Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma of canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sigma of canon

Halle beste mensen. Ik zit met een vraag want ik geraak er zelf niet meer aanuit welke ik best koop.
    Ik wil mijn 55-250is f4-f5,6 vervangen door een 70-200.
    Voor msss in de toekomst een extender te monteren voor af en toe verder te geraken als ik naar Zolder ga.
    Maar welke de 70-200F4 non is of de sigma 70-200f2,8 Veel mensen zegen koop canon 70-200f2,8is maar ik vind deze te duur naar mijn zin.

Re: sigma of canon

Idd moeilijk te vergelijken F4 of F2.8 dan ga ik persoonlijk voor de 2.8... Zolder.. Circuit.. asfalt... donkere regenachtige dag....

Beetje het vergelijk met Citroen en Limoen... alle 2 oen maar met citroen maak je geen margarita

Waarom niet wat verder sparen en voor de 100-400L gaan zonder extender?

De enige ervaring die ik persoonlijk heb is dat Canon USM sneller is dan Sigma USM dus daarom alleen zou ik voor Canon gaan als je over 2 dezelfde lenzen zou spreken.
    Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
    Nu nog de kennis en het vakmanschap

Comment

De 100-400 vind ik persoonlijk een erg rare lens.
      Dat is een pompzoom, en ik raad je dan ook aan (als je deze lens overweegt), dat je ze eerst even uittest in de winkel. Het systeem moet je echt wel liggen
      Bovendien zuigt het ook stof, en heeft ze een verlopend diafragma.

Canon heeft 4 varianten van z'n 70-200's. Ik heb zelf de 2.8 IS ervan gehad, was er erg tevreden mee, alleen het gewicht viel na een tijdje wel tegen. Maar langzaamaan begonnen de primes terrein te winnen bij mij, en al gauw ging de 70-200 in de verkoop wegens te weinig gebruik.

Sport is natuurlijk = snelheid, en dan is elke stop die je wint goed.
      Reken op minimum 1/250 sluitertijd als je de actie van de auto's een beetje wil vervriezen, 1/320 lijkt me veilig (tenzij je beweging in je foto's wil, heeft ook wel iets , maar niet op elke foto natuurlijk )
      IS heb je ook al niet nodig als je vanaf statief schiet (dan moet je het uitzetten ..).

Vooralsnog zou ik voor de canon variant gaan. Ik ben wel iemand die merkeigen lenzen kan apprecieren, en eenmaal je zo'n L lens in je handen gehad hebt, zal je zien dat de bouw van zo'n lens de sigma/tamron/tokina varianten duidelijk overtreft. Optisch kan een 3th party lens prima zijn, maar de QC laat wel eens de wensen over en er bestaat dus kans dat je je lens kan laten hercalibreren (front/back focus, gedecentreerd, ...). Ik moet daarbij wél vermelden dat ook canon daar zéker niet vrij van is

Als je van statief schiet, zou ik voor een 70-200 2.8 ZONDER IS gaan .

Comment

Ik zou voor de Sigma 70-200 2.8 gaan , deze heb ik trouwens voor 250 euro zien staan hier op bd. :

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

ik heb de 100-400 en die uitleg over dit is een stofzuiger is net als een andere tele .dit is gewoon een pracht lens .hier er een foto van gr benn

Forum voor het plaatsen van foto's waar actie centraal staat: sport, beweging, .... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benn01 Bekijk bericht
            ik heb de 100-400 en die uitleg over dit is een stofzuiger is net als een andere tele .
            het is ook een mooie lens hé, maar voor je deze lens aanschaft moet de persoon zich wel bewust zijn van het feit hoe het zoomsysteem werkt, niet iedereen is er voorstander van .
            Ik ken toch een pak mensen die deze lens, ookal rollen er mooie platen uit, toch weggedaan hebben om dit feit. Ik wil niet generaliseren, maar wél iemand ervan bewust maken voor hij tot aanschaf overgaat

Bovendien hebben de 70-200's dit niet omdat ze een interne zoom en focus hebben.

Comment

Bedankt voor jullie reactie.
              Maar ik ga dan toch maar de 70-300F4-5,6 is kopen

Comment

Vind ik persoonlijk niet de beste keuze maar ja wie ben ik he

Mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aaron1986 Bekijk bericht
                  Bedankt voor jullie reactie.
                  Maar ik ga dan toch maar de 70-300F4-5,6 is kopen
                  Het blijft een consumerzoom, ik vind het geen echte vooruitgang tov je 55-250

Ik heb de 70-300 vroeger eens geprobeerd
                  Alhoewel de optische kwaliteit beter is, doet ze me toch teveel aan de 75-300 denken (trage AF, uitschuivende lenstuit)

Even de 70-200 f:4 IS overwogen, maar voor wat die nieuw kostte had ik ongeveer een tweedehands 100-400 die eens zo ver reikt, heb het mij nog geen seconde beklaagd

Comment

ja ik ben nog aan het overwegen voor tog de 70-200f4 non is.
                    Want de ander vindt ik te duur en tweedehands

Comment

Niet twijfelen. Ga voor de Canon en dan nog liefst de F4 IS. Machtig scherpe lens
                      Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht
                        Niet twijfelen. Ga voor de Canon en dan nog liefst de F4 IS. Machtig scherpe lens
                        Doen, maar met extender zijn ze trager en softer, tenzij je een stop dicht draait.
                        Vol open met extender zijn de meeste objectieven overigens wat soft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht
                          Doen, maar met extender zijn ze trager en softer, tenzij je een stop dicht draait.
                          Vol open met extender zijn de meeste objectieven overigens wat soft.

Comment

ja maar dan zonder IS zijn deze ook goed ?
                            E kan je nog mooie foto's nemen met1,4 extender?

Comment

ik zou echt niet gaan voor de 70-300 want dan hou je beter je 55-255IS tss 255en 300 mm is er niet zo veel verschil. Omdat je toch altijd met deze lenzen goed weer moet hebben om aan je sluitertijden te geraken kun je wat croppen. gewoon wat doorsparen want het is echt de moeite
                              http://www.pietervh.com/
                              http://www.flickr.com/photos/pieter776/

Comment

Working...
                              X