Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

teleconverter van tamron

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• teleconverter van tamron

hoi , ik kan een t.c. kopen en zou die willen gebruiken met een D70s en een 80/200 f2.8 D. Het betreft type ; Tamron-F teleconvertor 2x N AF-d BBAR MC7 .
    Heeft er iemand ervaring met deze converters ( of tamron t.c's in het algemeen) ?

Alvast bedankt

Jos
    D800 en een goed glasservies

Re: teleconverter van tamron

Ik denk dat het deze is die ik hier in mijn bezit heb.

Ik gebruik die op mijn Nikon 70-200 F2.8VR en de snelheid van de AF blijft snel en scherpte is ook ok.
    Maar een 2.0 is alleen te gebruiken met het beste glas.
    Gebruik ze ook bij mijn Macro lens de Tokina 100mm.
    En dan blijft de foto ook nog scherp. Maar mijne is wel de pro versie en ik kan niet uitmaken of die jij bedoelt de pro versie is.
    Maar op de 80-200 (geen AFS lens) die jij hebt zal de beeldkwaliteit wel OK zijn.
    Maar de AF zal wel wat trager zijn. Maar doenbaar want ik heb zelf vroeger ook nog met de 80-200 F2.8 gewerkt.
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel Bekijk bericht
      Ik denk dat het deze is die ik hier in mijn bezit heb.

Ik gebruik die op mijn Nikon 70-200 F2.8VR en de snelheid van de AF blijft snel en scherpte is ook ok.
      Maar een 2.0 is alleen te gebruiken met het beste glas.
      Gebruik ze ook bij mijn Macro lens de Tokina 100mm.
      En dan blijft de foto ook nog scherp. Maar mijne is wel de pro versie en ik kan niet uitmaken of die jij bedoelt de pro versie is.
      Maar op de 80-200 (geen AFS lens) die jij hebt zal de beeldkwaliteit wel OK zijn.
      Maar de AF zal wel wat trager zijn. Maar doenbaar want ik heb zelf vroeger ook nog met de 80-200 F2.8 gewerkt.
      Denk dat de AF-d BBAR MC7 een oudere versie is. De pro heeft 7 elementen en volgens mij slaagt de MC7 hier ook op. Maar de laatste versie is de 2x SP AF Pro en is lichtgrijs met zwart(alle laatste, heb die toch al 2,5 jaar)
      Hij werkt ook op de 70-200VR.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

op die van mij staat 2x C-AF1 BBAR MC7

Ik gebruikt hem niet veel en niet vaak, trouwens. Bij goed licht geeft hij wel mooie en scherpe foto's, maar bij minder licht gaan de prestaties echt wel achteruit. Ik heb ook betere ervaringen met het croppen van foto's van mijn 70-200mm (f/2.8 L IS) dan die 200mm te gaan verdubbelen.

Maar al bij al ben ik wel blij dat ik 'm heb, want in echt goede lichtomstandigheden kan je er inderdaad wel ver mee gaan en goede foto's maken.

Comment

Hoi , allemaal bedankt voor de reactie, ik ben hem gaan halen en de resultaten vallen zo te zien goed mee, zal hem één van de dagen eens goed testen als het wat beter weer is

grtjs Jos
          D800 en een goed glasservies

Comment

Working...
          X