Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

Hoi Frank,

Mijn beurs begint weer spontaan buikpijn te krijgen na het zien en lezen van dit topic.
    Heb zelf de versie 1 en heb laatst bij de nikonstand op de Zoomexperience even de versie 2 op mijn D300 kunnen zetten.
    Hoe vind je de nieuwe "aanvoelen". Hij is wat korter kwa bouw en voor mijn gevoel lichter. Maar het beste vindt ik dat het zwaartepunt niet meer zo ver naar voren ligt.
    Vond de zoomring wel wat stroever gaan , maar dat kon aan dat exemplaar liggen denk ik.
    Heb jij dezelfde ervaring met de nieuwe 70-200 lens?

Grtz

Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Bedankt voor je eerste indrukken Frank, ik zit ook op een ander forum en wacht met ongeduldig af op de eerste resultaten van B.Rorslett, het ziet er allemaal veelbelovend uit en dat mag ook wel want het is een behoorlijk diepe tast in de buidel.
      Hij presteert ook bijzonder goed op de 1.4 en 1.7 TC's dit heb ik puur vernomen van Nikongear.
      Ik hoop echt dat mijn vrouw akkoord gaat

Marco.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mrc Bekijk bericht
        Bedankt voor je eerste indrukken Frank, ik zit ook op een ander forum en wacht met ongeduldig af op de eerste resultaten van B.Rorslett, het ziet er allemaal veelbelovend uit en dat mag ook wel want het is een behoorlijk diepe tast in de buidel.
        Hij presteert ook bijzonder goed op de 1.4 en 1.7 TC's dit heb ik puur vernomen van Nikongear.
        Ik hoop echt dat mijn vrouw akkoord gaat

Marco.
        Ik heb nu de 70-200VR1 van nickyj hier op het forum in bruikleen waarvoor dank , en eigenaardig genoeg is het vooral op DX dat het verschil in scherpte opvalt aan het tele eind en op volle opening. Ik zou 'm dus gerust op 12MP FX durven aanraden voor personen fotografie. De hoeken zijn inderdaad soft op 200mm op FX, maar eigenlijk had ik het erger verwacht. Op de 24MP D3X en toekomstige D700X/D800 worden de eisen nog strikter, en zal de nieuwe het uiteraard op alle vlak beter doen.

Over de TC: http://forum.belgiumdigital.com/2468007-post30.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Er was nog een andere belg voor mij, maar die vertoeft vooral op DPR

Rumpy

Hier nog een link naar een full size foto met exif van vandaag. Onzen oudste had een goeie dag in zijne goal: LINK Kijk vooral naar de netten links boven (f/2.8)
          Amai Frank, de hoekscherpte lijkt mij hier toch méér dan voortreffelijk te zijn op f2.8 en dat zonder bewerking of vigneteringscorrectie ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Amai Frank, de hoekscherpte lijkt mij hier toch méér dan voortreffelijk te zijn op f2.8 en dat zonder bewerking of vigneteringscorrectie ???
            De vignetteringscorrectie is de normale die voorgeprogrammeerd staat in de D700. Ik heb overigens eens van 70 naar 200mm gezoomd terwijl ik door de optische zoeker keek, en de oude verdonkert snel als je naar 200mm gaat, terwijl de nieuwe niks van dit alles vertoont.

Comment

Frank
              dan ben jij die sloeber die met het eerste lensje bij Art & Craft wegliep.
              Lijfspreuk: 'k En zijn in 't geel nie t'akkord mee tgeen daa soms zegt, moir 'k zoen mej loiden dued sloin vuer au aune zegte loiden doen..." Naar Voltaire 1694-1778 doch vrij vertaald naar het Adegems.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Herrebaut Bekijk bericht
                Frank
                dan ben jij die sloeber die met het eerste lensje bij Art & Craft wegliep.
                Reken maar Ik was er héél vlug bij om mijn voorbestelling te plaatsen bij de aankondiging van dit objectief. Ondanks dat ik vlakbij Konijn woon, rijd ik telkens naar het verre Gent voor Nikon materiaal.

Comment

Vandaag heb ik een bloemstukje gekocht, en ga dit nu uitgebreid met de verschillende objectieven shooten

Edit: mijn testwerk is wat in de war gelopen door het wisselend licht deze namiddag. Mijn bevindingen waren echter dezelfde als die van de vorige dagen: de nieuwe VR II valt op door zijn scherpte op alle lengtes en ook door zijn groot contrast (Nanocrystal?). En natuurlijk blijft de eerste VR ook een topobjectief
                  Last edited by frank207be; 26 november 2009, 22:45.

Comment

Ik mag mijn lens zaterdag gaan afhalen
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                      Veel plezier ermee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                        En ik mag nog zeker 10 jaar met de oude lens spelen( zegt mijn vrouw)
                        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                        www.langenacker.nl

Comment

Ik ga de nieuwe ook a s zaterdag afhalen,en heb er alle vertrouwen in, de VR1 is goed maar de VR2 is absolut beter dat is zeker.
                          Je hoort nog over de resultaten t z t .
                          Groet Marianne.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvanversendaal Bekijk bericht
                            Ik ga de nieuwe ook a s zaterdag afhalen,en heb er alle vertrouwen in, de VR1 is goed maar de VR2 is absolut beter dat is zeker.
                            Je hoort nog over de resultaten t z t .
                            Groet Marianne.
                            Ook gefeliciteerd Jij gebruikte zo te zien de AFS 80-200mm f/2.8 voorheen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Reken maar Ik was er héél vlug bij om mijn voorbestelling te plaatsen bij de aankondiging van dit objectief. Ondanks dat ik vlakbij Konijn woon, rijd ik telkens naar het verre Gent voor Nikon materiaal.
                              Waarom ?
                              Flickr http://www.flickr.com/photos/44847726@N08/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Axelred Bekijk bericht
                                Waarom ?
                                Persoonlijker contact, de service, en als goede klant krijg je altijd iets meer gedaan

Comment

Working...
                                X