Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 40D => objectieven?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon 40D => objectieven?

Oorspronkelijk geplaatst door Birgen Bekijk bericht
    thx voor de reacties :-)

vraagje zit ik goed bij de flitser? 430 EX II , wat is het grote verschil met de 580 EX?

Iemand ervaring met fotokonijnenberg, zou er zelf om rijden of zijn er nog andere mogelijkheden... Hier in de buurt is zijn er weinig winkels behalve media markt maar deze hebben niet alles en zijn duurder (woon in west-vlaanderen)

nu eerst nog wat leren voor mijn laatste examen en dan morgen beslissen :-)
    grtz
    De 430EX is zeker een goede flitser. Het grote verschil met de 580EX zit hem o.a. in het richtgetal, 580EX kan zich als master gedragen, kop kan verder naar beneden getild worden, meer flash custom settings, draaiwiel ipv knopjes en mogelijkheid tot aansluiten van externe batterypack. Hou er rekening mee dat, zoals je zelf (onbewust?) typt, dat er een 430EX II aangekondigd is. Op de 580EX II zit er trouwens cashback tot het einde van de maand, dus dat is dan wel weer mooi meegenomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Javabra Bekijk bericht

Het nadeel waarom ik deze lens toch maar heb laten liggen, was vooral de uitgesproken tonvorming op 17mm, vignettering op F4, en de randonscherpte.

(17-85) 100% mee eens + nog de 4-5.6...
      ik heb echt spijt dat ik deze lens ooit gekocht heb...
      (iemand kopen ? )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
        Neem het niet persoonlijk want zo is het niet bedoeld
        ik neem het niet persoonlijk hoor (sorry als dat zo bleek ) maar ik wil maar zeggen dat je nogal eens kwade reacties krijgt door zo iets te posten... Natuurlijk mag iedereen zijn mening geven dus als jij tevreden bent over de 17-85, dan zoveelste beter he

Oorspronkelijk geplaatst door Birgen Bekijk bericht
        vraagje zit ik goed bij de flitser? 430 EX II , wat is het grote verschil met de 580 EX?
        430EX is zeker een goede flitser. Flitsfotografie is niet zo simpel als velen denken (ik ken er zelf ook nog niet veel van) dus met je 430EX zit je goed hoor De 580EX heeft inderdaad wat geavanceerdere functies maar stel dat je later wil toespitsen op werken met meerdere flitsen, heb je nu al 1 flits en kan je dan eventueel een zwaardere bijkopen...

Ik heb zelf de 580EX maar als ik het zo bekijk, had ik evengoed de 430EX kunnen kopen.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

wat wil het richtgetal op een flitser juist zeggen?
          Canon EOS 400D, Sigma f3,5-6,3 18-200mm OS DC, Canon f1,8 50mm
          I'm a rookie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Saber Bekijk bericht
            wat wil het richtgetal op een flitser juist zeggen?
            Linkje
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

bedankt
              Canon EOS 400D, Sigma f3,5-6,3 18-200mm OS DC, Canon f1,8 50mm
              I'm a rookie

Comment

Heb de 17 -85, 3 dagen gehad, dacht er een tijdje mee te doen, maar werkte daar voor met nikon D80 + 17 55 2,8. Snel terug naar konijn gereden en de 17 -55 2,8 IS er op gezet, en ik was terug een gelukkig mens. Deze is bijna zo goed als de nikkor variant ( naar mijn smaak ), maar de IS maakt zoveel goed, dat ze eigenlijk nu mijn favoriet van deze 2 is. Super objectief zeker in kombinatie met de snelle 40D.

groet
                Marc
                Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Qua lenskeuze ben ik persoonlijk niet aan die kits waar ze minder lichtsterke of goedkopere objectieven door je strot willen draaien.
                  Liefst een betaalbaar pakket op maat,koos ze één voor één zelf (nieuw & 2e hands) na lezen van vele reviews.

Eigen samengesteld starterskit voor basisbereik:

TAMRON 17-50 F2.8 (superscherp,lichtsterk & beste prijs/kwaliteit)
                  CANON 55-250 IS F/4-5.6 (spotgoedkoop,scherp,IS,goed bereik)

Portretprime:
                  CANON 50 F1.4 USM (ideaal portretbereik op 40D, scherp, compact)

Extreem groothoek of zoombereik :

SIGMA 10-20 F4-5.6 EX DC HSM (extreme groothoek,net geen fisheye)
                  SIGMA 50-500 F4-6.3 APO DG EX HSM (vogels,verre objecten,...)

Bij een beperkt budget zou ik starten met de 40D + Tamron 17-50 f2.8 en als er nog cash over is een CANON 55-250IS F/4-5.6 en een portretprime 50 1.4 als eerste basis-drie.

Comment

Hoi Birgen,

Camera Express heeft ook concurrerende prijzen. Wat ik meestal doe is even kijken op www.kieskeurig.nl.

Succes,

Ron

Comment

Kijk eens naar mijn signature... ik ben een gelukkig mens. Als dat eraf kan, ben je voor een hele tijd goed voorzien. Dan kan je zeggen wat je wil, maar de 17-85 kan zeker niet op tegen de 17-40. Niet qua scherpte, beeldkwaliteit en, nog belangrijker, onderscheidend vermogen.
                      Waarmee ik niet zeg dat de 17-85 een slechte lens is.
                      ______
                      www.vue.photo

Comment

Ik ben geen L-fanaat, maar ik heb net mijn 17-85 ingeruild (ttz verkocht) en een 24-70 2.8 L aangeschaft. En neen, ik zweer ook niet bij Canon: ik keek naar de Tamron 28-75 2.8 die goede commentaar krijgt en die 1/3de kost van de Canon lens, en ook ongeveer 1/3 weegt of zo... ;-)
                        Ik heb overigens de Sigma 150mm 2.8 en een Tokina 12-24... maar terug naar de 24-70 en 17-85 nu.
                        DIe 17-85 vervormt enorm, is verre van een 2.8 en heeft redelijk wat CA aan de wijde kant. Bovendien is het een EF-S, dus met het oog op een toekomstige 5D ook al niet geschikt.
                        Waarom de Tamron dan niet? De eerste keer in de winkel hadden ze enkel de Tamron en die presenteerden ze op een Canon 1000D. Wel: focus draait zwaar (dat blijft), motor is goed hoorbaar (blijft ook en is niet erg) en scherpstellen kan sneller. Dat bleek 2 dagen later toen ze voor mij de 24-70 hadden laten overkomen wel te kunnen op mijn 40D. De 1000D klapte bij 2.8 de flitser op om scherp te stellen, de 40D niet en die stelde sneller scherp. De Canon deed het toch nog sneller... en stiller. Een beer van een lens, letterlijk en figuurlijk, en ja: ik had mijn 17-85 ook nioj omdat die nog niet verkocht was.
                        Conclusie: 24-70, dan 28-75 (tragere focus, luidruchtiger, maar wel lichter, en ook zeer goede beelden) en tenslotte de 17-85 met zijn tekortkomingen, vergeleken met de 2 andere dan...
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

Comment

Hallo gasten om gene nieuwe topic te hoeven te starten een kleine vraag die hierbij aansluit.
                          Ik heb ook een Canon 40D zou me dit jaar nog een macrolens willen aanschaffen.
                          Met het oog op de toekomst (full frame) zou ik alleszins niet gaan voor een EF-S lens.
                          Persoonlijk had ik gedacht aan volgende lens: Canon EF 50mm f/2.5 Compact Macro.
                          Is dit een goeie lens voor mijn boddy en zijn er betere alternatieven?
                          Ik weet dat de lens geen 1:1 factor heeft maar weet niet of dit een groot probleem is?
                          Dit kan opgelost worden met lifesize convertor maar zou het voorlopig zonder doen.
                          Dan is er nog de Canon - EF 100mm f/2.8 Macro USM maar heb schrik dat de minimale scherpstel afstand wat groot zal zijn rekening houdende met de cropfactor van mijn body?
                          Kan mij iemand raad geven rond de beide lenzen of een andere aanraden naar kwaliteit?

Groeten Bart

Comment

Working...
                          X