Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 11-16mm F2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tokina 11-16mm F2.8

    Ik heb deze lens al een tijdje en ben er heel tevreden over, natuurlijk zal deze niet de Canon of een Nikon lens benaderen, maar, voor de niet prof-fotograaf is deze lens gewoon gaaf.

    Comment


    • #17
      Re: Tokina 11-16mm F2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door PGR Bekijk bericht
      Student, beperkt budget, nog veel te leren...
      Doe je zelf een plezier en koop een 50 mm f1.4

      danku voor de tip en het begrip

      maar is 50 mm niet nogal beperkt

      aangezien ik graag landschap fotografeer ( soms/dikwijls panorama's die ik soms uit hand trek of soms met statief )

      aangezien ik graag architectuur/gebouwen fotografeer

      industrie graag fotografeer, stadlandschap graag, ...

      ik doe zo een beetje alles behalve vogeltjes en nog zo van die dinge waar ik grote lensjes voor nodig heb


      danku voor de vele reacties al

      Comment


      • #18
        Re: Tokina 11-16mm F2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door Maël Bekijk bericht

        aangezien ik graag landschap fotografeer ( soms/dikwijls panorama's die ik soms uit hand trek of soms met statief )


        ik doe zo een beetje alles behalve vogeltjes en nog zo van die dinge waar ik grote lensjes voor nodig heb :
        ga voor een tweede hands 17-40mmL.
        grt,.bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #19
          Re: Tokina 11-16mm F2.8

          11-16mm is zeker geen vervanging van je kitlens, in tegendeel het betreft een totaal ander bereik (zeer grote breedhoek)
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

          Comment


          • #20
            Re: Tokina 11-16mm F2.8

            Ik kan je een Tamron 17-50 f2,8 aanbevelen!

            Comment


            • #21
              Re: Tokina 11-16mm F2.8

              Zoals reeds een paar keer gezegd een Tokina 11-16 is geen vervanging van een standaardlens maar een toevoeging daar op!

              Als je de kitlens wil vervangen: Tamron 17-50 f2.8
              Een zeer goede, scherpe lichtgevoelige lens en de ideale vervanger van de kitlens.

              Eens je daarmee wat ervaring hebt kan je lenzenset nog altijd uitbreiden met een breedhoek of zoom...

              Comment


              • #22
                Re: Tokina 11-16mm F2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door apoZ Bekijk bericht
                Ik kan je een Tamron 17-50 f2,8 aanbevelen!
                Dat wou ik ook zeggen. Die tamron is mooi scherp en dus een erg mooie vervanger voor je kitlens.
                Je kan ook de tokina 16-50 2.8 overwegen, deze heeft net ietsje meer groothoek en is veel steviger gebouwd, ik weet wel niet of dit objectief even scherp is en ik denk dat het ook ietsje duurder is.

                Comment


                • #23
                  Re: Tokina 11-16mm F2.8

                  ja aan dat objectiefheb ik ook al gedacht

                  ik ben opzoek naar een groothoek/allround

                  de 17-40 lijkt me wel heel interessant alleen jammer van de f4

                  ik vrees gewoon dat ik te weinig verschil ga zien met men huidig objectief om mij blij te maken

                  wat dachten jullie van deze combinatie:

                  50mm 1.8

                  +

                  28 mm 2.8


                  ?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Tokina 11-16mm F2.8

                    Oorspronkelijk geplaatst door Maël Bekijk bericht

                    ps de lens zou onder andere gebruikt worden voor:

                    animatie film, nachtfotografie, architectuur, landschap, ?panorama? , .. )
                    hier heb je toch direct een 1.8 of lager voor nodig?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #25
                      Re: Tokina 11-16mm F2.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      hier heb je toch direct een 1.8 of lager voor nodig?
                      grt,bouk.
                      Waarom?
                      statief...
                      No rules. Great shots.
                      -
                      Online

                      Comment


                      • #26
                        Re: Tokina 11-16mm F2.8

                        Bouk, een 50mm lens op een 350D wordt al een lichte tele, hiermee kan je geen wijde beelden vastleggen.
                        Voor landschappen lijkt een 11-16 me wel beter geschikt, architectuur ook. Maar die 11-16 kan je dan weer niet gebruiken om mensen of zo te fotograferen omdat je een gekke/lelijke vertekening zal krijgen.

                        Een 17-40 is een erg mooie lens, maar ik vind hem eigenlijk vooral geschikt voor full frame. Op crop lijkt een tamron 17-50 me veel interessanter vanwege de 2.8, de iets tragere AF moet je er dan wel bijnemen, de 17-40 is ook een stuk steviger gebouwd.

                        Ik wil zelf ook een prime aanschaffen als standaartlens maar ik twijfel nog tussen een:
                        -canon 28mm 1.8, deze zou niet zo scherp zijn, wel mooi gebouwd.
                        - sigma 30mm 1.4, tja sigma heeft niet zo'n consistente kwaliteitscontrole dus je moet uitkijken met wat je koopt.
                        - canon 35mm F2, mooi scherp maar verouderd dus trage, luide AF.

                        Liefst zou ik een canon 35mm 1.4L willen maarja, dat kan de bruine niet trekken

                        Comment


                        • #27
                          Re: Tokina 11-16mm F2.8

                          Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                          Bouk, een 50mm lens op een 350D wordt al een lichte tele, hiermee kan je geen wijde beelden vastleggen.

                          Een 17-40 is een erg mooie lens, maar ik vind hem eigenlijk vooral geschikt voor full frame.
                          vraagt toch wel om enige toelichting, althans voor mij?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #28
                            Re: Tokina 11-16mm F2.8

                            Als standaardlens is ook de tamron 17-35 mm een optie is zeer goeie en scherpe lens voor lage prijs , ik ben er heel tevreden over

                            Comment


                            • #29
                              Re: Tokina 11-16mm F2.8

                              wat dacht je van de 24 mm prime of de 20 mm prime??


                              trouwens mensen fotograferen gebeurt veel minder dan al de rest :d


                              en die 50 mm omgerekend naar crop formaat word toch 85 mm ongeveer?? dus licht tele.?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Tokina 11-16mm F2.8

                                Waarom moet een Ulta wide nou 2.8 zijn Niemand heeft toch haast om een pano of een nachtfoto te trekken ? Een statief is zowiezo een must.
                                α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                                Flickr____No place to be

                                Comment

                                Working...
                                X