Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem: nikon body, canon objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Probleem: nikon body, canon objectieven

Oorspronkelijk geplaatst door tomvdberg Bekijk bericht
    Waarom niet?

Waarom wel?

Trouwens, wat zou ik maximum mogen uitgeven aan een 350D, 40D, 400D,..(+evt andere voorstellen)

Wel, zoals je aan mijn handtekening kunt zien, ben ik een Canonist. Alleen wil ik er niet van beschuldigd worden mensen te willen bekeren!

350D, max €200-250
    40D, zijn misschien nog nieuw te krijgen, indien niet zou ik op zo'n €500-600 rekenen
    400D zit m.i. daar wat tussenin, maar ook niet meer dan €350-400

Let wel: misschien vind je betere, misschien ook slechtere prijzen. Dit zijn maar de "mijne" for what they are worth.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Wel, zoals je aan mijn handtekening kunt zien, ben ik een Canonist. Alleen wil ik er niet van beschuldigd worden mensen te willen bekeren!

350D, max €200-250
      40D, zijn misschien nog nieuw te krijgen, indien niet zou ik op zo'n €500-600 rekenen
      400D zit m.i. daar wat tussenin, maar ook niet meer dan €350-400

Let wel: misschien vind je betere, misschien ook slechtere prijzen. Dit zijn maar de "mijne" for what they are worth.
      Bedankt Het waren ook richtprijzen die ik vroeg

Comment

Waarom wel?
        Omdat je (denk ik toch) waarschijnlijk geen lenzen gaat kopen voor nikon én canon, 2 merken (en dan nog beide digitaal) combineren is niet echt aan te raden, kost meer, en is uiteindelijk gewoonweg nutteloos

Trouwens, wat zou ik maximum mogen uitgeven aan een 350D, 40D, 400D,..(+evt andere voorstellen)
        lesc heeft hier wel goede prijze voor gegeven
        hier op het forum bij 'te koop' vind je soms wel koopjes
        ik zou absoluut voor de 40D gaan, daar heb je langer plezier van
        No rules. Great shots.
        -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
          lesc heeft hier wel goede prijze voor gegeven
          hier op het forum bij 'te koop' vind je soms wel koopjes
          ik zou absoluut voor de 40D gaan, daar heb je langer plezier van
          Dan zou ik eerst de D40 moeten verkopen en dan uitkijken naar een 40D-koopje..budgetair gezien..

generaties lager? Hoe zijn die? 30D;20D;10D? De moeite waard?

Comment

Dan zou ik eerst de D40 moeten verkopen en dan uitkijken naar een 40D-koopje..budgetair gezien..

generaties lager? Hoe zijn die? 30D;20D;10D? De moeite waard?
            De 30D is zeker nog te doen, de 20 misschien ook. Het probleem van de 10D is dat het een beetje afwijkt van de andere modellen; zo geloof ik dat er geen EF-S objectieven op gezet kunnen worden, lees er in deze thread van Monica meer over...
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

over de 30D weet ik nu niet zo veel, maar er zijn er hier toch wel enkele die dit toestel gebruiken
              nuja, zo oud is het nog niet, dus slecht kan het nie zijn

gewoon de 2ehands markt eens uitkijken, zeker hier op het forum
              No rules. Great shots.
              -

Comment

Zelf heb ik de 30D, en moet zeggen, de 40D vind ik enkel beter door het iets meer Mpixels, groter LCD display (niet echt de moeite vind ik om daarop te baseren) en iets héél handig, de ISO waarde is in de viewfinder te zien, wat ik mis op men 30D.

Voor de rest vind ik het niet beter, tot iso 400 presteren ze voor mij zeer gelijkaardig, dus gaan voor die 20D of 30D zou ik zeggen. (In welke mate er nog heelhuidse 20D's ter beschikking zijn is een andere vraag natuurlijk...)

Groeten!!!
                Canon 30Dtje ; 2 zoomlensjes ; SpeedLite flitsertje ; een onstabiel statief ; Kleine rugzak

Comment

Moeilijk, moeilijk, moeilijk..*zucht*

Comment

Toch niet hoor, die 300 L is een toplens, de body is van ondergeschikt belang, met een 350D 400D 40D of 30D zit je altijd....

Comment

Ging juist hetzelfde zeggen:300 mm f4 IS is een superlens.De moeite om naast je Nikon een Canon-body te kopen.En zo kun je misschien bekeerd worden tot het ware Canon-geloof.
                      Alle gekheid op een stokje:de andere lenzen ken ik niet.De 300 wel.Zeer goede lens.
                      Probeer misschien even een Canon-body te lenen en te kijken wat je met deze lens kunt doen.
                      Volgens mij is deze lens alleen al de moeite om een Canon tweedehands te kopen.

Comment

Mag ik vragen waarom je in eerste instantie voor Nikon hebt gekozen?

Had je voor hetzelfde geld een canon gekocht of was het een bewuste keuze?
                        Omdat het toestel beter in de hand ligt, of omdat je er op de één of andere manier een beter gevoel over hebt?

Canon is een heel goed merk maar ehmm ja een Nikon heeft toch wat meer stijl. Geen rode stippen, maar toch.

Sommigen krijgen wel eens spijt van een overstap.

Comment

Voornamelijk vanwege de prijs heb ik de nikon gekozen. De nikon 40D was de goedkoopste dslr die te verkrijgen was. Incl kitlens: 350 eurotjes..

Ik heb me enkel op het internet (voornamelijk BDF) gebaseerd voor de keuze..ik had hem dus ook nooit vastgehad, gewoon gekocht. Met het idee van: "het lijkt me onmogelijk dat een camera zo slecht in de hand kan liggen dat het ondoenbaar is, anders verkochten ze hem niet"
                          Hierdoor zal ik ooit nog wel eens tegen de lamp lopen, hoewel ik zeer gemakkelijk ben.

Ik meen me te herinneren dat een vriendin van me een eos 350D (of 300D) had. Eens langsgaan en vragen om te lenen.

Aangezien ik de nikon pas een maand heb, zal de overstap niet zo moeilijk zijn. Daar heb ik geen schrik voor..Ook denk ik dan van "alles went"

Budgetair gezien ga ik het toch maar houden bij een 350D. Het is natuurlijk verleidelijk om een paar honderd euro meer uit te geven aan een 30 of 40D, maar als ik de nikon nog voor 300 euro kan verkopen zit ik altijd goed.
                          Logische en goede aan/verkoop?
                          Last edited by tomvdberg; 18 april 2009, 18:32.

Comment

Moeilijk, moeilijk, moeilijk..*zucht*
                            Helemaal niet moeilijk.
                            Ik help je van de 300mm af, dan kan je de Nikon houden> opgelost.

Comment

Budgetair gezien ga ik het toch maar houden bij een 350D. Het is natuurlijk verleidelijk om een paar honderd euro meer uit te geven aan een 30 of 40D, maar als ik de nikon nog voor 300 euro kan verkopen zit ik altijd goed.
                              Logische en goede aan/verkoop?
                              Nu even serieus:
                              Zoek de goedkoopste 20D of 30D , of als je nieuw met garantie wil een 1000D (met kitlens)
                              , daar heb je meer plezier van dan de 350D ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krasser Bekijk bericht
                                Nikon heeft toch wat meer stijl. Geen rode stippen, maar toch.
                                *kuch*

Verkoop je nikon, koop van dat geld een 30D of 40D of 400D/450D
                                Je zal er geen spijt van krijgen (ik heb de 50D en is echt een zalig "toestelleke" :d)
                                No rules. Great shots.
                                -

Comment

Working...
                                X