Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentacon 135mm f/2.8 op een Canon 450D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pentacon 135mm f/2.8 op een Canon 450D

Dat is een heel goeie, welke was het

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
      Dat is een heel goeie, welke was het
      Geen van de twee hier boven; ik heb een nieuwe gekocht ... het was genomen met deze baby:

...met dezelfde adapter (die met focus-feedback) en een Canon 450D...

Toch is de kwaliteit van de 3 lenzen ongeveer hetzelfde. Niet slecht voor een lens van 60 euro, he?
      Last edited by d_blue_wolf; 27 oktober 2009, 18:35.

Comment

Mooi lensje, als ik het goed begrijp dient canon zich beter dan nikon voor pdraad, want bij nikon met adapter kan je niet op oneindig scherp stellen, en zijn er contactpunten aanwezig
        Last edited by koen1950; 27 oktober 2009, 18:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
          Mooi lensje, als ik het goed begrijp dient canon zich beter dan nikon voor pdraad, want bij nikon met adapter kan je niet op oneindig scherp stellen, en zijn er contactpunten aanwezig
          Vergeet m42, contax, P6 enz lenzen bij Nikon bodys.

Gelukkig zijn er ook nog wat goede Ais lenzen.

Dpaul
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_blue_wolf Bekijk bericht
            Geen van de twee hier boven; ik heb een nieuwe gekocht ... het was genomen met deze baby:

...met dezelfde adapter (die met focus-feedback) en een Canon 450D...

Toch is de kwaliteit van de 3 lenzen ongeveer hetzelfde. Niet slecht voor een lens van 60 euro, he?
            Laat nu de pentacon 135mm een van de betere 135mm zijn...
            Voor de MF hype nog te vinden voor 15 euro...

Dpaul
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
              Vergeet m42, contax, P6 enz lenzen bij Nikon bodys.

Gelukkig zijn er ook nog wat goede Ais lenzen.

Dpaul
              ja dat is waar, ik heb ook enkele goeie nikkors maar die zijn toch wat duurder geworden hoor

Comment

Dat ziet er ook goed uit! En je hebt er 2 op reserve
                Wat is de reden dat je nog een 3de exemplaar hebt bijgekocht als ik vragen mag?
                Ik vond nog een leuke vergelijking, mss stond ze al ergens gelinkt, maar ik was ze nog niet eerder tegengekomen: http://oomz.net/135/
                Veel plezier ermee in ieder geval!
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                  Dat ziet er ook goed uit! En je hebt er 2 op reserve
                  Wat is de reden dat je nog een 3de exemplaar hebt bijgekocht als ik vragen mag?
                  Ik vond nog een leuke vergelijking, mss stond ze al ergens gelinkt, maar ik was ze nog niet eerder tegengekomen: http://oomz.net/135/
                  Veel plezier ermee in ieder geval!
                  De eerste twee heb ik gekocht omdat ik zo graag deze lens wou. Dus ik heb en bod geplaatst in twee lenzen voor alle zekerheid, en ik heb de twee gewonnen!

De twee zijn goede lenzen maar de eerste heeft opening enken van 2.8 tot 11... en de zebra is zeer mooi maar niet zo mooi als de eerste... en dan heb ik de deerde gevonden, en dat was beter dan de andere twee (optische zijn alle drie ongeveer hetzelfde, maar van buiten is de derde echt als nieuw). De derde trouwens kwam met originele tas.

Ik denk ik ga stoppen met zoeken, he he...

Bedankt voor de link... het is heel interessant.

Comment

dus er zijn er 2 te koop?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                      dus er zijn er 2 te koop?
                      he he, het zou kunnen, maar er zou geen voordeel voor je zijn tegen dat in ebay te kopen... ik heb deze adres in mijn favorieten:

Link naar eBay: pentacon zoeken

Let op. Ik koop alleen de "preset" versie. De electric en auto versies hebben geen 15 blades-iris...

Ook goed opletten in de beschrijving; soms is een lens aangeboden voor spare parts.

Comment

Let op. Ik koop alleen de "preset" versie. De electric en auto versies hebben geen 15 blades-iris...

Ook goed opletten in de beschrijving; soms is een lens aangeboden voor spare parts.
                        is er een uiterlijk kenmerk om die 'preset' versie te herkennen of moet je afgaan op de omschrijving?

Comment

is er een uiterlijk kenmerk om die 'preset' versie te herkennen of moet je afgaan op de omschrijving?
                          Het is niet makkelijk te beschrijven... wat ik wel gemerkt heb is dat "electric" en "auto" staat duidelijk te zien in de lens na het woord "pentacon" en modelnaam... in mijn lenzen staat er: "pentacon 2.8/135"... en andere modellen zal je kunnen lezen "PENTACON auto..." of "PENTACON electric...". Toch, staat er bijna altijd vermeld... ik heb ook paar keer dat aan de verkoper moeten vragen, voor alle zekerheid.
                          Last edited by d_blue_wolf; 28 oktober 2009, 15:01.

Comment

Dat is niet zo raar, want die Pentacons 135 F2.8 zijn optisch allemaal hetzelfde, de latere hebben misschien een wat betere coating.
                            Overigens vind 60€ wel een stevige prijs daarvoor, ik zou niet meer dan 10€ betalen.

Comment

Een "preset" lens heeft 2 diafragmaringen, 1 om de waarde in te stellen en 1 om het diaframa te sluiten.

Comment

Ik vind dat ook... soms oude lenzen worden populair en hun prijs stijgt belachelijk... neem toch als voorbeeld de fantastische lens Helios 40-2 f/1.5 85mm, die vind ik niet voor minder dan 350 euro! Dat was de prijs van mijn nieuwe Tamron 17-50mm f/2.8 (andere uitstekend lens).

Ik, persoonlijk, kon niet wachten om een 'bokeh monster' te kunnen testen , en ik ben niet teleurgesteld. Ik denk ook dat je kan ooit een Pentacon heel goedkoper vinden... even geduld

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                                Dat is niet zo raar, want die Pentacons 135 F2.8 zijn optisch allemaal hetzelfde, de latere hebben misschien een wat betere coating.
                                Overigens vind 60€ wel een stevige prijs daarvoor, ik zou niet meer dan 10€ betalen.

Comment

Working...
                                X