Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON 80-200+teleconverter of TAMRON 200-400

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• NIKON 80-200+teleconverter of TAMRON 200-400

Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen met het volgende. Ik vertrek volgende week naar Brazilië en ben alles stilletjesaan aan het inpakken. Gezien de gewichtsbeperkingen bij tussenvluchten en het wat lichter gepakt rondwandelen ter plaatse zit ik met het volgende probleem.
    Ik beschik buiten mijn gewone standaardzoom en macrolens over de volgende lenzen :
    -Nikon 80-200 2.8 AF-D
    -Tamron 200-400 5.6

Waarschijnlijk zal ik een keuze moeten maken tussen één van deze twee tele's. Wanneer ik de 80-200 meeneem met 2x converter dan heb ik speelruimte tussen 80 en 400 mm. Wanneer ik de 200-400 meeneem gaapt er een groot gat tussen mijn standaardlens 17-55 en de 200 mm.

Mijn grootste dilemma is echter of de 80-200 + 2X converter nog de kwaliteit haalt van de Tamron 200-400.

Ik zou eventueel ook een 1.7 converter kunnen overwegen, maar weet niet of deze bestaan voor mijn 80-200 lens (niet-afs).

Heeft iemand ooit de twee combinaties kunnen vergelijken of heeft iemand adviezen ivm de te gebruiken teleconverters en hun respectievelijke resultaten.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg,

Luc
    Neem ook even een kijkje op : http://www.lucvercammen-natuurfotografie.be

Re: NIKON 80-200+teleconverter of TAMRON 200-400

Zou je ze niet allebei thuis laten? Ik neem nooit een tele mee op vakantie, alleen een zoomlens 28-105 en een 35mm 2.0. Voor die enkele keer dat ik een tele nodig heb op vakantie ga ik ze niet meesleuren. Maarja, dat is ieder zijn keuze.

Comment

Als je naar de Pantanal en/of het Amazonegebied gaat is een tele geen overbodige luxe voor al het dierenleven die daar te spotten valt ....als je er één hebt dus zeker meenemen !
      Ben er 2 jaar geleden geweest met m'n 18-200 en dat was veel te weinig tele voor het vogelleven van de Pantanal. Ik denk persoonlijk dat je in Brazilië het gat tussen de 55 en 200 weinig zult missen. Ik heb zelf meestal op de 2 uitersten foto's getrokken (landschappen, steden meestal op 18 mm en voor de beestjes had ik nooit genoeg...noodgedwongen op 200 mm) dus...
      "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimsel
        Zou je ze niet allebei thuis laten? Ik neem nooit een tele mee op vakantie, alleen een zoomlens 28-105 en een 35mm 2.0. Voor die enkele keer dat ik een tele nodig heb op vakantie ga ik ze niet meesleuren. Maarja, dat is ieder zijn keuze.
        Ik begrijp je reactie maar wat ik nog niet had vermeld is dat ik en mijn vriendin echte natuurliefhebbers zijn die onze reizen vooral baseren op birdwatching. Omdat je op die manier in alle mogelijke habitats komt zie je automatisch alle andere fauna en flora en ook de verschillende landschappen. Ik ben eigenlijk pas het laatste jaar andere zaken gaan fotograferen en vind het vooal daarom moeilijk om in te schatten wat ik effectief zal kunnen gebruiken. Maar één ding staat vast : er moet een lens mee met voldoende millimeter. Daarom mijn vraag die vooral gaat over het eventuele verschil in kwaliteit tussen de beide mogelijkheden. De 80-200 is optisch een stuk beter dan de 200-400 maar zal door het gebruik van een TC in kwaliteit inboeten, op het gebied van lichtsterkte zou den de twee combinaties vrijwel gelijk zijn. Wanneer ik met de 80-200+teleconverter dezelfde kwaliteit kan halen dan met de Tamron 200-400 zou ik voor de 80-200+teleconverter gaan voor de grotere veelzijdigheid. Ik zou eigenlijk opteren voor een 1,7 TC maar weet niet of deze verkrijbaar is voor mijn type lens, anders zou het eventueel de 2 x TC kunnen worden.

Mvg,

Luc

x
        Mvg,

Luc
        Neem ook even een kijkje op : http://www.lucvercammen-natuurfotografie.be

Comment

Je zou wellicht het beste af zijn met een 80-400VR + een soligor 1.4x extender van de PRO kwaliteit.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Ik had ook eerst een nikon 80-200 f2.8 maar omdat zoomlenzen niet echt geweldig zijn met extenders Heb ik mezelf dan toch maar overtuigd om deze terug te verkopen en heb mij een nikon 300mm f4 af-s aangeschaft. Nu alleen nog een kenko 1.4 pro en eventueel een 1.7 pro en dan ben ik blij.

Heb wel een beetje twijfels over de 1.7 omdat de lichtsterkte stuk minder is.

Als de kwaliteit van de 200-400 (bedoel dan beeldkwaliteit tussen de 300 en 400mm) beter is dan de 80-200 met 2x extender, zou ik vlug de 200-400 meenemen. Want als je een 400mm hebt wil je een 500mm, heb je een 500mm dan wil je een 600mm.

Groeten Davy
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Working...
            X