Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF-S 24-70mm f2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikkor AF-S 24-70mm f2.8

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
    Het bovenstaande kan ik volgen, met het overige heb ik een beetje moeite.
    Zoals ik al vaker heb geschreven pas je de fotografie aan je materiaal aan en niet omgekeerd. Ten tweede wordt je materiaal bepaald door het besteedbaar budget.
    Bij mij werkt het toch zo niet. Oké, bij mijn allereerste aankoop was budget en prijs/kwaliteit zeer belangrijk. Maar nu koop ik toch wel lenzen en accessoires omdat ik bepaalde beelden wil weergeven en niet omgekeerd. Ik neem graag foto's in available light, dus ik ben/was op zoek naar lichtsterke lenzen. En dan kom ik automatisch bij primes. Een constante F2.8 is dan gewoon niet genoeg.
    Ik vind het veel logischer dat je jouw hulpmiddelen in het creatief proces aanpast aan je doelstellingen, ipv omgekeerd. Een schilder koopt ook olieverf omdat hij nu eenmaal olieverf schilderijen wil maken...

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
    De tijden dat alleen primes goede beeldkwaliteit leveren is nagenoeg achterhaald, maar dat even terzijde.
    Als je een 50mm F1,4 lens heb dan past daar uitstekend een 28mm bij, beter is een 24mm.
    Een 30mm/28mm t.o.v. een 24mm is een behoorlijk verschil.
    Tevens ben ik van mening dat bij een groothoek f1,4 niet echt noodzakelijk is, maar goed dit is mijn persoonlijke mening.
    Zoals ik al zei, er is nog een 24-105mm f1.4 op de markt. Ok het recente 14-24 & 24-70 koppel maakt primes in dat bereik onnodig, maar wil je écht lichtsterkte (of lichtgewicht), dan moet je zoom uit je hoofd zetten. En aangezien de TS graag foto's wil nemen binnenshuis, lijkt f1.8 mij een minimum.

En 30mm of 28mm is geen groothoek maar standaard op DX.

Comment

Working...
    X