Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

    Oorspronkelijk geplaatst door Goele Bekijk bericht
    Vraagje (mss een stomme)
    maar waarom heeft die lens zo'n 2 zwarte ringen?
    1 voor te zoomen en 1 voor scherp te stellen??
    Correct
    De scherpstelring gebruik je enkel als je manueel wil scherpstellen als je de AF uitzet
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #32
      Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

      Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
      Correct
      De scherpstelring gebruik je enkel als je manueel wil scherpstellen als je de afuitzet.
      En als je er per ongeluk aan draait? Heeft dat dan gevolgen?
      Nu ik toch bezig ben..
      Mijn redelijk lichte body kan deze lens toch ook 'aan' ?
      Last edited by Goele; 30 mei 2009, 22:30.

      Comment


      • #33
        Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

        Oorspronkelijk geplaatst door Goele Bekijk bericht
        En als je er per ongeluk aan draait? Heeft dat dan gevolgen?
        neen toch niet bij de canon.. als je de ring aanraakt stopt hij met AF, kan je rustig verder handmatig scherpstellen.

        Qua gewicht en de grootte.. dat kan inderdaad wel een probleem zijn afhankelijk van wat het doel is

        Comment


        • #34
          Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

          de F4 is niet zo groot en lomp als hij er uit ziet. weegt amper 500 gram en dat valt toch wel mee. De 2.8 IS die ik heb weegt 3 keer zoveel en ik ondervind er geen last van. Kwestie van gewoon worden denk ik
          I will harness all available light with super-fast aperture lenses

          Comment


          • #35
            Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

            Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
            neen toch niet bij de canon.. als je de ring aanraakt stopt hij met AF, kan je rustig verder handmatig scherpstellen.

            Qua gewicht en de grootte.. dat kan inderdaad wel een probleem zijn afhankelijk van wat het doel is
            Hmm.. dus als je per ongeluk aan die ring draait, springt de AF af?
            Dat is wel lastig, niet?
            Ivm de grootte, zal het lastig zijn voor al wandelend foto's te nemen, van honden?
            Allez, meestal een beetje tijdens het wandelen en de meeste al zittend of stilstaand.

            Comment


            • #36
              Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

              Oorspronkelijk geplaatst door Goele Bekijk bericht
              En als je er per ongeluk aan draait? Heeft dat dan gevolgen?
              Gevolgen: niet voor de apparatuur he
              Dat je niet scherpgesteld hebt op het voorwerp waarop je wou scherpstellen.
              Dus foto nok.

              Normaal neem je met je ene hand de camera vast, en de andere hand ondersteun je de lens ter hoogte van de zoomring. dus in normale gevallen heb je dit probleem niet hoor.

              Ik weet niet hoe het bij canon zit, maar door aan de scherpstelring te draaien na scherpstellen op onderwerp, kan je manueel de af overnemen. Dus is moeilijke gevallen kan je zelf de af bijstellen, zonder dat je de camera op MF moet plaatsen.
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

              Comment


              • #37
                Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

                Oorspronkelijk geplaatst door Goele Bekijk bericht
                Hmm.. dus als je per ongeluk aan die ring draait, springt de AF af?
                Dat is wel lastig, niet?
                Ivm de grootte, zal het lastig zijn voor al wandelend foto's te nemen, van honden?
                Allez, meestal een beetje tijdens het wandelen en de meeste al zittend of stilstaand.
                De AF springt weer op van het moment dat je half indrukt, net zoals voorheen, dus juist heel handig. Zeker bij macrowerk is het leuk om eerst het onderwerp al scherp te hebben en dan te gan bepalen waar je de DOF precies wil gaan leggen.

                Comment


                • #38
                  Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Goele Bekijk bericht
                  Canon
                  * EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM
                  * EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM
                  Ik heb vorige week de EF 28-135 gekocht op ebay voor 250 GBP, hetgeen minder dan 300 EUR is. Dus veel minder dan je had voor zien (500 EUR)

                  gr,
                  hung
                  Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                  website: http://www.hung.be
                  facebook - Instagram

                  Comment


                  • #39
                    Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

                    Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                    Ik heb vorige week de EF 28-135 gekocht op ebay voor 250 GBP, hetgeen minder dan 300 EUR is. Dus veel minder dan je had voor zien (500 EUR)

                    gr,
                    hung
                    Staat hier al weken voor deze prijs http://www.camera4all.nl/Digitale-fo...-USM-Bulk.html

                    Pitje
                    Canon EOS 1000D Canon 18-200 mm IS, Canon powershot SX 20 IS

                    Comment


                    • #40
                      Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

                      mijn tip is wegblijven van de
                      * 24-70mm F 2.8 EX DG Macro
                      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

                        Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                        mijn tip is wegblijven van de
                        * 24-70mm F 2.8 EX DG Macro
                        En de reden daarvoor misschien ook even aanhalen?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

                          Ik heb die lens en was er in het begin heel tevreden van... tot ik mijn 70-200 f2.8 L kocht. Sindsdien weet ik dat de 24-70 echt wel een pak softer is op 2.8 dan de canon varianten... en de af is ook niet zo snel...
                          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                          Comment


                          • #43
                            Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

                            Welke is de beste van volgende 2 voor wat ik ze ga gebruiken (vnl. honden)??
                            Sigma 70-200 F2.8
                            Canon 70-200 F4

                            Comment


                            • #44
                              Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Goele Bekijk bericht
                              Welke is de beste van volgende 2 voor wat ik ze ga gebruiken (vnl. honden)??
                              Sigma 70-200 F2.8
                              Canon 70-200 F4
                              De Canon is echt wel beter. Hij focust sneller, hij zal juistere kleuren weergeven. En is op alle brandpuntsafstanden scherp al vanaf F4.

                              Dat met die 2 ringen. Denk eraan als je bij de Canon per ongeluk aan de scherpstelring komt dan stopt de automatische scherpstelling. Bij Sigma mag je er niet aan komen omdat je dan de motor hindert en dat wordt in de handleiding meestal sterk afgeraden.

                              Die Canon verliest ook niet echt zijn waarde. Dus als je later graag wilt upgraden naar de 70-200 F4 IS of naar de 70-200 F2.8 dan kan je nog steeds een goede prijs vangen voor je huidige. Kijk ook maar eens aangeboden, die F4 versie met en zonder IS worden regelmatig aangeboden door mensen die uiteindelijk lichtsterker nodig hebben voor concerten e.d.
                              Tot sluitertijd, Dirk

                              Comment


                              • #45
                                Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

                                Bedankt allemaal aan de reacties!!
                                Het verschil tussen mijn 55-200 lens en de Canon 70-200 F4 zelf wel de moeite zijn
                                om er + - 600 euro in te investeren hé??

                                Was het al maar eind juni/juli, dan ga ik ze kopen!

                                Comment

                                Working...
                                X