Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 100-400 foto's niet scherp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Canon 100-400 foto's niet scherp

    lees mijn reaktie op de 18-200 lens.

    ik denk dat als je ook met deze lens handmatig het diafragma (Av) instelt op bv f-11 de ISO-waarde op 1000 dan kiest de camera zelf zijn sluitersnelheid. en gezien de hoge(re) lichtwaarde zal hij ook een snelle(re) sluitertijd geven wat waarschijnlijk ook resulteerd in een scherpe (snelle) foto.

    probeer het eens. even expirimenteren met hoge(re) ISI-waarde en kleiner diafragmeren desnoods hoger dan f 11 (misschien wel naar f.18) houd wel de licht instelling in de gaten zoals zon-bewolkt-schaduw...etc........sukses. laat het hier nog even weten hoe het is gegaan.

    John Statue

    Comment


    • #47
      Re: Canon 100-400 foto's niet scherp

      OK.
      dank voor de tip. Ik zal het eens proberen , alhoewel mijn body niet echt geschikt is voor ISO-waarden boven de 400 ...(ruis???).
      maar het proberen waard en alle hulp is welkom.
      Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

      Comment


      • #48
        Re: Canon 100-400 foto's niet scherp

        Heb zondag bij regenachtig weer wat fotos van fietsers gemaakt met de 100-400 op de 400D en dat viel eigenlijk nog goed mee (geen 50D met f:2.8 natuurlijk)

        f:11 op een 100-400, vergeet het, niet beter dan f:8, ook zelden licht daarvoor

        Ik gebruik ook AV, maar op 5.6, beter enige verlies aan maximale scherpte en DOF dan bewegingsonscherpte, evt iets toeknijpen als je ziet dat de sluitersnelheid heel royaal is

        En bij goed belichte onderwerpen moet je geen schrik hebben als ISO 800 je enige keuze is op de 400D, doe 10/20 chroma ruisreductie in DPP en het wordt een redelijk mooie korrel, alweer beter dan onscherp

        Comment


        • #49
          Re: Canon 100-400 foto's niet scherp

          Oorspronkelijk geplaatst door stocky Bekijk bericht
          OK.
          dank voor de tip. Ik zal het eens proberen , alhoewel mijn body niet echt geschikt is voor ISO-waarden boven de 400 ...(ruis???).
          maar het proberen waard en alle hulp is welkom.
          Bij de hogere ISO waarden de 400D in JPG mode zetten. De ingebouwde ruis reductie in dat toestel is wel echt goed. je hebt niet meer de mogelijkheden van RAW. Maar dan kan je tot ISO1600 werken.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #50
            Re: Canon 100-400 foto's niet scherp

            dank voor de prachtige tips Palombian en FotoDirk !!!

            ik zal beide tips eens uitvoerig uitproberen als het weer een beetje verbetert
            of misschien is het net nu dat ik die hoge iso-waarden kan uitproberen
            Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

            Comment

            Working...
            X