Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Colafles

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Colafles

ik ben blij dat ik van alles en nog wat gebruik.. van kit tot en met beyond..

met allen heb ik de grootste mega-mislukkingen voor elkaar gekregen, en af en toe es een leuk plaatje geschoten..

maar allen waren enorme fun!

Comment

Je kan je ook de vraag stellen waarom vele forumleden hier in hun handtekening onderaan elke discussie het merk en type toestel en een opsomming van hun ganse glasbak weergeven.

Comment

Foto's zien er prima uit!
        Maar ik snap niet waar de rest van de post vandaan komt, volgens mij is die lens nog nergens afgebroken, ze komt trouwens ook goed uit de testen die ik heb gezien.
        Die super-tele zal iets anders zijn vrees ik, 't is ook niet omdat er dezelfde naam opstaat dat ze in dezelfde fabriek gebouwd zijn, laat staan dezelfde kwaliteit hebben, maar je weet maar nooit.. ik heb zelf een russische 300mm tele van 60 euro die optisch en mechanisch niet véél slechter is dan mijn Canon L objectief, maar ipv snelle AF heeft ze dan wel enkel MF.
        En een van mijn beste lenzen, zo niet de beste is er trouwens een van Pentax: de smc Takumar 50mm 1.4 en ze heeft geen 200 euro gekost, maar bijna 30 keer minder
        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
          Je kan je ook de vraag stellen waarom vele forumleden hier in hun handtekening onderaan elke discussie het merk en type toestel en een opsomming van hun ganse glasbak weergeven.
          - om te weten met welk materiaal de andere werkt
          - omdat veel discussies hier nu eenmaal gaan om de technische kant
          - om vragen te kunnen stellen over het materiaal van iemand anders
          - omdat mensen tevreden zijn over hun materiaal
          - om te zien welk genre fotograaf iemand is...
          - ...

Moest het om de reden zijn die jij suggereert, dan zou ik bijvoorbeeld de oude analoge oldtimers er al vantussen laten en waarschijnlijk ook de Nikon 80-200 AF f2.8 wegens niet het laatste model en de diepe schaamte die dit teweeg brengt

Comment

aan de TS: zolang er auto's zijn, zullen er mensen zijn die zich een Ferrari kopen terwijl ze met een Lada er ook zouden geraken

aan iedereen die hier reageerde: zolang er auto's zijn, zullen mensen in Lada's zeggen "waarom koop je dat nu, ik geraak er toch ook"

Eindeloze discussie
            Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

Comment

negeert hele discussie over L glas en gaat verder voort op de samyang(eigenlijke producent) lens:

Reviews:
              Best digital cameras and lens reviews. If you are looking for the information about digital cameras and lenses you are in a right place. We have many professional tests of digital photography equipment.

Voor het geld een erg goed lensje, helaas MF. Binnekort (begin 2010) komt er ook een versie uit voor 3/4

Heb een meil gestuurd om te vragen of er ook een cersie komt met af-chip, zodat de nikonversies ook meten met mijn d50, en het antwoord van foto-tip is 95% ja, maar een datum hiervoor is niet bekend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                Heb een meil gestuurd om te vragen of er ook een cersie komt met af-chip, zodat de nikonversies ook meten met mijn d50, en het antwoord van foto-tip is 95% ja, maar een datum hiervoor is niet bekend.
                Je bedoelt met lichtmetings-cpu? AF en lichtmeting zijn twee verschillende dingen...

Het voordeel van D200/D2x/D300/D700/D3 ... kunnen lichtmeten door ai-koppeling. Zou mij daarom verbazen dat ze de kosten maken om een extra model te fabriceren... zou ook duurder zijn en dus minder voordeel tov Nikon & Canon e.a. originelen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Je bedoelt met lichtmetings-cpu? AF en lichtmeting zijn twee verschillende dingen...

Het voordeel van D200/D2x/D300/D700/D3 ... kunnen lichtmeten door ai-koppeling. Zou mij daarom verbazen dat ze de kosten maken om een extra model te fabriceren... zou ook duurder zijn en dus minder voordeel tov Nikon & Canon e.a. originelen...
                  In de praktijk komt het erop neer dat CPUlenzen degene zijn die Af hebben, op drie(?) uitzonderingen na denk ik, dus vandaar de niet geheel correcte benaming. In principe heb je wel gelijk. ik verontschuldig me voor het verkeerd gebruik van de term.

Van de samyang 85 1.4 komt er in maart sowieso een chip-versie voor canon en nikon. Bij canon geeft dat het voordeel dat je af-confirmatie hebt. Die chipinbouwen lijkt me nu eigenlijk niet zo bijster duur. €5 extra kostrpijs ofzo?

Over de discussie: volgens mij hebben de mensen die L-lenzen en andere veel te dure fotocameras kopen gewoon een kleine piemel. Nee serieus, waarover gaat deze discussie nu eigenlijk? Vinden jullie dit nu zelf niet een beetje kinderachtig? Ik denk dat iedereen er wel mee akkoord kan gaan dat je niet de duurste lenzen moet hebben om goede foto's te nemen, maar dat die dure lenzen toch dat tikkeltjes beter zijn en vaak ook meer mogelijkheden geven. Of dat dat het geld waard is moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.

Comment

Laat ons versteld staan met FOTO's ipv gezever! Je zal niet snel opkijken van een foto met het beste materiaal maar des te sneller met een colafles :-).

DUS ipv hier te blijven doorzeveren en zagen en bitchfighten ga foto's maken! Iedereen zal het eerlijk zeggen hoor alst een schone foto is gelijk met wat.
                    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                      In de praktijk komt het erop neer dat CPUlenzen degene zijn die Af hebben, op drie(?) uitzonderingen na denk ik, dus vandaar de niet geheel correcte benaming.
                      De Carl Zeiss lijn voor Nikon F heeft onlangs een update gekregen, de ZF.2 serie: een CPU voor automatische belichting, maar - uiteraard - nog steeds MF.

Die potentiële Samyang update zal wel meer dan 5 euro duurder zijn. Wel beetje vreemd waarom ze dit dan niet direct met de eerste lichting al gedaan hebben, als het toch zo eenvoudig is. Iets efficiënter en rendabeler. Zit je daar mooi met je D50 of D90 en 85mm f1.4 die je alleen op Manueel modus kan gebruiken, in maart.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                        Kunnen we daaruit afleiden dat Pentax gebruikers een beetje egocentrisch zijn ? En tegelijk dat moderators hier op BD een beetje blind zijn, of eerder alleen interesse in het modereren van hun eigen draadjes, want qua flamebait kan dat tellen deze draad.
                        amper 30 berichten in 2 dagen.... En dat noemt men al een flamebait.
                        Ik ken fora waar er soms ruzies aan de gang zijn waar je op 2 minuten 5 nieuwe pagina's hebt... wanneer er pakweg een 50-tal mensen tegelijk op een bericht reageren, en een minuut later ook op alle volgende reacties in discussie gaan... dat is een heuse spamchaos waarbij je vaak een nachtje nodig hebt om door te lezen.

Enfin, dit eerste bericht in dit topic vond ik eindelijk eens een originele opener... en die wordt meteen afgebroken.
                        In een forum als dit vol met egotrippers die bijna constant mensen de loef willen afsteken of betweterig op elkaars kap proberen te zitten, vind ik dat de pot de ketel niét mag verwijten: ook deze TS mag eens een woordenwisseling doen. Er zitten hier al genoeg onverdraagzame zakken en ik vind trouwens dat meer mensen dit moeten doen... iedereen moet hier maar eens een nieuw topic beginnen om stoom af te blazen.
                        Bij deze doe ik een oproep aan jan, en alleman.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          Ik ken fora waar er soms ruzies aan de gang zijn waar je op 2 minuten 5 nieuwe pagina's hebt... wanneer er pakweg een 50-tal mensen tegelijk op een bericht reageren, en een minuut later ook op alle volgende reacties in discussie gaan... dat is een heuse spamchaos waarbij je vaak een nachtje nodig hebt om door te lezen.

Enfin, dit eerste bericht in dit topic vond ik eindelijk eens een originele opener... en die wordt meteen afgebroken.
                          In een forum als dit vol met egotrippers die bijna constant mensen de loef willen afsteken of betweterig op elkaars kap proberen te zitten, vind ik dat de pot de ketel niét mag verwijten: ook deze TS mag eens een woordenwisseling doen. Er zitten hier al genoeg onverdraagzame zakken en ik vind trouwens dat meer mensen dit moeten doen... iedereen moet hier maar eens een nieuw topic beginnen om stoom af te blazen.
                          Bij deze doe ik een oproep aan jan, en alleman.
                          BOEM!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                            Misschien zijn er wel meer dan je denkt die hier verder geen woorden aan vul maken.

Comment

Dit topic zal geen beter evolutie meer kennen , daarom een slot erop.
                              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Working...
                              X