Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
als je die 300mm lens krijg dan zou ik ook die d40 wegdoen en een canon body kopen
wel eentje waar dat de lens geen overkill is ten opzichte van de body
een 40d bv of eentje in die klasse
de andere lenzen die je krijgt van canon zijn nu niet de allerbeste die er zijn
maar bij canon heb je iets meer keuze in het lenzenarcenaal ten opzichte van nikon
Wel, zoals je aan mijn handtekening kunt zien, ben ik een Canonist. Alleen wil ik er niet van beschuldigd worden mensen te willen bekeren!
350D, max €200-250
40D, zijn misschien nog nieuw te krijgen, indien niet zou ik op zo'n €500-600 rekenen
400D zit m.i. daar wat tussenin, maar ook niet meer dan €350-400
Let wel: misschien vind je betere, misschien ook slechtere prijzen. Dit zijn maar de "mijne" for what they are worth.
Ik zou eerder zeggen 350D max 200 EUR
400D 250-275 EUR, 30D 350 EUR, 40D 500-550 EUR.
Een 400D kon je in de afgelopen zomer voor 400 EUR nieuw kopen met kitlens....
Blij dat je me corrigeert, Psychodweep. Ik volg zo'n beetje de prijzen, maar was ervan overtuigd dat mijn prijzen iets aan de hoge kant zaten. Ik vind wel dat je beter een beetje te hoog kunt inschatten, dan te laag. Uiteindelijk is zo'n 2dehandsmarkt ook afhankelijk van vraag en aanbod.
Wel wel wel, vandaag weer bijgeleerd.
Een objectief (geens lens dus) overkill op een body
Het omgekeerde kan wellicht, een dure camera met een objectiefje van 100 euro van een derde-rangs merk.
Aan TS, het grote verschil tussen een Canon xxxD en een Canon xxD is wellicht de zoeker. Een xxD heeft een klaardere en grotere zoeker dan een xxxD, en de body is ook groter/handiger.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment