Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 L USM of Sigma 70-200 ex DG APO HSM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-200 L USM of Sigma 70-200 ex DG APO HSM

    In september vertrek ik naar het noorden van India. Ik weet dat ik in onstandigheden zal terecht komen waar de lichtomstandigheden laag zullen zijn. Tegen dan wil ik me een nieuwe lens aanschaffen. Ik twijfel echter welke. Mijn portemonee zou eerder naar de Sigma 70-200 f2.8 ex DG APO HSM gaan, mijn gevoel doet me echter twijfelen tussen Canon en Sigma. De 2.8 wil ik zowiezo. Vooral dat ik in eigen land soms concertfotografie heb. Graag jullie mening en misschien wat voorbeelden van foto's genomen met deze lenzen in weinig lichtomstandigheden.
    Mvg Jasmine
    Update12/05/10
    BLOG
    Leica M9/Fuji X 100s/phone

  • #2
    Re: Canon 70-200 L USM of Sigma 70-200 ex DG APO HSM

    Niet aan twijfelen en de Canon versie kopen, ik heb zelf de 70-200 IS 2.8 gekocht en heb hier nog geen moment spijt van gehad (behalve toen ik mijn rekeninguitreksels te zien kreeg ) maar eens je de resultaten ziet vergeet je de kostprijs van de lens redelijk snel.

    De Canon 70-200 lenzen zijn referenties op hun gebied, met alle respect, maar al de rest is geschiedenis. Heb ook eerst Sigma en zelfs een Tamron gehad, en stuk voor stuk terug verkocht, eens je een L-lens of een degelijke consumer lens op je Eos gezet hebt ben je verkocht ... en kan je beginnen sparen, want Canon is duur, daar is niets tegenin te brengen.

    Ik heb momenteel enkel Canon lenzen, en ben altijd weer verbaasd over hun kwaliteit en de foto's die ik ermee maak.

    Mijn volgende lens zal ofwel de 100-400 IS van Canon zijn ofwel de Sigma 150-500 OS, maar ik vrees dat ik weer terug naar Canon zal gaan omdat de foto's gewoon beter zijn.

    Mijn raad : koop de Canon variant die je kan betalen, je zal er geen spijt van krijgen, de 70-200 f4 IS is vlijmscherp, en voor low light omstandigheden haalt de IS maar liefst 4-stops binnen, voor concert zou ik eerder naar de 2.8 versie gaan, met of zonder IS naargelang je budget.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-200 L USM of Sigma 70-200 ex DG APO HSM

      Ik heb ook allleen maar lovende woorden voor de Canon.
      Trouwens is de Sigma variant waterdicht?
      Dit kan in India toch wel eens de doorslag geven. Dit is toch een redelijk vochtig gebied.
      Mijn advies is ook koop de Canon (die je achteraf toch wil als je de Sigma gekocht hebt, ik spreek uit ervaring)
      Voorbeelden genoeg op mijn site.

      Hans
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-200 L USM of Sigma 70-200 ex DG APO HSM

        Hoi Jasmine,

        ik bezit de Sigma 70-200... ( een niet-DG versie),naast enkele Canon's en één Tamron.
        en ben er tóch over te spreken...
        Trouwens is de Sigma variant waterdicht?
        Waarom een (spat)waterdichte lens als je cam-body dat niet is??
        (Geld wegspoelen?)
        Niets verkeerd over Canon, maar ik zou 'm niet zondermeer kopen omdat het "een Canon" is...

        Succes met je keuze.
        Groet
        Adrie

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-200 L USM of Sigma 70-200 ex DG APO HSM

          Bedankt voor jullie reactie, indien er nog anderen wat tips hebben deze zouden zeker welkom zijn. CH Photography heb jij de L usm of de L IS USM?

          Mvg Jasmine
          Update12/05/10
          BLOG
          Leica M9/Fuji X 100s/phone

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-200 L USM of Sigma 70-200 ex DG APO HSM

            -----
            Last edited by Larah&Bo; 20 september 2008, 00:24.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-200 L USM of Sigma 70-200 ex DG APO HSM

              Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
              Als je bovendien sterk twijfelt over de meerkost van zo'n Canon, koop je toch beter die Sigma. Kan je met het uitgespaarde geld nog iets leuk doen... bijvoorbeeld tijdens je reis.
              vooral vloeken als je merkt dat je beter de canon hebt genomen

              sigma is leuk ,maar hij heeft nogal wat beperkingen tov de canon versie
              het is mierenneukerij maar je zal toch maar eens die million-dollar-shot missen he
              Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70-200 L USM of Sigma 70-200 ex DG APO HSM

                Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                Op een forum moet je dikwijls een en ander met enkele flinke korrels zout nemen, hoor.
                Zo ook weer hier. De Canon-versie is inderdaad beter dan de Sigma. Mag ook wel voor zoveel geld... Maar als amateur die vakantiefoto's wil maken en soms eens een concert fotografeert, kom je ruim- en ruim- en ruimschoots toe met de - nog steeds - heel degelijke Sigma (er zijn heel wat pro's die hier mee toekomen, dus waarom jij niet?).
                Als je bovendien sterk twijfelt over de meerkost van zo'n Canon, koop je toch beter die Sigma. Kan je met het uitgespaarde geld nog iets leuk doen... bijvoorbeeld tijdens je reis.
                Wie zegt dat ik amateur ben en dit niet voor mijn werk is, zowel de vakantie en concert. Mijn budget voor mijn vakantie heb ik al ;-)
                Nuttiger informatie zou hier wel meer aan te pas komen. Toch bedankt om me te vermelden dat de Canon-versie beter is dan de sigma.

                Mvg Jasmine
                Update12/05/10
                BLOG
                Leica M9/Fuji X 100s/phone

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 70-200 L USM of Sigma 70-200 ex DG APO HSM

                  ola, ik zie hier dat gezegd wordt dat de canon spatwaterdicht is, maar pas op dit geldt enkel voor de IS versie. De niet IS versie is dus NIET spatwaterdicht

                  als je canon kiest, zit je altijd goed
                  als je sigma kiest, kan het zijn dat je goed zit als je een goed exemplaar hebt. Ik heb twee verschillende exemplaren van de sigma gehad. De eerste was onbruikbaar op 2.8, de tweede was minstens even scherp als de canon op 2.8 (ik durf zelf zeggen iets scherper)

                  de canon is wel veel veel sneller
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 70-200 L USM of Sigma 70-200 ex DG APO HSM

                    Ik heb de NON-IS versie en bij mijn weten is die wel spatwaterdicht.
                    Ik heb ze toch al enkele malen gebruikt in een serieuze plensbui en doet het nog steeds.

                    Hans
                    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 70-200 L USM of Sigma 70-200 ex DG APO HSM

                      -----
                      Last edited by Larah&Bo; 20 september 2008, 00:25.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 70-200 L USM of Sigma 70-200 ex DG APO HSM

                        Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                        3. Canon is spatwaterdicht, maar daar heb je niets aan als je toestel niet spatwaterdicht is.

                        (1 bis. Tussen de regels door: Canon is wit, en valt dus op. Opvallen is voor heel wat mensen het nec plus ultra... )
                        Canon 70-200 2.8 L is niet weather sealed. Anderzijds is het wat kort door de bocht te stellen dat je niets hebt aan een weather sealed lens zonder een spatwaterdichte body.

                        Die opmerking over die witte lenzen lijkt mij voor de topic starter niet relevant. Ook niet tussen de regels door.
                        DigiCam

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 70-200 L USM of Sigma 70-200 ex DG APO HSM

                          Volgens Canon zijn het inderdaad de twee "IS" versies van de 70-200 serie die spatwaterdicht zijn, maar een andere lens kan gewoonlijk ook wel iets verdragen.
                          De grote zonnekap van de niet gestabiliseerde versies zal ook het regenwater weghouden van het front-element.

                          Elke Canon 70-200 (f2,8 en f4, met of zonder IS) heeft een veel snellere AF dan de Sigma 70-200. (Op een Nikon zou die Sigma wel een snelle AF hebben.)
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 70-200 L USM of Sigma 70-200 ex DG APO HSM

                            -----
                            Last edited by Larah&Bo; 20 september 2008, 00:25.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 70-200 L USM of Sigma 70-200 ex DG APO HSM

                              Alleen al voor deze reactie zou ik mijn witte zwart willen lakken...
                              Ik heb deze gekocht voor de goede optiek, niet voor de kleur
                              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                              Comment

                              Working...
                              X