Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Altijd zonnekap op (behalve wanneer je met de interne flitser in groothoek werkt, want dan krijg je een donkere vlek in je beeld).
Let wel dat met sommige zonnekappen je een circulaire polarisatiefilter niet meer kan verdraaien. Desgevallend goed zetten en zonnekap terugplaatsen.
Oorspronkelijk geplaatst door festinalenteBekijk bericht
altijd zonnekap op (behalve wanneer je met de interne flitser in groothoek werkt, want dan krijg je een donkere vlek in je beeld).
Let wel dat met sommige zonnekappen je een circulaire polarisatiefilter niet meer kan verdraaien. Desgevallend goed zetten en zonnekap terugplaatsen.
alvast bedankt voor de goede tips
ik heb vandaag toch weer iets bijgeleerd
bedankt
Canon 5DmkII - 50 mm 1.2L, 24-70 mm 2.8L, 70-200 mm 2.8L
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
............Let wel dat met sommige zonnekappen je een circulaire polarisatiefilter niet meer kan verdraaien. Desgevallend goed zetten en zonnekap terugplaatsen.
Bij mijn Tokina 840 ATX D heeft men dat met een handig rubberwieltje opgelost (zie hieronder). Dat heeft me aan het denken gezet over hoe ik dat met mijn andere lenzen zelf zou kunnen "arrangeren". Eventueel frees ik misschien gewoon een langgat van enkele cm. in de zonnekap ter hoogte van de geribbelde rand van mijn polars.
Eventueel frees ik misschien gewoon een langgat van enkele cm. in de zonnekap ter hoogte van de geribbelde rand van mijn polars.
Wel zien dat je zo de essentie van de zonnekap niet voorbijgaat... beletten dat het zonlicht rechtstreeks op de lens valt. Je gaat al serieus moeten frezen, om er met je vinger door te kunnen.
Comment