Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Telezoom lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon Telezoom lens?

    @ Koen: en een vgl met soortgelijke Nikon lenzen?
    18-200 Nikkor en 18-200 Tamron?

    Hoe is dan het verschil?
    Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

    Comment


    • #32
      Re: Nikon Telezoom lens?

      Oorspronkelijk geplaatst door stijn van nunen Bekijk bericht
      ik heb nog een vraag je ik doe soms sport fotografie en nu is mijn vraag dat de nieuwe Nikon AF-S VR 70-200mm f2.8 MkII op de d 60 werkt of geef dat probleemen
      Dat geeft geen probleem, maar zou je op een d60 niet gewoon de oude zetten. De problemen(ik heb ze nog niet echt ontdekt) met deze lens kwamen pas met de FX camera's. Waarschijnlijk kun je ze binnenkort 'redelijk goedkoop' 2de hands aanschaffen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #33
        Re: Nikon Telezoom lens?

        Oorspronkelijk geplaatst door Landie Bekijk bericht
        @ Koen: en een vgl met soortgelijke Nikon lenzen?
        18-200 Nikkor en 18-200 Tamron?

        Hoe is dan het verschil?
        ik had het niet over elke vergelijking , maar over die die spanjaart maakte , je kan niet elke lens van nikon en tamron gaan vergelijken

        Voor die 18-200 zou ik wel de voorkeur geven aan de nikon
        Last edited by koen1950; 30 september 2009, 18:01.

        Comment


        • #34
          Re: Nikon Telezoom lens?

          Oorspronkelijk geplaatst door Landie Bekijk bericht
          @ Koen: en een vgl met soortgelijke Nikon lenzen?
          18-200 Nikkor en 18-200 Tamron?

          Hoe is dan het verschil?
          ik had het niet over elke vergelijking , maar over die die spanjaart maakte , je kan niet elke lens van nikon en tamron gaan vergelijken

          maar als je nu praat over de vgl met de nikkor 18-200mm , de nikkor komt niet zo goed uit de testen hoor ,kijk maar eens op photozone,het gaat over de Nikkor AF-S 18-200mm f/3.5-5.6 G IF-ED VR II DX,optisch krijgt ie maar 2 sterren,en de bouw is maar om zo te laten zeggen ze zeker bij een objectief van deze prijsklasse , dus nikon heeft ook niet altijd de best gebouwde objectieven ,nogthans de foto's die er bijstaan zijn zeer aceptabel , test van de tamron staat er niet in , zouden ze dat expres gedaan hebben ?
          Last edited by koen1950; 30 september 2009, 18:23.

          Comment


          • #35
            Re: Nikon Telezoom lens?

            Ik weet niet of je je keuze al gemaakt hebt maar ik de 70-200F2.8 VR en 70-300 (zonder VR, was toen de laatste in de reeks en heb deze aan goede prijs nieuw nog kunnen kopen) vind beide lenzen super om mee te werken.
            80-200 was eigenlijk mijn eerste keuze (vanwege de prijs vande 70-200) maar na veel lezen (en ook hier zoeken) kwam ik eigenlijk op heel weinige positieve commentaar over deze lens + het probleem met back focus die dan ook weer tesprake kwam en die mij wel afschrikte.
            Ik werk in eerste instantie ook liever met Nikon lenzen maar sigma of tamron is toch een goede 2e keus gezien de prijs (en het is crisis hé mensen )
            Racing Pics
            Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

            Comment

            Working...
            X