Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorraad Konijn

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Voorraad Konijn

    Toevallig net een bestelling bij Konijn gedaan en in de orderbevestiging staat dat ze inderdaad te kampen hebben met technische problemen of dat ook geldt voor de voorraad...
    http://www.reptilicious.nl
    Canon EOS450D & Canon Powershot S3IS

    Comment


    • #32
      Re: Voorraad Konijn

      Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
      Andere IT er zoeken ....
      Volgende domme opmerking.

      Klein voorsmaakje: de voorraad moet volgens deze simpele redenering dan ook meteen automatisch in je SAP-, ERP-, BAAN-, ... systeem worden aangepast. Hopelijk begrijp je de reden waarom... Ergo: de webapplicatie moet kunnen communiceren met het systeem. Ergo: de desbetreffende firma moet aan jouw firma hun 'interne keuken' doorgeven. Die zullen eens lachen als ze zo'n vraag krijgen.

      Klein toemaatje: op de website staat dat van artikel X 1 stuk op voorraad is. Ik bestel dat fysiek in de winkel. De winkelier gaat in het magazijn het artikel halen, komt terug en wil afrekenen. Ondertussen heb jij het ook on-line besteld. Kunnen we nog lachen?

      En dan hebben we nog niet alle complicaties ertussen gehad: receptie van de goederen in de winkel, zendnota's, orderverwerking, prijzen (tariefprijs, korting, standaard kostprijs, laatste kostprijs, gemiddelde kostprijs, promoties, ...), waarde van de voorraden, historieken, enzovoort, enzovoort, enzovoort, enzovoort, enzovoort, enzovoort, ....

      Zeg me wanneer je een fotozaak begint: ik zal klant zijn!
      (maar ik zal er wel op tijd bij moeten zijn, want binnen het half jaar kan je het boeletje sluiten. )

      Comment


      • #33
        Re: Voorraad Konijn

        Ik wil er volgende week een lens gaan testen en mogelijk aankopen, hopelijk is die dan wel in voorraad!
        Canonian

        Comment


        • #34
          Re: Voorraad Konijn

          Omdat ik gisterenmorgen nog steeds geen bevestigingsmail van Konijn gekregen had, als antwoord op mijn internet-bestelling (met afhaling in winkel Turnhout), stuurde ik een mail. Enkele uren later werd ik telefonisch gecontacteerd door een verkoper van Turnhout, en die wist me te vertellen dat mijn bestelling klaar lag.
          Vanmorgen gaan ophalen en aan de kassa betaald. Alles in orde.
          Prima service!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #35
            Re: Voorraad Konijn

            Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
            Volgende domme opmerking.

            Klein voorsmaakje: de voorraad moet volgens deze simpele redenering dan ook meteen automatisch in je SAP-, ERP-, BAAN-, ... systeem worden aangepast. Hopelijk begrijp je de reden waarom... Ergo: de webapplicatie moet kunnen communiceren met het systeem. Ergo: de desbetreffende firma moet aan jouw firma hun 'interne keuken' doorgeven. Die zullen eens lachen als ze zo'n vraag krijgen.

            Klein toemaatje: op de website staat dat van artikel X 1 stuk op voorraad is. Ik bestel dat fysiek in de winkel. De winkelier gaat in het magazijn het artikel halen, komt terug en wil afrekenen. Ondertussen heb jij het ook on-line besteld. Kunnen we nog lachen?

            En dan hebben we nog niet alle complicaties ertussen gehad: receptie van de goederen in de winkel, zendnota's, orderverwerking, prijzen (tariefprijs, korting, standaard kostprijs, laatste kostprijs, gemiddelde kostprijs, promoties, ...), waarde van de voorraden, historieken, enzovoort, enzovoort, enzovoort, enzovoort, enzovoort, enzovoort, ....

            Zeg me wanneer je een fotozaak begint: ik zal klant zijn!
            (maar ik zal er wel op tijd bij moeten zijn, want binnen het half jaar kan je het boeletje sluiten. )
            -Er bestaan geen domme opmerkingen,
            aleen mensen die het dom vinden .....
            -jij staat duidelijk in het kamp van de verkoper, niet van de koper dus niet objectief ten opzichte van mijn reply, spijtig dat je op die manier reageert
            -waar het mij om te doen is dat ik na 4 telefoons, en onmiddelijke betaling toch belazerd ben, maar dat hebt u zelfs niet gelezen,
            u vind het precies leuk, om te lopen stoefen, en een ander af te schilferen als een debiele domme*****,
            alvast bedankt voor uw wijze woorden.
            thx

            Comment


            • #36
              Re: Voorraad Konijn

              Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
              -jij staat duidelijk in het kamp van de verkoper, niet van de koper dus niet objectief ten opzichte van mijn reply, spijtig dat je op die manier reageert
              thx
              Hij staat niet in de schoenen van de verkoper noch in die van de koper. Hij bekijkt (denk ik vanuit proffesioneel standpunt) de moeilijkheden die optreden om diverse IT systemen op elkaar in te laten spelen.

              Wat de poster hier aan het stoefen was, ontloopt mij volledig .... Hij lijkt mij toch een vrij intelligente opmerking te geven ....

              Comment


              • #37
                Re: Voorraad Konijn

                Oorspronkelijk geplaatst door B&W Bekijk bericht
                Hij staat niet in de schoenen van de verkoper noch in die van de koper. Hij bekijkt (denk ik vanuit proffesioneel standpunt) de moeilijkheden die optreden om diverse IT systemen op elkaar in te laten spelen.

                Wat de poster hier aan het stoefen was, ontloopt mij volledig .... Hij lijkt mij toch een vrij intelligente opmerking te geven ....
                Vind je?

                een stukje uit zijn antwoord van mijn eerste post,

                Moet ik hier mee lachen, huilen, medelijden mee hebben, of begrip voor proberen op te brengen?
                Ik ben zelf webmaster, maar voor het programmeren hebben we een vaste IT'er. Moest ik met zo'n voorstel bij hem afkomen, verklaart hij mij - terecht - voor gek, compleet krankzinnig, mesjokke en debiel.


                -Met andere woorden ik ben dus de debiel als je tussen de lijntjes leest...

                Klein voorsmaakje: de voorraad moet volgens deze simpele redenering dan ook meteen automatisch in je SAP-, ERP-, BAAN-, ... systeem worden aangepast. Hopelijk begrijp je de reden waarom...

                wat betekent SAP-, ERP-, BAAN-, ??
                is ook niet de geleerde aan het uit hangen of zo?

                Maar ja een mesjokke debiel als ik snapt dat niet, ....
                en dat was waarschijnlijk ook de bedoeling.

                Een goeie IT er kan dat oplossen,

                Als ik inlog op de website van mijn werkgever
                en ik duw op een knopje,
                dan zie ik welke data openstaan en voor hoeveel personen(beschikbare lenzen b.v.)
                Als ik op een ander knopje duw, ziet hij onmidelijk dat ik me zelf heb gepland,
                (dus een lens gekocht)
                dat weet mijn baas onmiddelijk,
                als 1 seconde nadien een collega van mij inlogt,
                dan ziet hij onmiddelijk dat , 3 plaatsen openstaan,
                (is nog steeds een lens in vooraad dus)

                en zo gaat dat verder,
                als nr 5, inlogt b.v. dan ziet hij dat er geen plaats meer openstaat,
                dus de lenzen zijn uitverkocht)
                maar kan zich, ofwel op de wachtlijst zetten, of helemaal niks doen.

                1seconde nadien weet ook mijn baas dat, en kan dan als er toevallig een colega op het bureau komt, onmiddelijk zeggen of er nog een plaats vrij is (lens), of niet.
                En dan kan die nog altijd beslissen of hij wil wachten tot de volgende opdracht (bestelling) .

                waar een wil is is een weg.

                Comment


                • #38
                  Re: Voorraad Konijn

                  Er is niks mis mee als je niet weet wat SAP doet. Maar het wil wel zeggen dat je niet thuis bent in de wereld van databaseprogramma's en dan zou je moeten openstaan voor mensen die al bij al goedbedoeld je meer inzicht proberen te verschaffen in de problemen die hier bij komen kijken.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Voorraad Konijn

                    Oorspronkelijk geplaatst door waxman Bekijk bericht
                    ik ben al sinds begin mei aan het wachten tot de Canon EF-S 10-22 binnen komt, heb al naar het hoofdkantoor in Nederland gebeld en daar zeggen ze dat deze heel slecht leverbaar zijn... en er zijn nog 42 wachtenden voor mij...
                    dat zijn veel tasjes koffie
                    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                    like.no.other

                    Comment


                    • #40
                      Re: Voorraad Konijn

                      Dat zijn geen problemen,
                      een goeie IT er , dat kost geld das alles.

                      Ik krijg er de kriebels van dat mensen, die bepaalde termen kennen,
                      uit hun vakjargon , het leuk vinden om te doen alsof je een debiel bent, omdat je er niet mee vertrouwd bent, en laten uitschijnen dat het niet kan.
                      Het kan dus wel.

                      en verder heb ik geen zin om de t.s zijn topic te verzieken,
                      door me te zitten verdedigen, omdat ik een randdebiel ben .

                      Comment


                      • #41
                        Re: Voorraad Konijn

                        Ik ga dit topic afsluiten om verdere nodeloze discussies te vermijden en met als eindconclusie : vooraleer je vertrekt naar Konijn, bel eerst even of je bestelling op voorraad is en laat die klaarleggen op naam, ik garandeer je dat ze daar 100% rekening mee houden.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment

                        Working...
                        X