Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem: nikon body, canon objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Probleem: nikon body, canon objectieven

Bedankt allemaal voor de informatie. Er is mogelijk een eos 350D te koop in de buurt voor 230 euro. Als deze een beetje in orde is zie ik het wel zitten om deze aan te schaffen.

Mogelijk staat er ook een 40D te koop voor 500 euro. Ook redelijk in de buurt. Als het budget het toelaat en het toestel is in orde dan zal het deze worden.

Eerst overleggen met de ouders

Comment

denk er ook aan dat je wel weinig breedhoek zal hebben met die lenzen...
      28 is 't minste, terwijl je nu een 18 hebt... dat is best een groot verschil!

Dus misschien moet je ook hier naar een kitlens uitkijken 18-55mm
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Wel wel wel, vandaag weer bijgeleerd.
        Een objectief (geens lens dus) overkill op een body
        Het omgekeerde kan wellicht, een dure camera met een objectiefje van 100 euro van een derde-rangs merk.

Aan TS, het grote verschil tussen een Canon xxxD en een Canon xxD is wellicht de zoeker. Een xxD heeft een klaardere en grotere zoeker dan een xxxD, en de body is ook groter/handiger.

Grtz, RF
        als je toestel niet genoeg megapixels,of degelijke senor/elektronica heeft dan kan hij niet alle details ook weergeven
        ook al steek je er een lens op van 10 000€
        dan ben je veel met het oplossend vermogen van je lens als je sensor/toestel dat niet kan weergeven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          denk er ook aan dat je wel weinig breedhoek zal hebben met die lenzen...
          28 is 't minste, terwijl je nu een 18 hebt... dat is best een groot verschil!

Dus misschien moet je ook hier naar een kitlens uitkijken 18-55mm
          Goed punt. Had ik nog niet aan gedacht. En aangezien ik die wel gebruik zal het nodig zijn om uit te kijken. Maar dat zie ik naderhand wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
            als je toestel niet genoeg megapixels,of degelijke senor/elektronica heeft dan kan hij niet alle details ook weergeven
            dan ben je veel met het oplossend vermogen van je lens als je sensor/toestel dat niet kan weergeven
            Dat is dan je tweede rommelverhaal op korte tijd, zonder goeie lens kan de beste sensor geen goeie beelden leveren, en laat die 300MM L lens nu eenmaal een prachtlens zijn, dan is een 350D genoeg om kwaliteit af te leveren. Tot spijt van wie het benijd ben je aan lensen meestal meer geld dan aan de body kwijt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              Dat is dan je tweede rommelverhaal op korte tijd, zonder goeie lens kan de beste sensor geen goeie beelden leveren, en laat die 300MM L lens nu eenmaal een prachtlens zijn, dan is een 350D genoeg om kwaliteit af te leveren. Tot spijt van wie het benijd ben je aan lensen meestal meer geld dan aan de body kwijt.
              wie het zegt van rommenverhalen

Comment

Je bent duidelijk geen brildrager

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Zolang je geen hoge ISO's nodig hebt, dan volstaan die oudere modellen. Eens je vaak ISO ISO800-1600 gebruikt, dan zou ik toch eerder naar 40D neigen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                    Zolang je geen hoge ISO's nodig hebt, dan volstaan die oudere modellen. Eens je vaak ISO ISO800-1600 gebruikt, dan zou ik toch eerder naar 40D neigen.

Bedankt voor dat interessant punt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                      Pak eens een grootformaat filmrol kodachrome 12. Stop die in een mechanische camera met goede lens. Moet je eens zien wat je krijgt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krasser Bekijk bericht
                        Pak eens een grootformaat filmrol kodachrome 12. Stop die in een mechanische camera met goede lens. Moet je eens zien wat je krijgt
                        Vertel eens want ik heb er geen idee van..

Noch een dergelijke filmrol voorhanden, noch een goede lens voorhanden..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomvdberg Bekijk bericht
                          Bedankt allemaal voor de informatie. Er is mogelijk een eos 350D te koop in de buurt voor 230 euro. Als deze een beetje in orde is zie ik het wel zitten om deze aan te schaffen.

Mogelijk staat er ook een 40D te koop voor 500 euro. Ook redelijk in de buurt. Als het budget het toelaat en het toestel is in orde dan zal het deze worden.

Eerst overleggen met de ouders
                          Dan zou ik zonder veel nadenken voor die 40D gaan (tenminste als ie niet teveel cliks heeft en in goede staat is, anders die 350D).
                          Neem, indien het past, iemand mee die al een 40D heeft.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...