Re: Nikkor AF-S 24-70mm f2.8
Bij mij werkt het toch zo niet. Oké, bij mijn allereerste aankoop was budget en prijs/kwaliteit zeer belangrijk. Maar nu koop ik toch wel lenzen en accessoires omdat ik bepaalde beelden wil weergeven en niet omgekeerd. Ik neem graag foto's in available light, dus ik ben/was op zoek naar lichtsterke lenzen. En dan kom ik automatisch bij primes. Een constante F2.8 is dan gewoon niet genoeg.
Ik vind het veel logischer dat je jouw hulpmiddelen in het creatief proces aanpast aan je doelstellingen, ipv omgekeerd. Een schilder koopt ook olieverf omdat hij nu eenmaal olieverf schilderijen wil maken...
Zoals ik al zei, er is nog een 24-105mm f1.4 op de markt. Ok het recente 14-24 & 24-70 koppel maakt primes in dat bereik onnodig, maar wil je écht lichtsterkte (of lichtgewicht), dan moet je zoom uit je hoofd zetten. En aangezien de TS graag foto's wil nemen binnenshuis, lijkt f1.8 mij een minimum.
En 30mm of 28mm is geen groothoek maar standaard op DX.
Oorspronkelijk geplaatst door antoine200
Bekijk bericht
Ik vind het veel logischer dat je jouw hulpmiddelen in het creatief proces aanpast aan je doelstellingen, ipv omgekeerd. Een schilder koopt ook olieverf omdat hij nu eenmaal olieverf schilderijen wil maken...
Oorspronkelijk geplaatst door antoine200
Bekijk bericht
En 30mm of 28mm is geen groothoek maar standaard op DX.
Comment