Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

    Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
    Wanneer verkoop je die halfgare 40D met 10 zielige megapixeltjes en zeepscherm eens?

    Als ik eens rondkijk op deze site ben ik eigenlijk geschokt van mensen die een bv 400d kopen en 2 maanden later een verdere versie kopen om te denken dat ze zo betere foto kunnen maken.
    Ik heb wel altijd gelezen en gelooft van niet zozeer de body maar de lens die het grootste verschil maken en ik weet ook dat er veel betere bodies bestaan maar ik wil uit mijn 400d het maximum halen en op de forum "verkoop" zijn er veel te veel mensen die continu verkopen en kopen en eigenlijk nooit uit hun materiaal het maximum halen. Kijk maar eens rond er zijn ook mooi foto's met de 400D en wel een goede lens erop natuurlijk.
    http://www.pietervh.com/
    http://www.flickr.com/photos/pieter776/

    Comment


    • #17
      Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

      Oorspronkelijk geplaatst door pietsever Bekijk bericht
      Als ik eens rondkijk op deze site ben ik eigenlijk geschokt van mensen die een bv 400d kopen en 2 maanden later een verdere versie kopen om te denken dat ze zo betere foto kunnen maken.
      Ik heb wel altijd gelezen en gelooft van niet zozeer de body maar de lens die het grootste verschil maken en ik weet ook dat er veel betere bodies bestaan maar ik wil uit mijn 400d het maximum halen en op de forum "verkoop" zijn er veel te veel mensen die continu verkopen en kopen en eigenlijk nooit uit hun materiaal het maximum halen. Kijk maar eens rond er zijn ook mooi foto's met de 400D en wel een goede lens erop natuurlijk.
      Mij reactie was dan ook bedoeld voor iemand die voortdurend propageert de duurste spullen te kopen ( "er is geen keus")
      Uit zijn vragen blijkt dat ie er nog weinig van snapt............
      Het wordt veel teveel in de spullen gezocht.

      PS, het is iemand die zijn spullen onderaan in blauw breed ook uitmeet met de rode eLLen, dat is voor sommigen kennelijk een sport apart....
      Last edited by Keeskanon; 19 oktober 2008, 23:49.

      Comment


      • #18
        Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

        Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
        Wat uitleg
        Het betere is nooit genoeg... dus ga voor het beste. Er is geen keuze

        Hoe? Wat moet ik uitlegen ? Ik moet al 25 jaar elke dag gaan werken ( in mijn geval met veel plezier godzijdank ) moet een huis afbetalen en heb een vrouwtje en 2 bloemekes van kinderen !! Ik heb geluk dat ik mij min of meer onderstaande kan permiteren, maar dat geld absoluut niet voor iedereen denk ik. Vandaar dat alles relatief is en ik kan je honderden foto's laten zien genomen met : nikkor 18 55 non VR - nikkor 17 -55 2,8 - de bewuste tamron 2,8 - onderstaande signatuur en van een hoop andere lenzen en ixussen, Op een normaal goed pc scherm of een normale afdruk gaat bijna niemand met preciezie kunnen vertellen wat wat is !! zeker weten. Het is nu wel zo dat je met een reflex en een goede lens ( de tamron hoort daar zeker bij ) vaker technisch beter resultaten zal boeken dan met een kompaktje, ten minste als je met je gerief een beetje kan werken , en dat het niet voor het "beste " te doen is. Maar een goede compo, een goede momentopname, een goed portret dat is waar het bij fotografie om gaat. En dat maakt geen zak uit met wat het gemaakt is.
        Een vriendin van mij maakt enkel foto's met zo een plastieken chinees russisch LOMO ding met nog filmkes eri n , weet je wel , awel, daar zitten straffe "welliswaar rare" meesterstukjes tussen .......

        hopende u van ene uitleg voorzien te hebben (smaailie )

        gegroet
        Marc
        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

        https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

        Comment


        • #19
          Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Mij reactie was dan ook bedoeld voor iemand die voortdurend propageert de duurste spullen te kopen ( "er is geen keus")
          Uit zijn vragen blijkt dat ie er nog weinig van snapt............
          Het wordt veel teveel in de spullen gezocht.

          PS, het is iemand die zijn spullen onderaan in blauw breed ook uitmeet met de rode eLLen, dat is voor sommigen kennelijk een sport apart....
          Daar heb je gelijk in, betrap me er zelf ook op, maar ik vind het wel leuk om te zien met welk gerief de mensen werken, ik probeer met een link naar wat foto's ook te laten zien wat ik er mee doe.
          Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

          https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

          Comment


          • #20
            Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

            Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            Tamron SP 17-50 F 2.8
            Dat zou ook mijn advies zijn!
            EOS 5DIV+BG-E20; EOS 6D+BG-E13; EF70-200 L F4 IS USM; EF24-105 L F4 IS USM; EF 50 1.8 II, EF100 L F2.8 IS USM; 2x EX 580 II; ThinkTank Navigator; etc.

            Comment


            • #21
              Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

              Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
              Ik zou zeker voor deze gaan, Canon EF-S 17-55 f2.8 IS. (eventueel met wat langer sparen
              Die kost dan ook meer dan 2 keer dan die Tamron 17-50mm.
              Die Tamron geeft meer bang voor je bucks !

              Comment


              • #22
                Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

                Ik zie hier voorstanders van de canon én van de tamron. Is er iemand die ze alle twee al heeft gebruikt en wat is jullie mening dan? Mijn voorlopig besluit is dat de tamron een degelijk objectief is en daarbij veel goedkoper, langs de andere kant is de canon scherper en sneller en heeft het objectief IS.

                Beide lenzen zouden een grote verbetering zijn ten opzichte van mijn huidige kitlens (zonder IS!). Mijn voorkeur gaat nu uit naar de canon.

                Mvg
                Moa

                Comment


                • #23
                  Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

                  Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
                  Ik zie hier voorstanders van de canon én van de tamron. Is er iemand die ze alle twee al heeft gebruikt en wat is jullie mening dan? Mijn voorlopig besluit is dat de tamron een degelijk objectief is en daarbij veel goedkoper, langs de andere kant is de canon scherper en sneller en heeft het objectief IS.

                  Beide lenzen zouden een grote verbetering zijn ten opzichte van mijn huidige kitlens (zonder IS!). Mijn voorkeur gaat nu uit naar de canon.

                  Mvg
                  Moa
                  Tamron is absoluut waar voor zijn geld, heb ze gehad en heb nu de canon, dat ze geen IS heeft is niet zo belangrijk omdat ze veeeel lichter is en je uit de hand makkelijk op 1/30 kan schieten Mocht je later willen upgraden kan de deze voor makkelijk voor 2/3 van zijn prijs verkopen, omdat het een goede lens is !!
                  doe maar
                  Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                  https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                  Comment


                  • #24
                    Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

                    Toch wel vreemd dat nog niemand voorgesteld heeft om de 18-55 te vervangen door een 18-55 IS, die optisch toch wel een stuk beter is als zijn niet-IS voorganger en die maar een fractie kost van het budget dat de TS voorstelt.

                    Er zullen altijd objectieven zijn die lichtsterker zijn dan de "kitlens" maar voor zijn geld heb je wel een heel licht en compact objectief dat goed als allrounder dient en nauw aansluit met het ander objectief dat de TS heeft.

                    Ook al de opmerking dat de TS tevreden is over z'n 55-250 IS duidt volgens mij aan dat de kwaliteit van de 18-55 IS in de lijn van de verwachtingen zal liggen. Daarom zou ik zeggen: stap eens een winkel binnen en vraag om er eentje te mogen proberen.

                    Dave
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #25
                      Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

                      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      Toch wel vreemd dat nog niemand voorgesteld heeft om de 18-55 te vervangen door een 18-55 IS, die optisch toch wel een stuk beter is als zijn niet-IS voorganger en die maar een fractie kost van het budget dat de TS voorstelt.

                      Er zullen altijd objectieven zijn die lichtsterker zijn dan de "kitlens" maar voor zijn geld heb je wel een heel licht en compact objectief dat goed als allrounder dient en nauw aansluit met het ander objectief dat de TS heeft.

                      Ook al de opmerking dat de TS tevreden is over z'n 55-250 IS duidt volgens mij aan dat de kwaliteit van de 18-55 IS in de lijn van de verwachtingen zal liggen. Daarom zou ik zeggen: stap eens een winkel binnen en vraag om er eentje te mogen proberen.

                      Dave
                      "Graag zou ik een lichtsterkere kitlenskopen want ik heb veel problemen met binnensituaties en de mensen zijn mijn dan bezig en verstaan het dan niet.,maarkweet niet goed de welke lens ik moet kiezen . Budget 500euro"
                      dixit de TS
                      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                      Comment


                      • #26
                        Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

                        Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                        "Graag zou ik een lichtsterkere kitlenskopen want ik heb veel problemen met binnensituaties en de mensen zijn mijn dan bezig en verstaan het dan niet.,maarkweet niet goed de welke lens ik moet kiezen . Budget 500euro"
                        dixit de TS
                        Mjah, daar heb ik dan over gelezen.

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #27
                          Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

                          TS zoekt een lichtsterkere KITlens, maar waarneer is een KITlens geen KITlens meer en wordt het een .........lens!!
                          zie hier adviezen een bedragen voorbij komen die volgens mij niets meer met een KITlens te maken hebben.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #28
                            Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            TS zoekt een lichtsterkere KITlens, maar waarneer is een KITlens geen KITlens meer en wordt het een .........lens!!
                            zie hier adviezen een bedragen voorbij komen die volgens mij niets meer met een KITlens te maken hebben.
                            grt,bouk.
                            Ik denk als je spreekt van lichtsterk, dat de term kitlens dan zowizo vervalt en eerder standaard lens wordt. De 18-55IS valt imo nog steeds in de categorie van de kitlenzen maar de Tamron is leen lichtsterke standaard lens. De Canon variant valt onder dezelfde categorie maar dan in het pro segment(net geen L omwille van de EF-S).
                            Ik ben geen Canon man maar bij Niko, is er een gelijkaardige situatie. Prestatie/Prijs verhouding ligt voor de Tamron variante beter als voor de merkeigen variante.
                            MAW. ga je voor een 3x hogere prijs 3x beter foto's maken met de merkeigen lens?
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #29
                              Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

                              och, wat is de term kitlens nu, hij zoekt er toch een vervanger voor, toch geen nieuwe kitlens...

                              welke goed zijn voor hun prijs:
                              tamron 17-50 en ook wel sigma 17-50, beide f2.8
                              duurder: canon 17-40 f4
                              nog duurder: canon 17-55 f2.8, mét IS
                              als je geen echte breedhoek nodig hebt:
                              28-135 van canon, 24-70 f2.8 van sigma/tamron,
                              Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                              BLOG

                              Comment


                              • #30
                                Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

                                Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
                                och, wat is de term kitlens nu, hij zoekt er toch een vervanger voor, toch geen nieuwe kitlens...

                                welke goed zijn voor hun prijs:
                                tamron 17-50 en ook wel sigma 17-50, beide f2.8
                                duurder: canon 17-40 f4
                                nog duurder: canon 17-55 f2.8, mét IS
                                als je geen echte breedhoek nodig hebt:
                                28-135 van canon, 24-70 f2.8 van sigma/tamron,
                                ja zeker: TS zoekt een lichtsterkere(KIT)lens.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X