Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma of Tamron?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma of Tamron?

hallokes, volgende week zou ik een nieuw lensje willen bestellen, namelijk een 70-300mm met macro functie. Heb er twee gevonden die qua prijs zeer goed meevallen, zou dus één van de twee worden.:

- Sigma 70-300mm F/4.0-5.6 DG Macro 1:2

- Tamron AF 70-300mm Di F/4.5-5.6 Macro 1:2

in prijs verschillen ze een 7-tal euro, dus weet echt niet wat kiezen. mensen met ervaring of die weten wat beter is? Laat het me gerust weten. is voor op een Nikon D40

Groeten steve
    stevebalthasar.wix.com/balthasarphotography
    BalthasarS, on Flickr, Balthasarphotography op facebook

Re: Sigma of Tamron?

Volgens mij hebben die allebij geen motor in de lens en zul je handmatig moeten scherpstellen.

Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
      Volgens mij hebben die allebij geen motor in de lens en zul je handmatig moeten scherpstellen.

Greetz rich
      das geen probleem vroeg me af welke qualitatief de beste keuze zou zijn.

Comment

Ok

Ik heb toen ook voor diezefde keuze gestaan en ben op de Sigma 70-300 APO uitgekomen.
        Die kwam overal als beste uit de test ( jaar geleden ong. )
        Was er zeer tevreden mee, is alleen de deur uitgegegaan om de 80-200 AF-S te financieren.

Deze zijn ermee geschoten:
        zijn alweer ffies geleden gemaakt maargoed, heb nu de tijd om te posten. zijn eingelijk de eerste foto's met mn 70-300mm sigma lens commentaar op de foto's kan ik ook best hebben hoor maar wilde deze 3 bij elkaar hebben dus vandaar hier in de showcase en niet in de beoordeling:) dus mocht er iemand zijn die technisch

Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

bedankt voor de tip en voor de voorbeelden. toevallig geen macro-foto's die met die lens getrokken zijn? zou grotendeels voor macro fotografie dienen.

groeten steve

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steve_D40 Bekijk bericht
            bedankt voor de tip en voor de voorbeelden. toevallig geen macro-foto's die met die lens getrokken zijn? zou grotendeels voor macro fotografie dienen.

groeten steve
            uit alles wat ik ooit heb gehoord en gelezen kan ik ook met vrij grote zekerheid zeggen dat de sigma hier de beste keuze is
            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht

Greetz rich
              Ik heb eens ergens opgevangen dat de Sigma wel een ingebouwde motor zou hebben maar geen HSM. Weet ook niet of dit met een D40(x)-D60 werkt of niet.

Hubert
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Sigma Corporation of America is a subsidiary of the Sigma Corporation, a Japanese based family owned manufacturer of DSLR cameras, camera lenses and camera accessories. Founded in 1961, Sigma Corporation prides itself on high quality and innovative photographic equipment

De sigma 80-400 heeft geen HSM maar toch ingebouwde motor.

Heb ooit een oude APO versie van sigma gehad.
                Bij de oudere is enkel macro mogelijk op 300mm stand.
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

De nieuwe Sigma 70-300 (al dan niet APO) met Nikon vatting, hebben nu idd. beiden een ingebouwde scherpstelmotor. Precies om AF te krijgen op bodies zoals D40, D60.
                  Zeker kiezen voor de APO versie! Is kwalitatief beter dan non-APO en presteert zéér behoorlijk voor een licht-gewicht "wandelobjectiefje".

Comment

Idd, nu met motor:

Das 70-300mm gibt es ab sofort auch mit eingebautem Motor für die Nikon D40 und die D40X (Artikel-Nr. A17NII). Die bisherige Version hat die Artikel-Nr. A17N und ist nicht für die D40 und die D40X geeignet.
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

zou deze dan geschikt zijn voor mijn D40?

Sorry als dit een domme vraag is maar van lenzen heb ik (nog) geen verstand. allez, 't is te zeggen, ik weet wat een telelens, een groothoeklens, een macrolens,... is maar al de afkortingen van "DG" en "APO", en nog andere ken ik niet.

Comment

zou deze dan geschikt zijn voor mijn D40?
                        Zie post #9 !...

"... Precies om AF te krijgen op bodies zoals D40, D60...."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                          Zie post #9 !...

"... Precies om AF te krijgen op bodies zoals D40, D60...."
                          jaah, heb ik ook gelezen, maar er staat ook "de nieuwe Sigma..." en hoe weet ik dat de lens die ik bedoel, een nieuwe lens is? Kan ook een ouder model zijn?

groetjes steve

Comment

Sorry als dit een domme vraag is maar van lenzen heb ik (nog) geen verstand. allez, 't is te zeggen, ik weet wat een telelens, een groothoeklens, een macrolens,... is maar al de afkortingen van "DG" en "APO", en nog andere ken ik niet.
                            Lees en je zult er alles van weten...

ps: 't is geen domme vraag. Domme vragen bestaan niet, enkel domme antwoorden.
                            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Moet deze zijn volgens mij.

Hubert
                              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                              X