkoper dan enkele jaren geleden, en de kwaliteit is verbeterd (voor 2006 was er veel variatie)
              Het is een ingewikkelde constructie waar sleet kan op komen (alhoewel het zeker geen probleemlens is)
              950-1000 EUR lijkt me vandaag een correcte prijs voor een recent exemplaar in perfecte staat
              Als men meer vraagt zou ik ze nieuw kopen

Met een eenvoudige gebouwde prime zoals de 400 f:5.6 bv loop je veel minder risico tweedehands

Comment

Ik heb het hier ook al gemeld koop ze nieuw voor 1148 hier : http://www.topfoto.nu/nederlands/can...izer-lens.html

Ik heb ze na de zomer daar ook gekocht stond toen wel 1255 euro.

Dus 2e hands zou ik persoonlijk niet meer dan 900 euro geven. Dat is dus 250 euro verschil met nieuw.

mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Als je ze nieuw voor 1150 met volle garantie kan kopen zou ik voor tweedehands exemplaar zonder garantie van een gezegende leeftijd maximum 600 euro geven.

De voorgestelde deal is alleen goed voor de verkoper
                  We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                  Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Op die site staat de prijs inderdaad aan 1150 euro.
                    Echter als je wat verder leest, dan staat er dat alle prijzen zonder BTW zijn.
                    Maar als je de bestelling net niet afrond, dan merk je dat er helemaal geen BTW wordt bijgeteld.

Iemand meer ervaring met deze shop?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door goessensj Bekijk bericht
                      Op die site staat de prijs inderdaad aan 1150 euro.
                      Echter als je wat verder leest, dan staat er dat alle prijzen zonder BTW zijn.
                      Maar als je de bestelling net niet afrond, dan merk je dat er helemaal geen BTW wordt bijgeteld.

Iemand meer ervaring met deze shop?
                      Yep, alles in orde met die sjop. heb er ook al gekocht. prijs was zoals die op de site stond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                        Als je ze nieuw voor 1150 met volle garantie kan kopen zou ik voor tweedehands exemplaar zonder garantie van een gezegende leeftijd maximum 600 euro geven.

De voorgestelde deal is alleen goed voor de verkoper
                        Ik ben blijkbaar wat te vriendelijk geweest met mijn kwotering, maar ik wil niet horen dat ik de markt verknoei

Voor mij mogen de tweedehandsprijzen ook wat realistischer

Comment

persoonlijk vind ik de 2dehands prijzen van L lenzen hoog, maar ook goed.
                          als je zo'n lens koopt weet je tenminste dat hij niet ieder jaar een flink stuk waarde verliest (itt body's)
                          L-lenzen worden over het algemeen verkocht aan nieuwprijs - 20 à 30%, en die waarde blijft redelijk constant.
                          een 100-400 is dus rond de 900€/ 950€ waard (als je je op het gros van de winkels mag baseren)
                          (wat niet wegneemt dat veel mensen het verschil met de nieuwprijs te klein vinden en nieuw kopen, zeker bij de 100-400 waar de nieuwe exemplaren een constantere kwaliteit hebben)
                          kort gezegd: als je voor 900€ een scherpe en goed werkende 100-400 vindt zonder gebruikssporen denk ik niet dat je bestolen wordt
                          Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Ik ben blijkbaar wat te vriendelijk geweest met mijn kwotering, maar ik wil niet horen dat ik de markt verknoei

Voor mij mogen de tweedehandsprijzen ook wat realistischer
                            spijtig genoeg (als koper) is het niet realisme maar vraag en aanbod wat de prijs bepaald

gelukkig als verkoper geniet je dan weer van dit probleem...
                            Mijn foto's
                            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Als je een scherpe 100-400 L kunt vinden voor de prijs van 900 à 950 € raad ik je aan om ze direkt te kopen want dat zal dan een uitzondering zijn.
                              Meeste gaan rond de prijs van 1000 à 1050 € in perfecte staat en een scherp exemplaar.

Leeftijd bij een L lens maakt niet zo veel uit, belangrijker is in welke staat ze verkeert, of ze compleet is en goed onderhouden is geweest. Dus goed kijken en testen.

De uitleg van iemand anders zijn rommel overnemen vind ik nogal zwaar uitgedrukt, meestal wordt zo'n lens verkocht wegens aanschaf van een andere, stopzetting hobby of geldnood.

grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
                              X