Dat de 50mm 1.8 van canon een must have lensje is, daar is iedereen hier op de forum het precies over eens, dus ik ne maat zijn 50mm geleend om uit te testen (wel nikon) en was echt onder de indruk van de scherpte vooral als het echt als portret diende.
Nu vond ik zeker mijn Kit lens 18-55efs van de canon eos 400d tegoei crap, maar die 50mm stoorde mij.
Ik trek graag al iets grotere onderwerpen zoals autos, machines, fees(t)jes... en dan moet ge met die 50mm al nen te grote afstand houden naar mijn zin. ik zit vaak tussen de 20mm en 35mm als ik fotos trek
Dus al een paar dagen opzoekingen aant doen maar uiteindelijk pff zo veel keus
en ik kan er niet aan uit.
Dus om onder de 300euro te blijven en hopelijk de scherpte van een 50mm 1.8 te krijgen dacht ik aan
canon 28mm 1.8 of 35mm f2 als extra lens
of maar waarom niet de canon efs 18-55 f3.5 5.6 IS ???
ipv mijn kitlens zou die veel beter zijn
dat een lens wat lawaaierig is maakt ni uit tis toch maar hobby
(...en mischien da ik dan gewoon da 50mm er bij pak voor die prijs)
dus iemand raad ??
Thanks
Nu vond ik zeker mijn Kit lens 18-55efs van de canon eos 400d tegoei crap, maar die 50mm stoorde mij.
Ik trek graag al iets grotere onderwerpen zoals autos, machines, fees(t)jes... en dan moet ge met die 50mm al nen te grote afstand houden naar mijn zin. ik zit vaak tussen de 20mm en 35mm als ik fotos trek
Dus al een paar dagen opzoekingen aant doen maar uiteindelijk pff zo veel keus
![Confused](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/confused_18x21.png)
Dus om onder de 300euro te blijven en hopelijk de scherpte van een 50mm 1.8 te krijgen dacht ik aan
canon 28mm 1.8 of 35mm f2 als extra lens
of maar waarom niet de canon efs 18-55 f3.5 5.6 IS ???
ipv mijn kitlens zou die veel beter zijn
dat een lens wat lawaaierig is maakt ni uit tis toch maar hobby
(...en mischien da ik dan gewoon da 50mm er bij pak voor die prijs)
dus iemand raad ??
Thanks
Comment