Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooi lensje, als ik het goed begrijp dient canon zich beter dan nikon voor pdraad, want bij nikon met adapter kan je niet op oneindig scherp stellen, en zijn er contactpunten aanwezig
Mooi lensje, als ik het goed begrijp dient canon zich beter dan nikon voor pdraad, want bij nikon met adapter kan je niet op oneindig scherp stellen, en zijn er contactpunten aanwezig
Vergeet m42, contax, P6 enz lenzen bij Nikon bodys.
Dat ziet er ook goed uit! En je hebt er 2 op reserve
Wat is de reden dat je nog een 3de exemplaar hebt bijgekocht als ik vragen mag?
Ik vond nog een leuke vergelijking, mss stond ze al ergens gelinkt, maar ik was ze nog niet eerder tegengekomen: http://oomz.net/135/
Veel plezier ermee in ieder geval!
Dat ziet er ook goed uit! En je hebt er 2 op reserve
Wat is de reden dat je nog een 3de exemplaar hebt bijgekocht als ik vragen mag?
Ik vond nog een leuke vergelijking, mss stond ze al ergens gelinkt, maar ik was ze nog niet eerder tegengekomen: http://oomz.net/135/
Veel plezier ermee in ieder geval!
De eerste twee heb ik gekocht omdat ik zo graag deze lens wou. Dus ik heb en bod geplaatst in twee lenzen voor alle zekerheid, en ik heb de twee gewonnen!
De twee zijn goede lenzen maar de eerste heeft opening enken van 2.8 tot 11... en de zebra is zeer mooi maar niet zo mooi als de eerste... en dan heb ik de deerde gevonden, en dat was beter dan de andere twee (optische zijn alle drie ongeveer hetzelfde, maar van buiten is de derde echt als nieuw). De derde trouwens kwam met originele tas.
is er een uiterlijk kenmerk om die 'preset' versie te herkennen of moet je afgaan op de omschrijving?
Het is niet makkelijk te beschrijven... wat ik wel gemerkt heb is dat "electric" en "auto" staat duidelijk te zien in de lens na het woord "pentacon" en modelnaam... in mijn lenzen staat er: "pentacon 2.8/135"... en andere modellen zal je kunnen lezen "PENTACON auto..." of "PENTACON electric...". Toch, staat er bijna altijd vermeld... ik heb ook paar keer dat aan de verkoper moeten vragen, voor alle zekerheid.
Last edited by d_blue_wolf; 28 oktober 2009, 15:01.
Toch is de kwaliteit van de 3 lenzen ongeveer hetzelfde. Niet slecht voor een lens van 60 euro, he?
Dat is niet zo raar, want die Pentacons 135 F2.8 zijn optisch allemaal hetzelfde, de latere hebben misschien een wat betere coating.
Overigens vind 60€ wel een stevige prijs daarvoor, ik zou niet meer dan 10€ betalen.
Ik vind dat ook... soms oude lenzen worden populair en hun prijs stijgt belachelijk... neem toch als voorbeeld de fantastische lens Helios 40-2 f/1.5 85mm, die vind ik niet voor minder dan 350 euro! Dat was de prijs van mijn nieuwe Tamron 17-50mm f/2.8 (andere uitstekend lens).
Ik, persoonlijk, kon niet wachten om een 'bokeh monster' te kunnen testen , en ik ben niet teleurgesteld. Ik denk ook dat je kan ooit een Pentacon heel goedkoper vinden... even geduld
Dat is niet zo raar, want die Pentacons 135 F2.8 zijn optisch allemaal hetzelfde, de latere hebben misschien een wat betere coating.
Overigens vind 60€ wel een stevige prijs daarvoor, ik zou niet meer dan 10€ betalen.
Comment