Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

    Oorspronkelijk geplaatst door Goele Bekijk bericht
    Hoi!
    Knip

    Canon
    * EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM
    * EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM

    Knip
    Groetjes
    Goele
    De 24-85 is in mijn bezit en is 2e hands voor 100 tot 150€ te vinden.
    Goed lensje met snelle autofocus, voor b.v. honden dichtbij.....

    Comment


    • #17
      Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

      Voortgaande op het EXIF van deze drie foto's zit je constant op 55mm.
      Je hebt de Canon 55-200 maar deze is helemaal niet vergelijken met de nieuwe EF-S 55-250 IS.
      Dit is een heel scherpe lens en zal heel zeker voldoen aan uw eisen.
      PS: De nieuwe 18-55 IS is ook stukken beter dan zijn voorganger.

      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #18
        Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Er is helemaal geen samenhang.
        Ik zou er anders toch maar rekening mee houden om bewegingsonscherpte te vermijden...
        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

        Comment


        • #19
          Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

          ik heb de 24-70 2.8 en de 70-200 2.8 van Sigma. Allebei beregoede lenzen maar de 70-200 lijkt me voor zoiets niet geschikt. Heb ik wel gebruikt voor autosport maar die auto's bewegen in een vrij goed te volgen lijn en zijn vrij voorspelbaar. dus met meetrekken werkt dat prima. Een volslagen idiote en losgeslagen hond is met die lens niet te volgen wegens veel te onvoorspelbaar. De 24-70 is volgens mij een prima lens voor jouw doelen. Licht in gewicht, bij volle opening (en dus korte sluitertijden) al goed scherp en ook bij iets langere sluitertijden nog makkelijk "uit de hand" te hanteren.
          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
          www.bertofotografie.be

          Comment


          • #20
            Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

            Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
            ik heb de 24-70 2.8 en de 70-200 2.8 van Sigma. Allebei beregoede lenzen maar de 70-200 lijkt me voor zoiets niet geschikt. Heb ik wel gebruikt voor autosport maar die auto's bewegen in een vrij goed te volgen lijn en zijn vrij voorspelbaar. dus met meetrekken werkt dat prima. Een volslagen idiote en losgeslagen hond is met die lens niet te volgen wegens veel te onvoorspelbaar. De 24-70 is volgens mij een prima lens voor jouw doelen. Licht in gewicht, bij volle opening (en dus korte sluitertijden) al goed scherp en ook bij iets langere sluitertijden nog makkelijk "uit de hand" te hanteren.
            Denk dat de 70-200 van sigma beter geschikt is dan de 24-70 (de niet hsm versie) van sigma voor het volgen van honden en dergerlijke.
            Maar voor dit geld zou ik dan wel liever de canon 70-200 F4 kopen hoor! Zeer scherp en zeer snelle autofocus.
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

            Comment


            • #21
              Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Voortgaande op het EXIF van deze drie foto's zit je constant op 55mm.
              Je hebt de Canon 55-200 maar deze is helemaal niet vergelijken met de nieuwe EF-S 55-250 IS.
              Dit is een heel scherpe lens en zal heel zeker voldoen aan uw eisen.
              PS: De nieuwe 18-55 IS is ook stukken beter dan zijn voorganger.

              Grtz, RF
              Klopt, maar daarmee volg je die honden nog niet

              De nieuwe IS versies van de kitlenzen hebben beslist een betere beeldkwaliteit dan de oude, maar ze zijn nauwelijks beter van AF en de overgang rond 55mm is ook niet opgelost

              Zoals door velen hier gesteld is er nood aan een snellere AF en meer lichtsterkte in het middenbereik, en de zoompjes - met een echte ring-USM, toch iets anders - die de TS zelf voorstelde kunnen een goede stap vooruit zijn voor niet teveel geld

              Comment


              • #22
                Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

                Je zet hier echt compleet verschillende lenzen neer in je eerste post, waarbij je er voor jouw budget telkens eigenlijk maar één van kan aanschaffen...

                Zal vanuit mijn Sigma ervaring aanhaken, rest van de lenzen kan ik geen uitspraak over doen.

                * 24-70mm F 2.8 EX DG Macro: Heb ik ook. Prachtige scherpe lens, ook vol open (f2.8) maar minder geschikt voor bewegende onderwerpen wegens niet al te trefzekere AF en geen HSM (tragere AF). Er is hier ook een HSM versie van, maar die kost het dubbele). Nadeel van deze lens is de blijkbaar te kleine zonnekap, waardoor je bij laaghangende zon snel last hebt van flare (zo heet dat toch?).

                * 50-150/2.8 APO EX DC II: Dit is een soort crop versie van de 70-200 f2.8 kwalitatief zijn ze vrijwel gelijk, ook in bouw lijken ze erg op elkaar. De 50-150 is enkel gebouwd voor crop camera's (zoals de jouwe) en heeft een korter bereik, voordeel tov de 70-200 is met name de prijs en als je niet van zware lenzen houdt het gewicht. Nadeel is, mocht je ooit over stappen op fullframe de lens niet meer te gebruiken is.

                * 70-200/2.8 APO EX DG MACRO: Heb de (oude) non-macro versie. Prachtige lens, snelle AF (handig voor de hondjes) wel wat zwaarder als de 50-150, maar ook op fullframe nog bruikbaar (waardoor je enkel de middelste delen van je lens gebruiktop een 1000D, dus theoretisch scherper als de 50-150 in praktijk niets van gemerkt). Voor portretjes iets minder geschikt, je moet minimaal een meter afstand van je onderwerp hebben (mijn versie zelfs 1.8 meter). Vol open is de lens nergens echt scherp en op vol bereik (200mm) naar mijn idee ook niet altijd).

                * 18-250/3.5-6.3 DC OS HSM: Leuke wandellens, maar direct schrappen als je bewegende honden op de foto wil krijgen (heb zelf de 18-200 OS versie).

                Van Sigma zouden de 50-150 of de 70-200 dus goede kandidaten zijn, waardoor ik gezien het niet al te grote prijsverschil sneller voor de 70-200 zou gaan voor het betere bereik...


                Je portretlens (bijv. 17-70 Canon) hoeft ook niet perse zo lichtsterk te zijn, die hondjes zitten stil en te groot diafragma brent al snel te weinig dof met zich mee...
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment


                • #23
                  Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                  Ik zou er anders toch maar rekening mee houden om bewegingsonscherpte te vermijden...
                  Rekening mee houden is niet hetzelfde als samenhang.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

                    Wauw, zoveel info! Super..
                    Na alles gelezen te hebben, lijkt me het dus best om
                    OFWEL de
                    Sigma 70-200 F2.8
                    OF de
                    Canon 70-200 F4
                    te nemen..

                    200mm heb ik echt wel nodig, dat merk ik elke keer

                    Welke van deze 2 is nu 'de beste' voor mijn doel, camera,..

                    Comment


                    • #25
                      Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Goele Bekijk bericht
                      Wauw, zoveel info! Super..
                      Na alles gelezen te hebben, lijkt me het dus best om
                      OFWEL de
                      Sigma 70-200 F2.8
                      OF de
                      Canon 70-200 F4
                      te nemen..

                      200mm heb ik echt wel nodig, dat merk ik elke keer

                      Welke van deze 2 is nu 'de beste' voor mijn doel, camera,..
                      Prijs/kwaliteit is volgens mij de canon 70-200 F4 het beste.
                      Iets snellere AF.
                      En volgens verschillende testen is dit een super lens.

                      Kan er wel niet van meespreken, want ik werk met nikon.
                      Maar de meesten hier zullen wel een voorkeur hebben voor de canon 70-200 F4.
                      Niet dat de sigma slecht is hoor, maar de canon is volgens mij net iets beter.
                      Wanneer maakt nikon nu eens zo een lens?

                      Succes
                      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Goele Bekijk bericht
                        Wauw, zoveel info! Super..
                        Na alles gelezen te hebben, lijkt me het dus best om
                        OFWEL de
                        Sigma 70-200 F2.8
                        OF de
                        Canon 70-200 F4
                        te nemen..

                        200mm heb ik echt wel nodig, dat merk ik elke keer

                        Welke van deze 2 is nu 'de beste' voor mijn doel, camera,..
                        De Canon is echt de fijnste lens, alhoewel je met je budget net 200 euro te kort komt voor de IS versie die ik dan wel zou prefereren (tenzij je de lens toch nooit bij matig licht voor landschap e.d. zou gebruiken). Voor snelle onderwerpen voldoet de niet-IS natuurlijk even goed.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #27
                          Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

                          En is die Canon 70-200mm F4 dan een lichtsterke of niet?
                          Of is dat geen 'meerwaarde'?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

                            f4 met iso 200 = f 2.8 op iso 100

                            f5.6 met iso 1600 = f 2.8 op iso 400


                            hoe lichtsterker hoe beter. Maar het is duurder, zwaarder en je hebt minder depth of field.

                            als ik van jouw was zou ik die 50-150 2.8 nemen tenzij je niets indoor doet.. dan zou ik de 70-200 f 4 kiezen

                            Comment


                            • #29
                              Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
                              f4 met iso 200 = f 2.8 op iso 100
                              als ik van jouw was zou ik die 50-150 2.8 nemen tenzij je niets indoor doet.. dan zou ik de 70-200 f 4 kiezen
                              Ik doe zelden iets indoor en als ik dat al doe, dan heb ik m'n 18-55mm lensje hé?
                              Ja.. Ik denk dat ik weet welke ik ga halen na mijn vakantiejob in lier!
                              Het zal dan wss de 70-200 f4 worden

                              Comment


                              • #30
                                Re: Tijd voor een nieuwe lens? Graag tips!

                                Oorspronkelijk geplaatst door Goele Bekijk bericht
                                Ik doe zelden iets indoor en als ik dat al doe, dan heb ik m'n 18-55mm lensje hé?
                                Ja.. Ik denk dat ik weet welke ik ga halen na mijn vakantiejob in lier!
                                Het zal dan wss de 70-200 f4 worden
                                Vraagje (mss een stomme)
                                maar waarom heeft die lens zo'n 2 zwarte ringen?
                                1 voor te zoomen en 1 voor scherp te stellen??

                                EN
                                Is zo'n grote lens niet te onhandig om mee te sleuren?

                                Kwestie van achteraf geen spijt te krijgen hé!

                                Comment

                                Working...
                                X