Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is er goedkope groothoek (prime?) voor EOS 350-D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Is er goedkope groothoek (prime?) voor EOS 350-D?

Gegroet,
    gezien de crop van 1,6 op een EOS 350-D, vroeg ik me af: is er een goedkope groothoek voor deze camera? Mag gerust een vaste lens zijn, bvb. 10 mm (of minder, kan dat?).
    Ik weet dat er een EF-s 10-20 bestaat, maar 600 Euro is nogal veel geld....
    Of droom ik van iets dat onmogelijk is? Zijn die groothoeken automatisch duur? 't Zou mooi zijn mocht er, zoals de EF 50mm 1.8 II, een "fantastic plastic" bestaan die, ondanks de cropfactor van 1.6, zorgt voor groothoek aan een "beginnersprijsje"...
    Stef

Re: Is er goedkope groothoek (prime?) voor EOS 350-D?

Ik heb wel eens een topic voor bij zien komen van de Peleng 8mm. Deze schijnt relatief goedkoop te zijn, maar dat weet ik niet zeker.
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

De Peleng is een 'fish-eye' en geeft dus sterk vervormde beelden. (en ook al geen autofocus). De EF-S 10-22 is inderdaad duur maar m.i. onovertroffen. Ook Sigma en Tamron maken vergelijkbare lenzen, die toch wel een stukje goedkoper zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
        Ik heb wel eens een topic voor bij zien komen van de Peleng 8mm. Deze schijnt relatief goedkoop te zijn, maar dat weet ik niet zeker.
        Waar kan je deze lens kopen,
        wat kost deze zoal?
        goed vr een 350d?
        Canon!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dries_h Bekijk bericht
          Waar kan je deze lens kopen,
          wat kost deze zoal?
          goed vr een 350d?
          Je moet eens googlen naar 'peleng lens'.
          Of die op een Canon past (mss met adapter?) weet ik niet want zo'n lens interesseert me hoegenaamd niet. Soms staan er op ebay, maar in welke staat het glas zal zijn?????

Grtz, RF

Zojuist op ebay DE gekeken er staan er meerdere op voor Canon, kost rond de 260€ + verzending.
          Last edited by Red Falcon; 20 mei 2008, 22:29.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Behalve een paar fisheye types uit de voormalige USSR bestaan er geen goedkope groothoek primes.
            De Tokina 17mm was vroeger wel populair, maar voegt tegenwoordig weinig aan het assortiment toe en wordt nieuw niet meer gemaakt.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stef.pillaert Bekijk bericht
              Gegroet,
              gezien de crop van 1,6 op een EOS 350-D, vroeg ik me af: is er een goedkope groothoek voor deze camera? Mag gerust een vaste lens zijn, bvb. 10 mm (of minder, kan dat?).
              Ik weet dat er een EF-s 10-20 bestaat, maar 600 Euro is nogal veel geld....
              Of droom ik van iets dat onmogelijk is? Zijn die groothoeken automatisch duur? 't Zou mooi zijn mocht er, zoals de EF 50mm 1.8 II, een "fantastic plastic" bestaan die, ondanks de cropfactor van 1.6, zorgt voor groothoek aan een "beginnersprijsje"...
              Stef
              Wat noem je groothoek? Minder dan 28mm (omgerekend)
              Kan je vergeten.
              In de tijd dat de primes ontwikkeld werden, was er nog geen cropsensor en was 20 mm al heeeel wijd.
              Doet je kitlens beter......
              Wat er wel is zijn de Zenitar 16mm (niet superwijd) en Peleng

Comment

Je zal inderdaad een zoom moeten kopen, liefst de Canon 10-22 of anders de Sigma 10-20 bv
                Maar als je wat geduld hebt vind je ze wel tweedehands

Comment

Misschien dat Tokina iets betaalbaarder is dan de andere merken? Ik heb al aardige resultaten gezien van dit merk, maar nog niet van hun 11-16mm lens, wel van de 12-24mm.
                  Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                  Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Working...
                  X