Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

Oorspronkelijk geplaatst door Deadstar Bekijk bericht
    Ai ik heb niet aan de zoom gedacht idd. :S

een 18-55 Tamron zoomt natuurlijk voor geen meter in toch? Is het alsnog een aanrader? Of toch maar gewoon lekker voor een zoom lens van Canon gaan

Ai ai wat is dit moeilijk
    Je hebt niet aan TELE gedacht

Een 18-55 heeft 3XZOOM , maar weinig tele

Tamron heeft die lens niet, maar wel een 17-50

Als het begrotelijk geen bezwaar is en beeldkwaliteit prioriteit ,dan is de Tamron 17-50 met daarbij een redelijke tot goede telezoom zoals de 55-250 IS, 70 300 IS of de wat beperktere en duurdere 70-200L F/4 de beste set waarmee je al meteen op een heel hoog niveau zit.

Als het zo goedkoop mogelijk moet en je toch veel bereik en nette fotokwaliteit wil is de kitset 18-55 +55-250 prima en je moet toch redelijk wat ervaring opdoen om daar alles uit te halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Je hebt niet aan TELE gedacht

Een 18-55 heeft 3XZOOM , maar weinig tele

Tamron heeft die lens niet, maar wel een 17-50

Als het begrotelijk geen bezwaar is en beeldkwaliteit prioriteit ,dan is de Tamron 17-50 met daarbij een redelijke tot goede telezoom zoals de 55-250 IS, 70 300 IS of de wat beperktere en duurdere 70-200L F/4 de beste set waarmee je al meteen op een heel hoog niveau zit.

Als het zo goedkoop mogelijk moet en je toch veel bereik en nette fotokwaliteit wil is de kitset 18-55 +55-250 prima en je moet toch redelijk wat ervaring opdoen om daar alles uit te halen.

voor indoor concert gebruik , is behoudens de tamron 17 - 50 de rest kwasi onbruikbaar.
      Tenzij hij 6400 iso kan
      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
        2,8 meer licht, veel scherper over het ganse bereik. Elk 3th party merk heeft zo een beetje zijn top lens. Deze is zeker een van dedeze voor tamron. Ook zeer kompakt in vergelijk met de merk broertjes
        Super lenske voor de prijs.
        Bij mij is die lens pas écht scherp vanaf 3.2 - 3.5, bij 2.8 durft die wel wazig te zijn (onscherpte bij portretten), maar dat zou aan mij kunnen liggen ook...
        in elk geval een wereld van verschil met de 18-55 kitlens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tp71 Bekijk bericht
          Bij mij is die lens pas écht scherp vanaf 3.2 - 3.5, bij 2.8 durft die wel wazig te zijn (onscherpte bij portretten), maar dat zou aan mij kunnen liggen ook...

Heb er 2 gehad allebei scherp vanaf 2,8, natuurlijk is dit wel soms "scherp" relatief !!
          Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Ook gewoon buiten betere kwaliteit als all round lens?
            http://alifeinmusic.wordpress.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
              voor indoor concert gebruik , is behoudens de tamron 17 - 50 de rest kwasi onbruikbaar.
              Tenzij hij 6400 iso kan
              Ik vrees dat voor indoor concert of theaterfotografie ook die Tamron niet zal voldoen, het is dan wel een lichtgevoelige lens met een zeer goede beeldkwaliteit maar ze mist wel een snelle scherpstelmoter zoals de USM van Canon de AF-S van Nikon of de HSM van Sigma.
              Zelf heb ik vroeger ook omwille van budget een Tamron 28-75 F2.8 gehad, schitterende lens maar net niet snel genoeg in scherpstelling voor bewegende onderwerpen en concertfotografie.
              Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EVA Bekijk bericht
                Ik vrees dat voor indoor concert of theaterfotografie ook die Tamron niet zal voldoen, het is dan wel een lichtgevoelige lens met een zeer goede beeldkwaliteit maar ze mist wel een snelle scherpstelmoter zoals de USM van Canon de AF-S van Nikon of de HSM van Sigma.
                Zelf heb ik vroeger ook omwille van budget een Tamron 28-75 F2.8 gehad, schitterende lens maar net niet snel genoeg in scherpstelling voor bewegende onderwerpen en concertfotografie.
                Maar ook niet snel genoeg om buiten, bijvoorbeeld de bewedende parade in Disneyland scherp te krijgen?

Comment

Ik heb geen ervaring met een bewegende parade in Disneyland maar denk dat je hier weinig problemen kan hebben.
                  Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Weet iemand of de Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC macro een beter keuze is??

Stelt deze sneller scherp bij concerten etc.. Ik hoor er verschillende reacties over

Of de keuze gewoon lekker bij de tamron laten?

Comment

Stelt deze sneller scherp bij concerten etc.. Ik hoor er verschillende reacties over

Ik denk van niet. De Sigma heeft alleen maar een diafragma van f2.8 op 17mm maar naarmate je inzoomt wordt de maximale diafragma al snel een stuk minder. En da's bij slechte lichtomstandigheden (zoals bij concerten) natuurlijk niet gewenst.

trouwens, ik heb zelf de Tamron 17-50mm en ik vind hem helemaal niet zo traag met focussen. Ja, hij is wel iets minder snel dan USM lenzen maar 't grootste verschil is dat 'ie een stuk lawaaiiger is dan USM lenzen.
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

Vergelijk je dan met de eerste kitlens of die laatste met IS ? Want die laatste versie (met IS) is toch pakken beter (scherper en meer kleur) dan die eerste kitlenzen.

Comment

De ene review is positief, de andere breekt deze weer dan af. Qua bouwkwaliteit is em ook niet zo goed en op 17 mm heeft em nogal last van vignettering.
                          Verder is heeft de tamron geen verlopend diafragma en kan ie nog steeds F2.8 leveren op 50 mm, wat de Sigma niet kan. De vraag is wel of je die 20 mm extra zoom nodig hebt. Het zijn beide goede lenzen met elk hun min en pluspunten.
                          Verder schijnt de quality control van Sigma niet zo goed te zijn, en moet je dus zorgen dat je een goed exemplaar hebt....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                            De ene review is positief, de andere breekt deze weer dan af. Qua bouwkwaliteit is em ook niet zo goed en op 17 mm heeft em nogal last van vignettering.
                            Verder is heeft de tamron geen verlopend diafragma en kan ie nog steeds F2.8 leveren op 50 mm, wat de Sigma niet kan. De vraag is wel of je die 20 mm extra zoom nodig hebt. Het zijn beide goede lenzen met elk hun min en pluspunten.
                            Verder schijnt de quality control van Sigma niet zo goed te zijn, en moet je dus zorgen dat je een goed exemplaar hebt....
                            Het probleem met die 17-70 schijnt te zijn dat na ongeveer 1jaar de kwaliteit achteruit gaat , na aankoop zijn ze meestal wel goed.

Comment

Even buiten de brandpunt afstanden.

Is de Canon EF 17-40mm f/4L USM een leuke all round lens? Of is het zoom bereik te weinig om echt wat mee te kunnen?

Comment

Even buiten de brandpunt afstanden.

Is de Canon EF 17-40mm f/4L USM een leuke all round lens? Of is het zoom bereik te weinig om echt wat mee te kunnen?
                                Aan de kwaliteit van L lenzen moet je niet twijfelen. Maar buiten het bereik, neem je beter een lichtgevoeligere lens, want dat bedoel je toch met all round ? In verschillende lichtomstandigheden goed presteren.....
                                Last edited by Psychodweep; 28 oktober 2008, 01:23.

Comment

Working...
                                X