Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

toch liver geen 50mm 1.8??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• toch liver geen 50mm 1.8??

Dat de 50mm 1.8 van canon een must have lensje is, daar is iedereen hier op de forum het precies over eens, dus ik ne maat zijn 50mm geleend om uit te testen (wel nikon) en was echt onder de indruk van de scherpte vooral als het echt als portret diende.

Nu vond ik zeker mijn Kit lens 18-55efs van de canon eos 400d tegoei crap, maar die 50mm stoorde mij.

Ik trek graag al iets grotere onderwerpen zoals autos, machines, fees(t)jes... en dan moet ge met die 50mm al nen te grote afstand houden naar mijn zin. ik zit vaak tussen de 20mm en 35mm als ik fotos trek

Dus al een paar dagen opzoekingen aant doen maar uiteindelijk pff zo veel keus en ik kan er niet aan uit.

Dus om onder de 300euro te blijven en hopelijk de scherpte van een 50mm 1.8 te krijgen dacht ik aan

canon 28mm 1.8 of 35mm f2 als extra lens

of maar waarom niet de canon efs 18-55 f3.5 5.6 IS ???
    ipv mijn kitlens zou die veel beter zijn

dat een lens wat lawaaierig is maakt ni uit tis toch maar hobby

(...en mischien da ik dan gewoon da 50mm er bij pak voor die prijs)

dus iemand raad ??

Thanks

Re: toch liver geen 50mm 1.8??

Hoezo "iedereen"? Is dit een forum voor uitsluitend Canon-bezitters dan? Ik bijv. ben aan da' lenske nóóit voorgesteld......................!!!

Comment

Ik zou persoonlijk ook nog naar de Sigma 30 f/1.4 kijken. Die's echter wel 400€..
      Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
      Visit my Flickr

Comment

ik ben ook in bezit van de 50 1.8,eerlijk gezegd,zo vaak gebruik ik hem nu ook weer niet omdat ik nogal gelimiteerd ben,ik moet me nl iets te ver zetten om wagens voertuigen op beeld te krijgen,en meestal is dat op evenementen waar veel volk langskom,kans dat iemand voor de lens springt is nl 99%.
        Dus werk ik nog steeds het meeste met mijn kitlensje.Maar ik zeg niet dat het derom een slechte lens is,voor op een concertje of een avondevenementje is dit wel doenbaar.Voor mij althans.
        De kitlens met IS zou ik niet echt aanraden.Je wint er alleen is bij,ok tis maar voor hobby,voor mij is dit ook allemaal een kleine hobby,maar ik zou deze toch nooit nemen.Dan spaar ik liever iets langer door voor een betere lens.
        Een tof lensje leek me ook de Canon 17-85mm F/4-5.6 IS
        Een vriendin van me schiet fotootjes met deze lens,komen soms wel heel nette plaatjes uit.Maar spijtig genoeg ook wel meteen 400€. Dan ben je mischien idd beter af met kitlens en IS,hoewel je kwalitatief niet echt gaat stijgen.Althans mijn bescheiden mening,natuurlijk is je budget 300€,als hobby fotograaf zou ik me er ook aan houden,want ik denk dat je hier vele tips ga krijgen om een duurdere lens te krijgen,wat niet altijd nuttig zal zijn voor jou.
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Bij de aankoop van fotomateriaal zeggen de meesten altijd koop een goedkopere body en investeer meer in kwalitatiever glas. En gelijk hebben ze.
          Ook ik heb die fout gemaakt bij de aankoop van mijn eerste digitale set.
          Beter wat doorsparen en beter glas kopen.

Hans
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
            De kitlens met IS zou ik niet echt aanraden.Je wint er alleen is bij,ok tis maar voor hobby,voor mij is dit ook allemaal een kleine hobby,maar ik zou deze toch nooit nemen.Dan spaar ik liever iets langer door voor een betere lens.
            kitlens en IS,hoewel je kwalitatief niet echt gaat stijgen.Althans mijn bescheiden mening,jou.
            De 18-55 IS is wel degelijk een puik lensje.
            Veel betere optiek dan z'n voorganger, de IS moet je zien als toegift.
            Of je er iets mee kan hangt af van of je wat kan met de bescheiden lichtsterkte, maar waar voor het geld is het absoluut, IMO meer dan de 17-85.

Comment

Tenzij je de lichtsterkte van een prime nodig hebt (f1.4 of f1.8 / f2), zou ik je de Tamron 17-50 f2.8 adviseren. Die heeft dan geen IS (maar dat hebben de primes ook niet) maar is kwalitatief wel véél beter dan een kitlens met een vaste f2.8 over 't hele bereik. Oke, deze lens kost dan wel iets meer dan 300,- maar is die prijs méér dan waard. (vanaf 337,- om precies te zijn)

Ik heb zowel de Tamron 17-50 als de 50mm f1.8 en eerlijk gezegd gebruik ik de prime bijna nooit tenzij ik écht die lichtsterkte nodig heb. In alle andere gevallen presteert de Tamron eigenlijk net zo goed. Wil je wat beters dan de Tamron, dan zul je denk ik toch naar de Canon EF-S 17-55 (à 850,-) of één van de L lenzen moeten gaan kijken...
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Persoonlijk toch al veel plezier gehad van die 50mm 1.8. Vooral bij familiefeestjes binnen (ik flits niet zo graag). Dus, ja, vooral omwille van de lichtsterkte, nog steeds geen spijt van, zeker niet voor die prijs!

Comment

een vaste brandpunt ga ik dan al uit mijn hoofd zetten, heb gisteren op de opening van mijn broer zijn garage nog is kunnen fotos trekken en zoom is echt wel makkelijk als je zo tussen volk staat korte en lange afstanden, ga nog even met mijn kitlens verder werken en is verder uitkijken of ik mijn budget ni moet optrekken zoals jullie zeggen, beetje verder sparen en lichtsterker glas want flitsen doe ik ook echt niet graag.. of in 2de hands zoeken om de prijs te drukken.

Ben toch benieuwd wat de eos 400d kitlens MET IS doet?
                  Ben er nog ni uit mr toch al een stap dichter mij mijn keus.

Thx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kerel Bekijk bericht

Ben toch benieuwd wat de eos 400d kitlens MET IS doet?
                    Ben er nog ni uit mr toch al een stap dichter mij mijn keus.

Thx
                    Dat lensje doet goed werk voor weinig geld, MITS er wat licht is.

Comment

Dat lensje is niet slecht, maar op crop 1.6 is het idd een lichte tele, zeg maar portretlens.
                      Er is inderdaad een betaalbare en lichtsterk alternatief in de 28 of 35 lensjes.

Proberen!
                      Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stef.pillaert Bekijk bericht
                        Persoonlijk toch al veel plezier gehad van die 50mm 1.8. Vooral bij familiefeestjes binnen (ik flits niet zo graag)
                        Hoe dat dan? Als het ook maar een beetje donker is hunt die 50 1.8 als de pest..
                        Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
                        Visit my Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          Tenzij je de lichtsterkte van een prime nodig hebt (f1.4 of f1.8 / f2), zou ik je de Tamron 17-50 f2.8 adviseren. Die heeft dan geen IS (maar dat hebben de primes ook niet) maar is kwalitatief wel véél beter dan een kitlens met een vaste f2.8 over 't hele bereik. Oke, deze lens kost dan wel iets meer dan 300,- maar is die prijs méér dan waard. (vanaf 337,- om precies te zijn)
                          hihi wel veel .nl resultaten... stomme site vanuit holland bestellen doe ik ni graag.

Wel nu al een paar uur opzoekingen gedaan en uiteindelijk is het

ok ik doe een efforeke en neem de Tamron 17-50 f2.8 voor ~380euro
                          of ik hou het simpel en neem de canon 18-55 f3.5-5.6 IS voor 140euro en dat is al een serieus prijsverschil waarschijnlijk knop op nul en bankaart plunderen dus als iemand weet waar ie goedkoopst verkocht word let me know

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door royv Bekijk bericht
                            Hoe dat dan? Als het ook maar een beetje donker is hunt die 50 1.8 als de pest..
                            Als je enkel het middenste focuspunt gebruikt, valt dit best mee; zelfs bij mij op m'n 20D.

Ik gebruik deze lens hoofdzakelijk om foto's van m'n dochter te nemen in de manege, waar het steeds erg donker is (op ISO3200 kom ik bij F2.5 uit op ong. 1/125s, flitsen mag niet -> kan paarden doen schrikken) en heb nog geen last gehad van "hunten" (gebruik steeds het middenste focuspunt in deze omstandigheden).
                            Greetz Geert.
                            Canon gerief...

Comment

Working...
                            X