Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-300: Canon of Sigma?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 70-300: Canon of Sigma?

Ik twijfel tussen de 70-300 is usm van Canon en de 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO van Sigma.

Canon is geheid de betere, Sigma is goedkoper en heeft een macro-stand.

Ik ga de lens gebruiken voor onze reis door China, Nieuw-Zeeland, Australie, de VS en Canada.
    Daar zal ik dieren fotograferen. En mijn man op zijn surfplank. En al wat ik verder in de verte ga waarnemen.
    En als ik een macro-stand zou hebben, dan zou ik daar wellicht ook wat mee gaan proberen (spinnen in Australie bijvoorbeeld).
    Ik verwacht dat ik met name goede lichtomstandheden ga tegenkomen. Maar helemaal zeker weet ik dat natuurlijk niet....

Ik heb al de Canon 17-55/2.8. Dus voor het groothoek-gedeelte ben ik klaar.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/adviezen.

Groetjes Marita
    Last edited by marita; 30 mei 2008, 00:16.

Re: 70-300: Canon of Sigma?

De Canon 70-300 IS USM heeft IS, beeldstabilistatie, en dat kan zeker van pas komen. Op 300 mm zal je trouwens de spinnen ook angstwekkend groot kunnen fotograferen ook hoor, zonder macro-stand.Dus zonder twijfel voor de Canon gaan.
    Probeer ze anders eerst eens, spreek een BD'er aan die ze heeft...
    ...leeg...

Comment

Ik heb zelf de Canon 300 en een kennis van me heeft de Sigma 300.

In ons beide ogen is de Canon de betere versie.
      Hij heeft IS, wat erg goed van pas komt als je zonder statief een foto wil nemen op +200mm, de foto's van de Canon zijn scherper en mooier van kleur.
      Ook heeft de Canon een snellere AF. Die macrostand zou ik me niet zo druk om maken eerlijk gezegd, maar dat is maar net wat je er zelf mee wilt gaan doen.

De macrostand zorgt ervoor dat je minimale scherpstel afstand verkleind wordt van 1,50m naar ca. 1m.
      Als ik met me Canon probeer scherp te stellen op ca. 1m wil dit ook nog wel eens lukken.

Ik zou zeggen als je het geld hebt voor de Canon, je gewoon de Canon moet kopen. Daar zal je geen spijt van krijgen
      (van de Sigma ook niet hoor )
      5DII + 35L = ❤

Comment

dank voor jullie reacties

Canon is dus de betere keuze.
        Een snellere AF (naast de IS) vind ik een grote plus, zeker bij het fotograferen van beweeglijke dieren.
        En de meerwaarde van een macro-stand is dus beperkt.

ik ga nadenken of ik het geld ervoor over heb... er is nu een cash-back-actie gaande, dus dat scheelt weer.

Groetjes,
        Marita

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marita Bekijk bericht
          dank voor jullie reacties

Canon is dus de betere keuze.
          Een snellere AF (naast de IS) vind ik een grote plus, zeker bij het fotograferen van beweeglijke dieren.
          En de meerwaarde van een macro-stand is dus beperkt.

ik ga nadenken of ik het geld ervoor over heb... er is nu een cash-back-actie gaande, dus dat scheelt weer.

Groetjes,
          Marita

Past deze sigma apo 70/300mm ook op analoge toestelen van canon?
          Canon!

Comment

ik bezit de sigma,en eerlijk gezegd hebbek nooit de macro stand gebruikt,maar voor zijn geld ( 2de hands gekocht ) kon ik hem niet laten liggen vermits ik wat wou spelen met een tele objectief.De kleuren vindt ik anders best ok hoor met de sigma,natuurlijk heb je IS op de canon wat een meerwaarde is voor mij.Zelf heb ik nog nooit de canon getest,maar zou het wel eens willen doen.Maar de sigma presteert heel goed voor wat ik ze gebruik.
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Working...
            X