Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 F 2.8 L IS II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200 F 2.8 L IS II

Oorspronkelijk geplaatst door Matsuda XIII Bekijk bericht
    Na deze foto's te hebben gezien ben ik blij dat ik nog net een Mark I heb aangeschaft.. Vele lagere prijs en weinig of geen grote noemenswaardige verbeteringen.
    ik kan me moeilijk voorstellen dat de mkI slechtere foto's neemt dan die hierboven. Ofwel was de geteste lens een zeer slecht exemplaar, maar zulke onscherpte één stop toegeknepen vind ik absoluut onaanvaardbaar voor een lens van 3000 euro

mijn oude sigma 70-200 deed het eerlijk gezegd beter op f2.8 dan deze op f4

ik hoop dat deze sample shots toevallig met een heel slecht exemplaar waren want anders gaat er niemand de nieuwe 70-200 f2.8 IS II kopen
    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      .. ik hoop dat deze sample shots toevallig met een heel slecht exemplaar waren want anders gaat er niemand de nieuwe 70-200 f2.8 IS II kopen

klopt wel, we moeten duidelijk nuanceren wat we hier zien en mogen niet afgaan op één sample-sessie. De volgende weken zullen er wel meer voorbeeldfoto's van deze lens opduiken en dan kunnen we een meer gefundeerde mening formuleren over deze lens.
      Maargoed, voor zo'n astronomisch hoog bedrag denk ik dat erg weinig mensen zullen overstappen of überhaubt deze lens aanschaffen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht

ik hoop dat deze sample shots toevallig met een heel slecht exemplaar waren want anders gaat er niemand de nieuwe 70-200 f2.8 IS II kopen
        Zou toch wel een trieste zaak zijn als Canon met een slecht exemplaar sample-foto's gaat schieten

Maar goed, als dit de kwaliteit is van de nieuwe 70-200 dan denk ik dat de mk I nog wel eens in waarde zou kunnen stijgen op de tweedehands markt
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Maar goed, als dit de kwaliteit is van de nieuwe 70-200 dan denk ik dat de mk I nog wel eens in waarde zou kunnen stijgen op de tweedehands markt
          Aan de hand van die testfoto's zal ik ook zeker geen nieuwe 70-200 f2,8 L IS kopen, en dan komt mijn "oud" model ook niet op de tweedehandsmarkt.

Op f4 is mijn 70-200 f2,8 L IS scherper dan het geteste exemplaar, en de 70-200 f4 L IS is volledig open ook scherper dan dat...
          Mijn 70-200 f4 L IS is op f4 even scherp als de 70-200 f2,8 L IS op f4.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=806085&page=29
            Originally Posted by joeyjoeyjoey
            Got to test the EF 70-200mm ƒ/2.8L IS II USM yesterday. Really not much difference, physically/weight between this and original one. Optically, the II is sharper at @200mm ƒ/2.8 but not so much that I would want to sell my version for this. What does make you stop and think is the new IS, this thing is a monster allowing me handhold at .5 sec @200mm.
            Weliswaar een verbetering in scherpte, maar geen grondverschuiving ivm vorig model.
            De nieuwe IS werpt dan wel zijn vruchten af blijkbaar. Het is uiteraard nog veel te vroeg om conclusies te trekken. Daarvoor is het wachten op uitgebreide reviews.
            Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

bwa, ik mijn wreed content van mijn huidige 70-200 2.8 IS dus zelfs al moest deze beter zijn, zie ik mezelf niet direct upgraden. Kan mijn geld momenteel eerder in uitbreiding van mijn lenzenarsenaal steken dan in het upgraden ervan (zeker omdat de kwaliteit ervan uitstekend is).

Mensen, hoe vaak gaan jullie je nog ergeren aan die introductieprijzen? Enkel zotten en walgelijk rijken kopen meteen die lens. Binnen een jaartje kost die al een heeeeeel pak minder.
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

Als nou een ieder zijn oude lens alvast gaat verkopen zoals die Nikonians doen, zul je zien dat straks de prijs van het oude glas duurder zal zijn als de huidige weggeef prijs van de 70-200mm f2,8 IS.

De enige merkbare verbetering is dat de lens wat lichter is geworden en dat de prijzen van de gebruikte 70-200mm f2,8 IS gaan stijgen.
                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Tiens, in die link van hierboven weegt de nieuwe 20 gram meer, maar ik vraag me af of die foto's echt door canon aangeleverd zijn, ze laten wel vaker slechte foto's zien bij aankondiging van een nieuw product, ook van hun camera's, maar dit slaat toch wel alles. Dit lijkt me toch eerder online gezet door een Canon-basher, zou dat niet? Mijn f4 IS gaf ook dit soort resultaat toen ze slecht was afgesteld, hoewel toch nog iets beter, anders had ik ze direct binnengebracht..
                  Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Lijken me wel zeer slechte foto's voor die lens..
                    Nu ja, toen de 5D mrk II uitkwam waren er ook hoge iso foto's verschenen die op 1600 slechter waren als m'n 400D in de tijd, vreemd genoeg heb ik die in de praktijk nog nooit gemaakt met m'n 5D..
                    Ik wacht gewoon af tot de lens bij ons leverbaar is, zodat ik hem eens goed kan testen..
                    Want wat ik op internet lees wil ik toch eens nakijken.. Je vind er veel, vaak ook handige info terug, maar we moeten ook beetje relatief zijn.. Vooral als het iets is van Canon of Nikon, want er zitten tegenwoordig veel grapjassen op het net die een lens, toestel,.. van een ander merk maar al te graag afbreken om hun merk te verdedigen..
                    Naar de verkoopprijs zouk het heel simpel zeggen.. Wacht gewoon even af tot hij in de winkel ligt.. Dan gaat er ook al heel wat af gegaan zijn ten opzichte van wat m'n hier nu als richtprijzen op het net zwiert..

Mvg
                    Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Comment

Nu ja, toen de 5D mrk II uitkwam waren er ook hoge iso foto's verschenen die op 1600 slechter waren als m'n 400D in de tijd, vreemd genoeg heb ik die in de praktijk nog nooit gemaakt met m'n 5D..
                      LOL... had ik ook gezien destijds, en ik heb me even later toch een 5DII gekocht. Geeft samen met de 24-70 (die jij ook hebt blijkbaar) toch wat anders dan die 'flutfotookes' die de eerste dagen verschenen. Een 70-200 ontbreekt in mijn arsenaal (heb een 70-300). Ik had niet zo direct een 70-200 Mark II verwacht. En nu die er is, komt de aankoop van een 70-200 er misschien toch sneller dan gedacht.

Iemand die een 40D, canon 70-300 USM, Tokina 12-24 wil kopen? ;-))
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

Comment

Canon 70-200 F 2.8 L IS II

Volgens www.topfoto.nu

Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM
                        Normale prijs: € 2.959,00
                        Speciale prijs: € 1.998,00

Niet in voorraad

Kijk, dat is nu eens korting
                        Geen idee of deze webshop betrouwbaar is. Kwam erop via een link van iemand die zijn 5D Mark II daar gekocht had. Alleszins een geruststelling dat de prijs al onder de 'magische grens' van 2k duikt.

Edit: Kamera-express.nl vraagt dan weer EUR 2969,- WTF!
                        Edit2: In Duitsland wordt de lens aangeboden voor +- € 2300,-
                        News und Foren zu Computer, IT, Wissenschaft, Medien und Politik. Preisvergleich von Hardware und Software sowie Downloads bei Heise Medien.
                        Last edited by W1ck3D; 21 januari 2010, 21:00.
                        Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
                          Volgens www.topfoto.nu

Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM
                          Normale prijs: € 2.959,00
                          Speciale prijs: € 1.998,00

Niet in voorraad

Kijk, dat is nu eens korting
                          Geen idee of deze webshop betrouwbaar is. Kwam erop via een link van iemand die zijn 5D Mark II daar gekocht had. Alleszins een geruststelling dat de prijs al onder de 'magische grens' van 2k duikt.

Edit: Kamera-express.nl vraagt dan weer EUR 2969,- WTF!
                          Art en craft vraagt 2499 € wel nog niet in stock
                          So much to do, so little time !
                          http://franky289.fotopic.net/

Comment

Die topfoto is redelijk goedkoop, vaak nog goedkoper dan fotokonijnenberg. Zeker met de promotie die ze om de 24 uur ongeveer lanceren. Met een beetje argwaan heb ik er onlangs een Sigma 105mm F2.8 macro lens gekocht rond middernacht. 's morgens betaald en 's middags werd ze verzonden, de dag nadien kwam ze al toe. Nu heb ik er een Canon Speedlite 580EX II met omnibouncer kunnen kopen voor 314,10 euro. Zondag heb ik deze besteld, maandag het geld overschreven en vandaag was de flits al geleverd. Dus snelle levering.

Het enige wat ik vreemd vind aan dit alles is waarom die onmiddelijk het bestelde opsturen en zelfs niet eens de betaling (die via overschrijving komt) afwachten. Als verkoper wil je toch eerst je geld hebben voordat je je product opstuurt? Nu ja, is natuurlijk wel handig want op die manier heb je je product al binnen de 48 uur! Beseffende dat het product telkens vanuit Zwitserland wordt verzonden.

Ben er dus zeer tevreden over. Goedkoper dan fotokonijnenberg (al zijn ze soms ook nog net iets duurder op bepaalde artikelen), gratis verzending en snelle levering.

Comment

Working...
                            X