Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 11-16mm F2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Tokina 11-16mm F2.8

    soms heb ik eerlijk gezegd haast om een pano te trekken

    Comment


    • #32
      Re: Tokina 11-16mm F2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      hier heb je toch direct een 1.8 of lager voor nodig?
      grt,bouk.
      Pff Bouk, je doet me hier nu al de 2e keer panikeren... Ik schiet architectuur, landschappen eigenlijk meestal met een f9/f11... ?
      Een statief met een langere sluitertijd en een f11 lijkt me dan ook meer aangewezen dan een f1,8 en handheld shot.
      Tenzij ik er compleet naast zit, corrigeer dan maar

      On topic: ik raad je dus een Tamron 17-50 f2,8 aan als vervanger voor die kitlens. Dat is toch een bereik dat je vaak kan gebruiken als je op stap bent (vakantie.daguitstap, ..). Later kan je dan eventueel een 10-20 van Sigma bijkopen of zo'n witte L 70-200 (f4 of f2,8) naargelang je interesse... Zo ben ik toch van plan. Als je dan weer geld te veel hebt, kan je die 17-50 terug vervangen in een 17-55 IS en zo blijf je bezig hé.... :-)

      Comment


      • #33
        Re: Tokina 11-16mm F2.8

        bedankt voor de tips

        het is eigelijk zo dat ik meestal in groothoek fotografeer..

        ik hoop dat er een duidelijk verschil zal zitten tussen de 17-50 tamron en de normale kitlens

        waarschijnlijk ga ik naar een tweedehands zoeken..

        Comment


        • #34
          Re: Tokina 11-16mm F2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door Maël Bekijk bericht
          bedankt voor de tips

          het is eigelijk zo dat ik meestal in groothoek fotografeer..

          ik hoop dat er een duidelijk verschil zal zitten tussen de 17-50 tamron en de normale kitlens

          waarschijnlijk ga ik naar een tweedehands zoeken..
          Ik zal vanavond eens vergelijkende foto's posten tussen deze lenzen. Ben zelf ook benieuwd naar het verschil.

          Comment


          • #35
            Re: Tokina 11-16mm F2.8

            Een hele goede lens, heb hem zelf.
            Wordt op de grotere forums zoals het POTN-forum heel hoog in het vaandel genomen.
            Hele goede bouwkwaliteit en 2.8 over heel het bereik!
            Koop hem en je zult heel tevreden zijn!
            -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

            Comment


            • #36
              Re: Tokina 11-16mm F2.8

              Ik zou die Tamron 17-50 maar heel goed testen voor hem te kopen...

              als je een goed exemplaar hebt is het inderdaad een goede lens.. het probleem is echter dat er veel slechte exemplaren tussenzitten...

              soft, frontfocus, etc...

              Comment


              • #37
                Re: Tokina 11-16mm F2.8

                oei dat is wel lastig...

                ze is wel al verkocht maar als ik hem nieuw koop kan ik dat dus ook voor hebben

                zijn al die verschijnselen DUIDELIJK of moet je ze echt Professioneel testen voor je die dingen ziet..

                nu ja ik zou graag wel een 17-55 2.8 is van canon hebben maar dies toch wel heel duur

                misschien een 17-40 f4 van canon 2e hands dan? ( wel lastig die f4 DENK IK )

                sigma heeft overigens ook zo een 17-50 2.8 model .. welke is het meest aan te raden die van sigma of die van tamron ?

                Comment


                • #38
                  Re: Tokina 11-16mm F2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door Maël Bekijk bericht
                  oei dat is wel lastig...

                  ze is wel al verkocht maar als ik hem nieuw koop kan ik dat dus ook voor hebben

                  zijn al die verschijnselen DUIDELIJK of moet je ze echt Professioneel testen voor je die dingen ziet..

                  nu ja ik zou graag wel een 17-55 2.8 is van canon hebben maar dies toch wel heel duur

                  misschien een 17-40 f4 van canon 2e hands dan? ( wel lastig die f4 DENK IK )

                  sigma heeft overigens ook zo een 17-50 2.8 model .. welke is het meest aan te raden die van sigma of die van tamron ?
                  de eerste versie die ik had zat een serieuze front-focus op, daar moest je 2.8 niet gebruiken van dichtbij want er was iets anders in focus dan waar je had op gefocust.

                  de lens die ik nu heb focust juist, en is zelf redelijk scherp op 2.8, maar ze is zeer soft wanneer ik een persoon fotografeer die op 3-4 meter staat.


                  Ik begrijp zelf niet goed hoe dat komt maar ik denk dat het een focus issue is, grotere afwijking bij langere afstanden?

                  op f 4 is de lens over heel de range 17-50 goed scherp te noemen.. niet zoals een 50mm prime op 2.8, maar voldoende scherp.


                  Als je het dan beschouwd als een f 4 lens van 17-50 en je vergelijkt de prijs met de 17-40 doe je nog steeds een koopje natuurlijk.

                  Nu wanneer ik het mij kan veroorloven schaf ik mij toch een 24-70 L 2.8 aan, ondertussen blijf ik het met deze lens doen.

                  Vooral het geluid van de AF motor is ook storend. De 24-70 kost wel 3 keer meer! dus het is een peugeot 207 vergelijken met een audi A6 of iets in die aard

                  Comment


                  • #39
                    Re: Tokina 11-16mm F2.8

                    hmm na even te denken denk ik als volgt:

                    ( na wat slechte reacties op de tamron.. )

                    een canon 50mm 1.8 kopen

                    --> deze zit dan in de tas voor het werk in slechte lichtsomstandigheden..

                    een canon 17-40 f4 (moet ik wel nog even voor sparen )


                    --> als standaard lens

                    ----> ( ik hoop wel dat ik hier genoeg verschil zie met het kit objectief )


                    achja het is allemaal zo moeilijk

                    Comment

                    Working...
                    X