Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

Kitlens:
    Digitale spiegelreflexcamera`s worden vaak aangeboden met een kitlens. Deze objectieven blinken doorgaans niet uit qua scherpte of lichtsterkte, maar bieden de koper wel de mogelijkheid om voor relatief weinig geld in de wondere wereld van de spiegelreflexfotografie te stappen.
    Als je echt voor de hoogste kwaliteit wilt gaan, kun je beter de kitlens laten schieten en meer geld investeren in een goede lens.
    Gevonden op http://www.photoplaza.nl/joomla/index.ph

Ik ga voor de Tamron 17-50 f2.8
    CANON EOS 400D + EF-S18-55mm f/3.5-5.6 +TAMRON 17-50mm f/2.8 + EF 70-200mm f/4L USM + EF 50mm f/1.8II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alfa147fun Bekijk bericht
      Dat zou ook mijn advies zijn!
      Zou ik dan ook met de tamron concerten kunnen fotograferen
      http://www.pietervh.com/
      http://www.flickr.com/photos/pieter776/

Comment

iedereen is hier pro-tamron 17-50, ik heb er alleen nog maar slechte dingen over gehoord, twijfelde ook tussen de tamron 17-50 en de sigma 17-70, toch voor de sigma gekozen.
        De sigma is mss ook geen slechte keuze?
        Canon EOS400D/Canon 18-55/Sigma 70-300 APO DG/Sigma17-70/Sigma10-20/Canon 70-200L F2.8/Canon 50mm F1.4/Canon 85mmF1.8http://www.flickr.com/photos/daan330/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D.P. Bekijk bericht
          iedereen is hier pro-tamron 17-50, ik heb er alleen nog maar slechte dingen over gehoord, twijfelde ook tussen de tamron 17-50 en de sigma 17-70, toch voor de sigma gekozen.
          De sigma is mss ook geen slechte keuze?
          Die Sigma is alleen in de breedste stand f2,8.

De Sigma 18-50 f2,8 EX DC is wel f2,8 over het hele zoombereik.

Ik denk dat het verschil tussen de Sigma 18-50 f2,8 EX DC en de Tamron 17-50 f2,8 XR DI vrij klein is. De Sigma heeft wel een HSM-motor die je bijna niet hoort, de Tamron zou volgens sommigen dan weer vrij veel lawaai maken tijdens het scherpstellen.

De Canon EF-S 17-55 f2,8 is de beste, maar die valt ver buiten het budget van 500 euro, bij de Tamron of de Sigma kan je misschien zelfs nog een 50mm f1,8 bijkopen om aan 500 euro te komen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Om je brandpuntsafstand te verhogen moet je ook tegenwijzerzin draaien ipv wijzerzin (met de normale Canon EF-S lenzen) bij die Tamron 17-50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
              Om je brandpuntsafstand te verhogen moet je ook tegenwijzerzin draaien ipv wijzerzin (met de normale Canon EF-S lenzen) bij die Tamron 17-50
              Sigma heeft dat toch ook, toch die waar ik ervaring mee heb
              Canon EOS400D/Canon 18-55/Sigma 70-300 APO DG/Sigma17-70/Sigma10-20/Canon 70-200L F2.8/Canon 50mm F1.4/Canon 85mmF1.8http://www.flickr.com/photos/daan330/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                Daar heb je gelijk in, betrap me er zelf ook op, maar ik vind het wel leuk om te zien met welk gerief de mensen werken, ik probeer met een link naar wat foto's ook te laten zien wat ik er mee doe.

Dat zullen jullie wel al lang weten zeker dat dit typische antwoorden en eigen is aan telekees.

Nu... ik wil niet de mensen aansporen om de duurste spullen aan te schaffen, ik wil de mensen gewoon duidelijk maken dat er altijd betere spullen bestaan met idd het bijhorende prijskaartje aan verbonden. Ik heb het hier over lenzen met een betere lichtsterkte. En zo te zien aan je assortiment lenzen ben jij ook van die mening . Veel mensen komen hier eerlijke vragen stellen dus wensen ze er ook een eerlijk antwoord op. Dit kun je toch niet in twijfel trekken dat de duurdere lenzen met een lichtsterkte van bijv. f2,8 betere beelden leveren dan bijv een lens van rond de 300euro, toevallig gaat deze topic hierover.

mvg,
                Last edited by SteFoto; 25 oktober 2008, 14:28.
                Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
                  Dat zullen jullie wel al lang weten zeker dat dit typische antwoorden en eigen is aan telekees.

Dit kun je toch niet in twijfel trekken dat de duurdere lenzen met een lichtsterkte van bijv. f2,8 betere beelden leveren dan bijv een lens van rond de 300euro, toevallig gaat deze topic hierover.

Dat zijn nu net de soort uitspraken waar ik graag op inga....
                  Lichtsterke lenzen leveren geen betere beelden,vaak integendeel.
                  Met lichtsterke lenzen bruikbare beelden kunnen maken onder bepaalde omstandigheden waar met minder lichtststerk het lastiger wordt, DAT is waar.
                  Overigens is het alleen maar waar als je ook een beetje weet wat je doet, een lens van 1000€ op Aut of motiefprogramma is het paard achter de wagen

Ps , ik heb geen enkele lens van 300€, mij te duur.....
                  Voor echt lichtsterk is een zoom F/2,8 nog lang niet genoeg, daarvoor heb ik een verzameling oude handfocus van F/1.4 tot F/2, dat schiet op en kost geen kapitalen en geeft mij meer lol voor het geld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                    Dat zijn nu net de soort uitspraken waar ik graag op inga....
                    Lichtsterke lenzen leveren geen betere beelden,vaak integendeel.
                    Met lichtsterke lenzen bruikbare beelden kunnen maken onder bepaalde omstandigheden waar met minder lichtststerk het lastiger wordt, DAT is waar.
                    Overigens is het alleen maar waar als je ook een beetje weet wat je doet, een lens van 1000€ op Aut of motiefprogramma is het paard achter de wagen

Ps , ik heb geen enkele lens van 300€, mij te duur.....
                    Voor echt lichtsterk is een zoom F/2,8 nog lang niet genoeg, daarvoor heb ik een verzameling oude handfocus van F/1.4 tot F/2, dat schiet op en kost geen kapitalen en geeft mij meer lol voor het geld.
                    Dat is inderdaad waar ! Een 35 jaar oud maar scherp en leuk objektiefje kan de dingen serieus relativeren dan spreken we over een paar tientallen euros in vergelijking met 1000 euro !!!!! en niet te vergeten ook lichtsterk, de fotograaf moet dan wel een beetje inzicht hebben in de materie.
                    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Graag zou ik van de gelegenheid gebruik maken om in te springen. (ik denk dat dat beter is dan een nieuwe topic openen aangezien het vrij in het verlengde ligt)

Ik sta op het punt op een Canon 40d te kopen. Maar wordt helemaal gek van het zoeken naar een lens. Ik wil een lens waarmee je mooie landschap foto's kan maken, maar ook die je gewoon een dagje mee kan nemen naar een pretpark ofzo (lekker compact dus)

De verkoper zei: leer het eerst maar eens met de standaard 18-55 IS kit lens, want dat is de best verkochte lens in de wereld.

Ik wil echter wel in 1x een goede lens kopen. Wat raden jullie aan?
                      - Eerst maar eens lekker schieten met de kitlens, want zo slecht is hij niet!
                      - of een beter lens kopen (lees de boven genoemde Tamron o.i.d)

Is de Canon 17 - 85 IS anders een gode lens om mee te beginnen? http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...7-85mm_is.html
                      Volgens de review op Photozone.de is de veel goedkopere 18-55 IS een veel betere lens. Is dit waar?

Misschien belangrijk om te zeggen dat ik ook voor mijn werk concerten (binnen) moet fotograferen. Heb ik hier een lage f voor nodig? Zoals de Tamron?

Helaas vrees ik dat de Canon 2.8f iets boven mij budget ligt.

Is dit trouwens een redelijke set?

Nadeel is dan natuurlijk wel dat je twee kit lenen hebt.

Alvast bedankt!
                      Last edited by Deadstar; 26 oktober 2008, 13:05. Reden: Plotselinge ingeving
                      http://alifeinmusic.wordpress.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deadstar Bekijk bericht
                        Graag zou ik van de gelegenheid gebruik maken om in te springen. (ik denk dat dat beter is dan een nieuwe topic openen aangezien het vrij in het verlengde ligt)

Ik sta op het punt op een Canon 40d te kopen. Maar wordt helemaal gek van het zoeken naar een lens. Ik wil een lens waarmee je mooie landschap foto's kan maken, maar ook die je gewoon een dagje mee kan nemen naar een pretpark ofzo (lekker compact dus)

De verkoper zei: leer het eerst maar eens met de standaard 18-55 IS kit lens, want dat is de best verkochte lens in de wereld.

Ik wil echter wel in 1x een goede lens kopen. Wat raden jullie aan?
                        - Eerst maar eens lekker schieten met de kitlens, want zo slecht is hij niet!
                        - of een beter lens kopen (lees de boven genoemde Tamron o.i.d)

Is de Canon 17 - 85 IS anders een gode lens om mee te beginnen? http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...7-85mm_is.html
                        Volgens de review op Photozone.de is de veel goedkopere 18-55 IS een veel betere lens. Is dit waar?

Is dit trouwens een redelijke set?

Nadeel is dan natuurlijk wel dat je twee kit lenen hebt.

Alvast bedankt!

Zeker 2 goede lenzen voor weinig geld, maar deze kombinatie lijkt me eerder meer gepast op een 450D. De TS zoekt vervanging op een 400D . Een 40D roept een beetje om beter glas volgens mijn mening, en daar gaat een bvb een 70 - 200 L 4,0 stukken beter op presteren, maar daar gaan we weer dan .....

De 17 85 vond ik helemaal niet goed. Indien je graag een 2,8 wil ga je met de allomgeprezen tamron 17 - 50 op een 40D zeer goede resultaten halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                          Zeker 2 goede lenzen voor weinig geld, maar deze kombinatie lijkt me eerder meer gepast op een 450D. De TS zoekt vervanging op een 400D . Een 40D roept een beetje om beter glas volgens mijn mening, en daar gaat een bvb een 70 - 200 L 4,0 stukken beter op presteren, maar daar gaan we weer dan .....

De 17 85 vond ik helemaal niet goed. Indien je graag een 2,8 wil ga je met de allomgeprezen tamron 17 - 50 op een 40D zeer goede resultaten halen.
                          Bedankt! Daar heb ik wat aan. Ik wil geen lange discussie uitlokken hoor. Ik weet dat het veel meningen zijn.

Maar weet nu wel dat ik voor 'betere' lenzen kan gaan. Helaas heeft de Tamron geen IS :S

Comment

Bedankt! Daar heb ik wat aan. Ik wil geen lange discussie uitlokken hoor. Ik weet dat het veel meningen zijn.

Maar weet nu wel dat ik voor 'betere' lenzen kan gaan. Helaas heeft de Tamron geen IS :S
                            tamron is een superkompakte lichte lens, hier heb je niet echt IS nodig.

Comment

Misschien belangrijk om te zeggen dat ik ook voor mijn werk concerten (binnen) moet fotograferen. Heb ik hier een lage f voor nodig? Zoals de Tamron?

Voor concertfotografie heb je éénmaal lichtgevoelige (telezoom) lenzen nodig (tenzij je het concert overdag is en buiten) en die kosten massas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                                Voor concertfotografie heb je éénmaal lichtgevoelige (telezoom) lenzen nodig (tenzij je het concert overdag is en buiten) en die kosten massas.
                                Ai ik heb niet aan de zoom gedacht idd. :S

een 18-55 Tamron zoomt natuurlijk voor geen meter in toch? Is het alsnog een aanrader? Of toch maar gewoon lekker voor een zoom lens van Canon gaan

Ai ai wat is dit moeilijk

Comment

Working...
                                X