Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorraad Konijn

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Voorraad Konijn

    jep dat hoor er bij he maar is het wachten waard ga er nog wel naar toe gr benn

    Comment


    • #17
      Re: Voorraad Konijn

      ik ben al sinds begin mei aan het wachten tot de Canon EF-S 10-22 binnen komt, heb al naar het hoofdkantoor in Nederland gebeld en daar zeggen ze dat deze heel slecht leverbaar zijn... en er zijn nog 42 wachtenden voor mij...

      Ik ga dus stilletjesaan (voor 30 juni ivm cashback) maar eens een andere oplossing zoeken...

      Comment


      • #18
        Re: Voorraad Konijn

        Het valt mij ook op dat de lensen waarvoor cashback voorzien is blijkbaar niet in voorraad zijn. Of ze nog voor het einde van de maand in stock komen is zeer de vraag.
        Specifiek denk ik aan de Canon EF-S 10-22mm f/3,5-4,5 USM en de Canon EF 100mm f/2,8 Macro USM. Zeker al enkele weken "in bestelling bij leverancier".

        Een andere vraag ivm Konijn. De laatste keer dat ik er was (op zo'n 6km van waar ik woon), vertelde de verkoper mij dat je gerust kon bestellen via de website en toch gaan afhalen ter plaatse. Awel: gisteren "bestelde" ik op die manier een statief en ballhead, volgens de website beide voorradig.
        Ik heb nog steeds geen bericht van Konijn ontvangen. Iemand een idee hoelang het duurt eer je een bevestigingsmail krijgt?
        Last edited by LesC; 17 juni 2008, 14:23.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #19
          Re: Voorraad Konijn

          Ik heb de canon EF-S 55-250 besteld (niet bij konijn maar bij rubens). Op deze lens staat geen cashback, maar ze is ondertussen toch ook al 3 weken "in bestelling bij leverancier"

          Comment


          • #20
            Re: Voorraad Konijn

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Ik heb nog steeds geen bericht van Konijn ontvangen. Iemand een idee hoelang het duurt eer je een bevestigingsmail krijgt?
            Mijn ervaringen met bestellingen op internet zijn ook niet zo postitief al zijn het dan niet direct fotowinkels.
            Meestal loopt het mis, mijn ervaringen.
            Iets besteld zou binnen 3dagen geleverd worden indien op stock.
            Er waren er ongeveer 40 binnen na twee weken nog niets gezien, de stock stond toen op 200 enzoveel na meer dan een maand wachten de boel afgezegd en op een ander gekocht.
            Nog eens een bestelling gedaan voor een Nokia carcit, opdracht bevestigd en de spullen zouden geleverd worden nadat ze de betaling hadden ontvangen.
            Ik direct het bedrag gestort twee dagen later bericht dat produkt niet meer zal geleverd worden en heb dan nog een maand op mijn geld moeten wachten ook. Meestal als je een e-mail stuurd kan je dagen wachten voor je antwoord krijgt alsook telefonis kontakt is een miserie anders bel maar eens naar Grobet waar je niet binnen geraakt ze laten gewoon de telefoon liggen of nemen hem op en gooien hem er terug in.
            Hoe het bij konijn is ik zou het niet weten want ik ga het gewoon halen waar het is. Ik ben van oordeel dat als je aanbied op internet dat je dan corect zou moeten bediend worden en dat ze ook degelijk bereikbaar zouden moeten zijn als er eens iets is.
            Spijtig genoeg word je op vele sites vastgehouden door bestellingen die niet uitgevoerd worden of komt men met allerlei smoesjes af.
            Ik ken eigenlijk maar een adres in NL (computerspullen) waar je er echt op kan vertrouwen dat hun stok klopt. Al wat hun site aanbied is ook op stock en bij de talrijke dingen die ik er al heb gehaald nog nooit een niet binnen gehad.
            Ook als er iets is heb je binnen de dag antwoord op uw vragen.
            Als het zo gaat als in die winkel dan is het wel plezant, ik stel bv thuis een computer samen en ga zonder bestellen alles halen.
            Als ik dat op een ander doe moet ik minstens 14dagen wachten eer ik alles heb of moet ik nemen wat er is.
            Nu begrijp ik ook wel dat stock veel geld kost maar volgens mij zijn er veel bedrijven die pas zelf bestellen als je er een bestelling hebt geplaatst.
            Het zou toch minstens moeten zijn dat als je bij bv konijn iets besteld je binnen de korst mogelijke tijd weet van het is binnen of je moet zolang wachten. Als het binnen is maar je moet bv dagen wachten voor je dat weet dan heeft bestellen via het net volgens mij geen enkel nut. Ik heb al wel gehoord dat ze wel telefoon opnemen en kan je beter per telefoon bestellen.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #21
              Re: Voorraad Konijn

              Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
              Mijn ervaringen met bestellingen op internet zijn ook niet zo postitief al zijn het dan niet direct fotowinkels.
              Meestal loopt het mis, mijn ervaringen.
              Iets besteld zou binnen 3dagen geleverd worden indien op stock.
              Er waren er ongeveer 40 binnen na twee weken nog niets gezien, de stock stond toen op 200 enzoveel na meer dan een maand wachten de boel afgezegd en op een ander gekocht.
              Nog eens een bestelling gedaan voor een Nokia carcit, opdracht bevestigd en de spullen zouden geleverd worden nadat ze de betaling hadden ontvangen.
              Ik direct het bedrag gestort twee dagen later bericht dat produkt niet meer zal geleverd worden en heb dan nog een maand op mijn geld moeten wachten ook. Meestal als je een e-mail stuurd kan je dagen wachten voor je antwoord krijgt alsook telefonis kontakt is een miserie anders bel maar eens naar Grobet waar je niet binnen geraakt ze laten gewoon de telefoon liggen of nemen hem op en gooien hem er terug in.
              Hoe het bij konijn is ik zou het niet weten want ik ga het gewoon halen waar het is. Ik ben van oordeel dat als je aanbied op internet dat je dan corect zou moeten bediend worden en dat ze ook degelijk bereikbaar zouden moeten zijn als er eens iets is.
              Spijtig genoeg word je op vele sites vastgehouden door bestellingen die niet uitgevoerd worden of komt men met allerlei smoesjes af.
              Ik ken eigenlijk maar een adres in NL (computerspullen) waar je er echt op kan vertrouwen dat hun stok klopt. Al wat hun site aanbied is ook op stock en bij de talrijke dingen die ik er al heb gehaald nog nooit een niet binnen gehad.
              Ook als er iets is heb je binnen de dag antwoord op uw vragen.
              Als het zo gaat als in die winkel dan is het wel plezant, ik stel bv thuis een computer samen en ga zonder bestellen alles halen.
              Als ik dat op een ander doe moet ik minstens 14dagen wachten eer ik alles heb of moet ik nemen wat er is.
              Nu begrijp ik ook wel dat stock veel geld kost maar volgens mij zijn er veel bedrijven die pas zelf bestellen als je er een bestelling hebt geplaatst.
              Het zou toch minstens moeten zijn dat als je bij bv konijn iets besteld je binnen de korst mogelijke tijd weet van het is binnen of je moet zolang wachten. Als het binnen is maar je moet bv dagen wachten voor je dat weet dan heeft bestellen via het net volgens mij geen enkel nut. Ik heb al wel gehoord dat ze wel telefoon opnemen en kan je beter per telefoon bestellen.


              Ach ze doen dat, allemaal omdat je dan eerst koopt (betaald) en nadien,
              krijg je te horen niet op vooraad

              ze zouden meer tevreden klanten hebben,
              mocht je op het moment dat je on-line besteld (op het knopje duwt gekocht),
              de vooraad laten zien, b.v. 12 knopje duwen, verandert in 11 vooradig,
              maar daar zullen ze niet te vlug iets aan doen, das verkoopspolitiek.

              Ik koop niet graag zo, je bent nooit zeker, ofwel moet je voordien 20 telefoons doen, en ben je naderhand toch geflikt,
              vorig jaar heb ik liefst 4 telefoons gedaan om een lens te bestellen,
              belgie naar nl, en vise versa, bevesteging dat de lens vooradig is ,en indien ik on-line bestel en direkt betaal ik ze binnen de week zou hebben.
              Zo gezegd zo gedaan, toen ik na 10 dagen op verlof vertrok, had ik nog geen lens, ik was in alle staten, heb toen gebeld en gezegd dat ik de lens niet meer moest hebben , en ze aan hun k....n plakken, en mijn geld terug wou,en dat mijn geld wel direkt was overgeboekt, maar ze hun belofte niet nakwamen
              maar dat ging niet meer zeiden ze, de lens was opgestuurd,en inderdaad toen ik 12 dagen nadien terug kwam van tunesie lag de lens bij mijn buurman ....

              verkoopspolitiek, niet meer en niet minder.

              Comment


              • #22
                Re: Voorraad Konijn

                Ik heb gelezen (dus niet uit ervaring) dat als het materiaal voorradig staat men het heeft in het magazijn in Nl. Kijk je op de Belgische website betekent dat niet als dusdanig dat dit ook in hun Belgische vestiging binnen is.

                Deze info heb ik onthouden uit een vroegere reactie hier op het forum.
                Ondertussen reeds anders? Geen idee maar het zou een verklaring voor sommige reacties hier kunnen zijn.

                Comment


                • #23
                  Re: Voorraad Konijn

                  Mijn niewe lens was ook niet in voorraad bij konijn, maar ik heb ze wel binnen de week ontvangen. Dus bestellen gaat snel?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Voorraad Konijn

                    Ik zal nog even afwachten. Feit is dat, hoewel ik een bestelling geplaatst heb, ik niets heb moeten betalen (of gegevens van mijn Visa-kaart ingeven). Ik veronderstel dat ik, bij afhaling (maar daarvoor wacht ik nog een bevestigingsmail af) aan de kassa zal betalen.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Voorraad Konijn

                      Ik denk dat konijn wel redelijk van woord is maar ik twijfel er niet aan dat er andere zijn die er een potje van maken en vooral de klant binden aan een verkoop en dan zelf de mist in gaan.
                      Ik heb nu wel geen ervaring met konijn op dat vlak want ik woon er 18km vandaan en als ik iets wil rijd ik er gewoon naar toe.
                      Das nu wel het voordeel als je in de buurt woont he, als de afstand groter is dan word het natuurlijk wat anders.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                      Comment


                      • #26
                        Re: Voorraad Konijn

                        Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Konijn (in Den Ham, dat wel). Heb wel één keer enorm lang op een lens moeten wachten maar daar kon Konijn feitelijk ook niks aan doen. Die was gewoon erg slecht (zeg maar gerust, vrijwel niet) leverbaar.

                        Meestal bestel ik via internet en haal ik het zelf af. De betaling doe ik dan ook aan de kassa in de winkel. Bevestigingsmail krijg ik ook altijd snel. (@ LesC) Als ik jou was zou ik dan ook ff bellen met Konijn om te zien of jouw bestelling wel goed is gegaan....
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #27
                          Re: Voorraad Konijn

                          Ik zal ze morgen 'ns direct contacteren, met een mail of zo. Ik heb zo de ervaring (tenminste, als ik zelf in de winkel sta te wachten), dat zij hun telefoon niet opnemen. Maar ook ik woon er dicht bij, en heb totnogtoe enkel maar goede ervaringen met K.
                          Dit is dan ook de eerste keer dat ik via internet een bestelling "vastleg".
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Voorraad Konijn

                            Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                            mocht je op het moment dat je on-line besteld (op het knopje duwt gekocht), de vooraad laten zien, b.v. 12 knopje duwen, verandert in 11 vooradig, maar daar zullen ze niet te vlug iets aan doen, das verkoopspolitiek.
                            Moet ik hier mee lachen, huilen, medelijden mee hebben, of begrip voor proberen op te brengen?
                            Ik ben zelf webmaster, maar voor het programmeren hebben we een vaste IT'er. Moest ik met zo'n voorstel bij hem afkomen, verklaart hij mij - terecht - voor gek, compleet krankzinnig, mesjokke en debiel.
                            Geloof me vrij: lijkt even eenvoudig als op een knoppeke van ne Kodak duwen... is het echter niet.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Voorraad Konijn

                              Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                              Moet ik hier mee lachen, huilen, medelijden mee hebben, of begrip voor proberen op te brengen?
                              Ik ben zelf webmaster, maar voor het programmeren hebben we een vaste IT'er. Moest ik met zo'n voorstel bij hem afkomen, verklaart hij mij - terecht - voor gek, compleet krankzinnig, mesjokke en debiel.
                              Geloof me vrij: lijkt even eenvoudig als op een knoppeke van ne Kodak duwen... is het echter niet.
                              gemiddelde gewicht van een lensdoos uitrekenen en weegschalen in de rekken monteren
                              Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Voorraad Konijn

                                Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                                Moet ik hier mee lachen, huilen, medelijden mee hebben, of begrip voor proberen op te brengen?
                                Ik ben zelf webmaster, maar voor het programmeren hebben we een vaste IT'er. Moest ik met zo'n voorstel bij hem afkomen, verklaart hij mij - terecht - voor gek, compleet krankzinnig, mesjokke en debiel.
                                Geloof me vrij: lijkt even eenvoudig als op een knoppeke van ne Kodak duwen... is het echter niet.

                                Andere IT er zoeken ....

                                Comment

                                Working...
                                X