Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Colafles

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Colafles

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
    En dat onder een foto genomen met een 8mm lens. Dus leg ons dan eens uit waarom de IS- en VR- freaks hun wereld moet beginnen de wankelen?
    Zelf Marc Reynebeau ziet dat de TS daarmee gewoon simpelweg duurdere toplenzen (meestal met IS of VR) bedoelde, doorspekt met wat sarcasme.

Tegenwoordig voelt iedereen zich wel zeer snel aangevallen.

Comment

interessant topic over een interessante lens..

alleen..

nog wat vraagjes van mijn kant aan TS:

en dat gaat met name over dit lensje vs de L-VR-lenzen..

aangezien dit een 8mm fisheye betreft, vraag ik mij af, of je dit lensje vergelijkt met de L-VR fisheyes of met de meer gangbare formaatjes (brandpuntsafstanden) L-VR-lensjes..

appels dien je met appels te vergelijken, en peertjes met peertjes..

een fisheye is een zeer specifiek objectief, en zeker dit lensje, dat met seulement MF en op F/3.5 werkt..

niets mis mee, en ik heb er op bv flickr zeer mooie plaatjes mee gezien..

zowel canon als nikon hebben ook fisheyes, zij het niet op 8mm, maar op 14/15mm (EF 14/2.8 L II usm of EF 15mm/2.8 fisheye CANON) of AF DX fisheye 10,5/2,8 ED/AF-d 16mm/f/2.8 fisheye NIKKOR)..

welke beter is/zijn, laat ik me niet over uit, maar zoals je ziet, heeft ieder lenske zijn eigen voors of tegens.. de L/VR zijn wat lichtsterker of hebben AF, evt aangevuld met HSM, hetgeen voor sommmigen nu net een reden kan zijn tot aanschaf.. heeft niets met rood lijntje of gouden streepje te maken..

ik kan me zo voorstellen, dat gevorderde urbex fotografen met canon of nikon , mss wel voor een iets lichtsterkere pro-versie zullen kiezen MET AF, en mss zijn er precies dezelfde fotografen die kiezen voor die 8mm MF..

plaatje maak je inderdaad zelf, alleen is het ieders eigen keus om voor duurder of iets goedkoper te gaan.. garanties heeft niemand, ongeacht welk materiaal je koopt of gebruikt..

ieder zijn meug, ik ook het mijne.. ook ik gebruik onder diverse omstandigheden mijn lenskes, al ben ik soms maar wat blij, dat ik onder moeilijkere omstandigheden terug kan vallen op het wat duurdere of lichtsterkere spul, terwijl ik in beter licht, net zo makkelijk met de kitlens op pad ga..

rood, gouden of weet ik veel wat voor randje.. who cares..?

uiteindelijk ga ik ook voor rood, alleen is het dan geen streepje maar een stipje..

doe je ding, en be happy!
      Last edited by Sjinouck; 30 december 2009, 20:36. Reden: tiepvaut!

Comment

Ik dacht gezellig eens wat te lezen over andere lenzen/toestellen. Ik ben namelijk een Canon gebruiker envan plan om zeer binnekort zo'n witte buis met rode streep te kopen, maar heb ook interesse in andermans toestellen en foto's. Wat hier geclaimd wordt (en niet alleen door de TS zelf) vind ik echt schandalig. Het valt me overigens steeds weer op dat bepaalde mensen met een voorliefde voor Pentax het erg grappig vinden om fotografen die een ander merk gebruiken, belachelijk te maken.

Maar wat een bagger topic is dit zeg
        Een ordinaire puberale flamepartij tov mensen die hun centjes in dure spullen stoppen. Ik snap niet dat dit toegestaan wordt.

TS: DAT wat u ALLE Canon- en Nikongebruikers verwijt, daar maakt u zich 100% schuldig aan. Schaam u diep! Het gaat hier om een gezamelijke (uit de hand gelopen) hobby. Dat zou toch voor wat saamhorigheid moeten zorgen. Wat u hier veroorzaakt is stumperige stemmingmakerij. Mij interesseert het geen RUK waar iemand mee fotografeert, zolang diegene er maar serieus plezier aan heeft en ik van de foto's mag meegenieten. GATVERDAMME!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht

TS: DAT wat u ALLE Canon- en Nikongebruikers verwijt, daar maakt u zich 100% schuldig aan. Schaam u diep! Het gaat hier om een gezamelijke (uit de hand gelopen) hobby. Dat zou toch voor wat saamhorigheid moeten zorgen. Wat u hier veroorzaakt is stumperige stemmingmakerij. Mij interesseert het geen RUK waar iemand mee fotografeert, zolang diegene er maar serieus plezier aan heeft en ik van de foto's mag meegenieten. GATVERDAMME!
          Jezus, blaas het hele ding zo niet op? De TS heeft een lens van een ongewoon merk (en ja daar wordt door anderen op neergekeken, onterecht) en vindt dat de lens zijn werk zeer goed doet, zeker in verhouding met de prijs en in verhouding met duur glas.

Waarom zo bloedserieus reageren en met grote woorden afkomen en de boel polariseren? Ik zie je nog niet op die manier reageren op een eigenaar die komt zeggen dat zijn nieuwe 3000 euro 70-200mm AF-S VR II betere plaatjes geeft dan zijn oude Sigma. Same story, different side.

Het zijn trouwens de "L & VR" bezitters die op dit topic gesprongen zijn en hun messen trekken, niet de TS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
            Jezus, blaas het hele ding zo niet op? De TS heeft een lens van een ongewoon merk (en ja daar wordt door anderen op neergekeken, onterecht) en vindt dat de lens zijn werk zeer goed doet, zeker in verhouding met de prijs en in verhouding met duur glas.
            Inderdaad maar het kan op een andere manier dan TS zijn openingspost :

Allemaal uitspraken van rodelijntjesgeile of VR-geobsedeerde op iedere nieuwe L- of superdeluxe VR kwijlende Canon- en Nikonfans die talrijk vertegenwoordigd zijn op dit forum.

Hoog tijd dus dat de Canon "L" en "Nikkor VR" fanaten naar het volgende topic gaan

De IS- en VR- freaks hun wereld zal nog niet dadelijk instorten, maar begint toch te wankelen

Comment

Ik dacht gezellig eens wat te lezen over andere lenzen/toestellen. Ik ben namelijk een Canon gebruiker envan plan om zeer binnekort zo'n witte buis met rode streep te kopen, maar heb ook interesse in andermans toestellen en foto's. Wat hier geclaimd wordt (en niet alleen door de TS zelf) vind ik echt schandalig. Het valt me overigens steeds weer op dat bepaalde mensen met een voorliefde voor Pentax het erg grappig vinden om fotografen die een ander merk gebruiken, belachelijk te maken.

Maar wat een bagger topic is dit zeg
              Een ordinaire puberale flamepartij tov mensen die hun centjes in dure spullen stoppen. Ik snap niet dat dit toegestaan wordt.

Als jij nu echt niet snapt waarom dit topic toegestaan wordt, dan moesten er hier minstens 30 topics gesloten worden waar denigrerend gedaan wordt over die goedkope lenzen.
              Dit topic is gewoon een reactie op bvb DIT en nog tientallen andere topics.
              En nee, ik ga niet de moeite doen om ze allemaal op te zoeken.

Het enige verschil is dat in al die andere topics die goedkope brol gewoon de grond ingeboord wordt, zonder dat men het ooit uitgeprobeerd heeft.
              Hier is tenminste aangetoond met enkele foto's dat goedkoop niet noodzakelijk slecht is.

En koop gerust zo een witte buis met een rood lijntje erop (ik trek zelfs de kwaliteit ervan niet in twijfel), maar koop ze dan lang genoeg zodat we niet meer zo snel op uw lange tenen kunnen trappen.
              Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

Ga jij me nou niet weer de les lezen Caleido, want jij doet er nog eens een schepje bovenop. Ik ben hier niet degene die polariseert, TS en volgelingen hebben het over DE Canonfreaks en Nikonfreaks. Leer eerst die ogen eens te gebruiken voor je me gaat corrigeren. Het maakt mij namelijk geen bal uit wat iemand voor fotospul in zijn handen heeft. Ik vind het kwalijk dat er steeds weer uitgehaald wordt naar andere forummers, puur vanwege hun gebruikte fotomaterialen of een voorkeur voor een bepaald merk.

Voordat je met dure woorden gaat gooien...polariseren is dit:

Ik sta helemaal niet negatief tegenover goed glas, met of zonder IS of VR,
                maar het stuit me wel tegen de borst dat de "trotse" bezitters van dat glas zo negatief zijn tegenover produkten zoals de Samyang, die goedkoop zijn en toch uitstekende scherpte en contrast leveren.
                De woorden....
                komen niet van mij van mij, maar van de rodelijntjesfreaks hier op het forum.
                Een colafles is beter dan...
                Zou die buis kunnen dienen voor de verluchting in mijn badkamer?...
                Stort het geld liever op mijn bankrekening, dan ben je tenminste zeker dat je het kwijt bent...

Allemaal uitspraken van rodelijntjesgeile of VR-geobsedeerde op iedere nieuwe L- of superdeluxe VR kwijlende Canon- en Nikonfans die talrijk vertegenwoordigd zijn op dit forum.

Helemaal mee eens en laten de canon nikon sony etc etc gebruikers even heel heel goed herrineren hoe lang pentax gewoon al mee draaid met de grote jongens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
                  Als jij nu echt niet snapt waarom dit topic toegestaan wordt, dan moesten er hier minstens 30 topics gesloten worden waar denigrerend gedaan wordt over die goedkope lenzen.
                  Dit topic is gewoon een reactie op bvb DIT en nog tientallen andere topics.
                  En nee, ik ga niet de moeite doen om ze allemaal op te zoeken.

Het enige verschil is dat in al die andere topics die goedkope brol gewoon de grond ingeboord wordt, zonder dat men het ooit uitgeprobeerd heeft.
                  Hier is tenminste aangetoond met enkele foto's dat goedkoop niet noodzakelijk slecht is.

En koop gerust zo een witte buis met een rood lijntje erop (ik trek zelfs de kwaliteit ervan niet in twijfel), maar koop ze dan lang genoeg zodat we niet meer zo snel op uw lange tenen kunnen trappen.

Ik praat gedrag van bepaalde mensen niet goed, begrijp me niet verkeerd!
                  Maar op dit forum zijn honderden Nikon- en Canonfreaks actief die je NIET hoort mekkeren over "goedkope" spullen. Wat je in dit topic doet is deze mensen op een grote hoop gooien met een paar mensen die het waarschijnlijk te hoog in hun bol hebben.
                  Ik vind het gewoon echt NIET sjiek van je en mijn interesse naar andere onbekendere merken, zoals Pentax, zou door topics als deze JUIST verdwijnen.
                  Ik heb btw dit topic een paar dagen gelezen en ben geen onvertogen woord over pentax gebruikers tegengekomen.

Comment

Een 10 tal jaar terug organiseerden we met enkele mensen een fotowedstrijd. Daar er ook groeperingen uit de vierde wereld meewerkten, konden we een regeling treffen dat iedereen die inschreef een wegwerptoestel kreeg.
                    Met dat toestel = identieke lens + film en geen diafragma of sluitertijdcontrole konden de deelnemers gedurende 1 maand 36 opnames maken rond het thema "Armoede in de stad". Daarna werden de toestellen binnengebracht en de fotos ontwikkeld. Een jury koos van iedere deelnemer 4 fotos. En die werden vergroot op 18 x 24 cm en opgehangen in kaders. De tentoonstelling was prachtig en de lat lag voor iedereen gelijk.
                    Creativiteit en visie primeerden. De leukste vernissage die ik ooit meemaakte. En de reacties op de tentoonstelling waren heel goed.
                    Bij de deelnemers waren fotografen die gewoonlijk met gekend materiaal werkten en mensen die anders nooit fotografeerden, want te arm.

De resultaten na de jurering waren ook heel tof: een mix van ervaren fotografen en onervaren fotografen in de prijzen.

Misschien moeten we ons concentreren op het gelijkaardig initiatief waar Visie en Creativiteit de hoofdrol speelt. De schowcase en fotobeoordeling op dit forum zijn daar in de meeste gevallen een voorbeeld van.
                    Het gebruikte materiaal misschien schrapen uit de voetnoot. Enkel de nodige gegevens uit Exif: ISO - Sluitersnelheid - Diafragma opening - brandpuntafstand + eventuele bijzonderheden.
                    Een leuk onderdeel op dit forum is de beginnershoek: daar speelt het allemaal veel minder en is "zichzelf zoeken" en "zichzelf leren kennen" belangrijkst.

mvg

Franky

Comment

Ik vind het kwalijk dat er steeds weer uitgehaald wordt naar andere forummers, puur vanwege hun gebruikte fotomaterialen of een voorkeur voor een bepaald merk.
                      Nogmaals, wees consequent en plaats dan dezelfde reactie - de GATVERDAMME! inclusief - in een topic waar iemand met een dure A-lens(en) neerkijkt op een niet-A-merk lens - en die zijn er veel meer dan omgekeerd.

Comment

Caleido....werkelijk.
                        Heb je enig idee HOEVEEL topics op het forum staan en hoeveel er per dag geopend worden? Pak je woorden als polariseren en inconsequentie snel in en ga lekker in een hoekje snotteren.
                        Last edited by Monica; 30 december 2009, 21:44.

Comment

Caleido....werkelijk.
                          Heb je enig idee HOEVEEL topics op het forum staan en hoeveel er per dag geopend worden? Pak je woorden als polariseren en inconsequentie snel in en ga lekker in een hoeje snotteren.
                          Ahzo dus je reageert even hard op mensen die koppig hun dure lenzen verdedigen, alleen uitsluitend in de topics die ik nooit open. Ik had het moeten weten, sorry.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franky Roels Bekijk bericht
                            Een 10 tal jaar terug organiseerden we met enkele mensen een fotowedstrijd. Daar er ook groeperingen uit de vierde wereld meewerkten, konden we een regeling treffen dat iedereen die inschreef een wegwerptoestel kreeg.
                            Met dat toestel = identieke lens + film en geen diafragma of sluitertijdcontrole konden de deelnemers gedurende 1 maand 36 opnames maken rond het thema "Armoede in de stad". Daarna werden de toestellen binnengebracht en de fotos ontwikkeld. Een jury koos van iedere deelnemer 4 fotos. En die werden vergroot op 18 x 24 cm en opgehangen in kaders. De tentoonstelling was prachtig en de lat lag voor iedereen gelijk.
                            Creativiteit en visie primeerden. De leukste vernissage die ik ooit meemaakte. En de reacties op de tentoonstelling waren heel goed.
                            Bij de deelnemers waren fotografen die gewoonlijk met gekend materiaal werkten en mensen die anders nooit fotografeerden, want te arm.

De resultaten na de jurering waren ook heel tof: een mix van ervaren fotografen en onervaren fotografen in de prijzen.

Misschien moeten we ons concentreren op het gelijkaardig initiatief waar Visie en Creativiteit de hoofdrol speelt. De schowcase en fotobeoordeling op dit forum zijn daar in de meeste gevallen een voorbeeld van.
                            Het gebruikte materiaal misschien schrapen uit de voetnoot. Enkel de nodige gegevens uit Exif: ISO - Sluitersnelheid - Diafragma opening - brandpuntafstand + eventuele bijzonderheden.
                            Een leuk onderdeel op dit forum is de beginnershoek: daar speelt het allemaal veel minder en is "zichzelf zoeken" en "zichzelf leren kennen" belangrijkst.

mvg

Franky
                            Dit is wel een heel leuk verhaal
                            Maar....waarom zouden we niet mogen weten waar mensen hun foto's mee gemaakt hebben? Ik geef graag toe: de fotograaf maakt als eerste de foto. Maar de gebruikte materialen kunnen een foto toch wat meer geven.
                            Ik moet zeggen dat ik 9 van de 10 keer niet eens bekijk met welke camera of lens een foto is genomen.
                            Welnee...lekker laten staan en niet zo trutten over het "beste" spul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                              Ahzo dus je reageert even hard op mensen die koppig hun dure lenzen verdedigen, alleen uitsluitend in de topics die ik nooit open. Ik had het moeten weten, sorry.
                              Misschien lees ik juist de topics op waar jij NIET post.
                              Maar zullen we het hier maar weer bij laten? Als je meer gal kwijt wil (daar gaan we weer) ----> PM!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franky Roels Bekijk bericht
                                Da's een moeilijke.
                                Ten eerste, échte fotografen (of echte fotografie liefhebbers) interesseert het niet met welke lens of camera een foto genomen.
                                Maar soms is het wel gepast om te weten met welk materiaal iets genomen is. Zo kan het beste van het beste - hoe je het nu draait of keert - altijd een fotograaf helpen om dat ene beeld af te leveren - deels geautomatiseerd bijna, door de kenmerken van dat (duur) toestel. Anderzijds kan iemand met een minder flexibel, minder gesofisticeerd toestel of systeem toch het inzicht, het talent etc... bezitten om daarmee wonderlijke dingen te doen.

Wie van de twee verdient het meeste respect?

@Monica: t Gaat helemaal niet over gal spuwen... maar over juist reageren en context zien en die twee woorden die ik niet meer mag gebruiken van jou.
                                Anyhow, ik gun je mijn gal al niet meer

Comment

Working...
                                X