Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Welke Lens

    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
    Er is al eens iemand die dit vermeld heeft, je hebt een zwaar probleem en het is niet je camera en niet je lens, je mag zelf raden wat het probleem juist is
    De sneeuw

    Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
    rommelen kwa lenzen???

    ik heb waarschijnlijk uitsluitend "L" type lenzen, ik dacht dat deze toch compatibel waren op een FF. Mischien toch uw boekje openen?
    Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
    nu budget gezien bied de 24-105 het meest ware voor zijn geld vind ik.
    het is "L" heeft USM IS en heeft F4 en kan later worden gebruikt op een FF
    Ja rommelen met lenzen. Een standaardzoom voor FF is niet direct ideaal voor een APS camera.
    Maar als het vooral belangrijk is dat er een rood lijntje op de lens staat en een L, koop dan gerust die 24-105

    alleen het nadeel van de groothoek, anderzijds heb ik jaren geen groothoek gehad en het laagste was 35 en heb er toch bijna altijd alles ingekregen, of het belangrijkste kunnen croppen met de lens.
    Croppen om meer breedhoek te krijgen

    Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
    Hallo,

    even voor die macro wat is het verschil tussen bijde

    SIGMA 150 mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Canon AF prijs: 619 euro
    SIGMA 105 mm F2.8 EX DG Macro Canon AF prijs: 409 euro

    groeten
    De ene is een 105 mm Macro, de andere een 150 mm macro. Gebruik de zoekfunctie van het forum, dit topic komt ongeveer 1x per week aan bod
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

    Comment


    • #47
      Re: Welke Lens

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Groothoek croppen met de lens, hoe gaat dat?
      zoomen?
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #48
        Re: Welke Lens

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        zoomen?
        Dat is nog eens een tip. Ik zat me al langer af te vragen waar die rubberen ringen op mijn Nikkor-AFS-2.8-ED-Nano (en soms) VR objectieven voor dienen. Scheelt me een hoop heen en weer geloop()
        Groetjes, KC
        www.sportbeelden.com

        Comment


        • #49
          Re: Welke Lens

          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Zonder wat theorie blijf je toch maar wat achter de feiten aanlopen en weet je eigenlijk niet waarom je iets doet of instelt.
          Doet me denken aan het laatste familie feest waarop mijn neef bij hoog en laag bleef beweren dat hij nooit theorie zal moeten leren om zijn studierichting tot een goed einde te brengen. Heel de familie tegen hem en hij bleef volharden. Hij had geen theorie nodig, ook niet voor Frans of Engels of wiskunde want hij kon altijd op internet. Uiteindelijk bleef hij bij zijn standpunt en de rest ook. Theorie is belangrijk. Of je het nu wil zien of niet. En het is niet omdat je op internet iets hebt gelezen over '...' dat je het ook kan. ;-)

          Verder denk ik dat je heel blij mag zijn dat sommige hier veel geduld hebben en steeds de tijd nemen om te antwoorden!
          ::: Flickr :::

          Comment


          • #50
            Re: Welke Lens

            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            de 150mm heeft HSM (=snellere scherpstelling) en een langere brandpuntafstand.
            De Sigma 150mm heeft wel een HSM-motor, maar die is eerder traag (net zoals de Canon 180mm f3,5 die een USM scherpstelmotor heeft).

            Buiten de Canon 100mm f2,8 macro zal je niet gemakkelijk een macrolens vinden met een snelle AF (misschien heeft nikon macrolenzen met een snelle AF, maar de Tamron en Sigma macrolenzen hebben ook allemaal een trage AF).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #51
              Re: Welke Lens

              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              zoomen?
              Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession
              laagste was 35 en heb er toch bijna altijd alles ingekregen, of het belangrijkste kunnen croppen met de lens.

              Hij was al uitgezoomd en met croppen ging ie nog wijder.

              Comment

              Working...
              X