Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma of canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sigma of canon

en tweedehands
    Er wordt inderdaad dikwijls nog veel gevraagd voor tweedehands lenzen, zeker de Canon L
    75% van de nieuwprijs is eigenlijk al fors gezien de sleet, afwezigheid van garantie en gewoonweg de afschrijving
    Probleem is dat iedereen dezelfde lenzen wil

Je kan dan beter een nieuwe aan een goede prijs zoeken

TERUG ON TOPIC

Sigma's hebben een grotere "décote"
    Ik heb er zelf maar ééntje (de 30mm 1.4) maar mijn handen (portemonnee) jeuken soms als er een Sigma 70-200 2.8 aan een lage prijs aangeboden wordt

Er zijn wel zoveel versies van uitgebracht dat ik door de bomen het bos niet meer zie
    Last edited by palombian; 13 januari 2010, 09:22. Reden: typo

Comment

Ik heb er mss over gelezen, maar ik weet niet of je vanaf statief schiet of niet langs het circuit.
      Als je vanaf statief schiet, moet je zowiezo je IS uitzetten (of op panning zetten als hij die mode heeft).
      Mijn inziens is geen van de 70-200 canon lenzen om je te beklagen..
      De 2.8 IS is naar ik hier lees toch iets te duur voor je.

schieten nog over:

70-200 2.8 -> geniet mijn voorkeur: 1
      70-200 4 IS -> 2
      70-200 4 -> 3

Lichtsterkte vind ik altijd belangrijker dan IS.

Je moet wel weten dat de 2.8 versie een serieus blok gewicht is.
      Kheb niet gezien welke camera je hebt, maar op een xxxD houdt dat nu eenmaal niet zo lekker

2e keuze is een F4 IS.
      Scheelt niet alleen in licht, ook in DoF .. maar desalniettemin een prima keuze lijkt me.

Ik ben zelf nogal voorstander van merkeigen lenzen.
      Sigma heeft goede lenzen, maar vooraleer jij een goed exemplaar in je pollen hebt ben je al weer enkele maanden verder na de aankoop (er zijn uitzonderingen natuurlijk, maar front/backfocus en decentrering zijn wel erg veelvoorkomend). De built van de canon is bovendien stukken beter..

Comment

Sigma koop je enkel voor het profijt,
        Canon L koop je voor de kwaliteit.

Een Sigma zal dus nooit beter zijn dan een Canon L, maar Sigma zal steeds goedkoper zijn, ligt er dus aan wat je zoekt ... Profijt - Kwaliteit

MVG, Jeff C
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

mijn fotomateriaal awel dat is
          canon40d met grip
          lens
          canon 50mm 1,8
          canon 85mm 1,8
          canon 17-85IS usm 4-5,6
          en een simpel flitske

Comment

Ken meerdere fotowinkels die de volgende test doen

Wie krijgt deze Sigma 70-200mm f2,8 II APO EX DG Macro Canon AF scherp.

Is tot op heden nog niemand gelukt.

Sparen voor een echte Canon
            Is geen overweging
            Geld niet waard
            M.r.e
            Afblijven
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

de 70-200 zijn allen top
              ik lees voor zolder, dus ik neem aan dat de moto, auto en dergelijke race machienes gaat vast leggen.
              ik denk dat 70-200 een beetje te kort gaat zijn en zou eventueel es gaan kijken naar de 100-400 van canon of de 150- 500 van sigma denk dat je daar meer zou mee zijn voor dit gerne van fotografie

greets
              je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
              www.korandoke.be

Comment

Ik heb op aanraden van dit forum de 100/400 gekocht en het is een dijk van een lens , enkel het zoemen moet je gewoon worden.
                françois

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                  de 70-200 zijn allen top
                  ik lees voor zolder, dus ik neem aan dat de moto, auto en dergelijke race machienes gaat vast leggen.
                  ik denk dat 70-200 een beetje te kort gaat zijn en zou eventueel es gaan kijken naar de 100-400 van canon of de 150- 500 van sigma denk dat je daar meer zou mee zijn voor dit gerne van fotografie

greets
                  Vergeet vooral die 150-500 van Sigma, test de 100-400 van Canon en waarschijnlijk blijft die er op zitten. En overweeg ook eens de vaste Canon 300 en 400mm's
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Hey dankzij jullie hulp en die van konnijn.
                    Heb ik de 70-200F4 non IS van canon gekocht.
                    En nu ik ze test had ik het al veel eerder moeten doen WAT een kwalitijd.
                    En heb dan ook een 430ex2 flitser erbij gekocht

Bedankt voor al jullie hulp maar voor op zolder die paar keer dat ik ga.
                    Ga ik een extender van 1,4 bijkopen binnenkort

Comment

Het gaat hem natuurlijk ook over het geld, maar in uw plaats had ik dan de flits niet gekocht, en voor de 2.8 gegaan, want als je de extender wil gebruiken verlies je terug 1 stop, wat je terugbrengt op 4, nu ga je terug naar 5.6. Ik kocht vroeger ook te snel, en heb dit vlug afgeleerd, beter dat je onmiddelijk koopt wat je wil, want je verliest toch teveel als je je nieuwe lens moet verkopen om een andere aankoop te sponseren. Je zult natuurlijk wel tevreden zijn over je L lens, maar toch ...
                      Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

Hallo,

Ik heb deze discussie eens gelezen.

En ik heb ook de Canon 70-200 4.0 non IS + extender 1.4 aangeschaft. Ik ben daar supertevreden mee. Wat een verbetering voor mijn 350d-ke.

Dit jaar kan ik van een kennis een EOS40d + grip overkopen voor 400 euro. Ik denk niet dat dat te veel is?
                        Maar het gaat over lenzen vooral hier :-) Daarna zou ik opp het laatst van het jaar of begin volgend jaar de 100-400 willen aanschaffen. Ik heb even aan Sigma gedacht, maar als ik dat allemaal zo lees, heb je daar alleen maar spijt van achteraf, zeker als zo'n "white lense" gewoon bent?

Foto's zijn hier te vinden : http://picasaweb.google.nl/Rallylover0710
                        Last edited by Rallyloverke; 11 februari 2010, 13:25. Reden: linkje bijvoegen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aaron1986 Bekijk bericht
                          ik het al veel eerder moeten doen WAT een kwalitijd.
                          En heb dan ook een 430ex2 flitser erbij gekocht
                          Kwalitijd kent geen teit.

Comment

Working...
                          X