Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon lens

Iemand een goeie raad voor een nieuwe Nikon lens ?
    Men vertelde me dat de 18-200 VR wel kwalitatief was…
    Andere voorstellen die ik kan overwegen?
    Mijn oude worden momenteel verkocht gezien ik eindelijk mijn nieuwe cam heb…

grts
    Nikon D300

Re: Nikon lens

De Nikon 400mm f2.8 is naar verluidt een dijk van een lens
    Bij konijnenberg al verkrijgbaar voor 7880 euro.

Comment

klopt Stijn echt een topper

nu ... alle gekheid op een stokje ... zonder budget, eisen, doelstellingen en persoonijke wensen te specifiëren is op de vraag natuurlijk geen antwoord te geven.

in sommige gevallen is die 18-200 en héél goed objectief, in andere gevallen is het gewoon waardeloos

Mvg,
      TravelToy.
      www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
        klopt Stijn echt een topper

nu ... alle gekheid op een stokje ... zonder budget, eisen, doelstellingen en persoonijke wensen te specifiëren is op de vraag natuurlijk geen antwoord te geven.

in sommige gevallen is die 18-200 en héél goed objectief, in andere gevallen is het gewoon waardeloos

Mvg,
        TravelToy.
        Budget...
        heb me een d80 gekocht ipv d200 (sensor blijkt toch dezelfde en voor die paar extra shots/ minuut geef ik dan liever het extra geld aan een lens)
        er is dus nog wat over gezien ik eerst voor die d200 ging.

doelstellingen, eisen en persoonlijke wensen...
        prijs kwaliteit goeie lens (voorstellen van boven de 5000 EUR moet je dus aan iemand anders doen ) waar ik behoorlijk all round mee kan fotograferen...
        van straat en reisfotografie via cold hard action in het skatepark tot shoots van tiny insects...behorlijk all round dus...
        Nikon D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matheww_1 Bekijk bericht
          Budget...
          heb me een d80 gekocht ipv d200 (sensor blijkt toch dezelfde en voor die paar extra shots/ minuut geef ik dan liever het extra geld aan een lens)
          er is dus nog wat over gezien ik eerst voor die d200 ging.

prijs kwaliteit goeie lens (voorstellen van boven de 5000 EUR moet je dus aan iemand anders doen ) waar ik behoorlijk all round mee kan fotograferen...
          van straat en reisfotografie via cold hard action in het skatepark tot shoots van tiny insects...behorlijk all round dus...
          voor straat en reisfotografie kan ik die 18-200 wel aanraden

voor actie is hij soms wat traag en voor echte macro is hij ook niet echt geschikt

Echt all-round is er (denk ik) geen betere te vinden, maar dan moet je wel beseffen dat all-round een aantal beperking met zich meebrengt

een mooie combinatie zou zijn de Tamron 17-50 f/2,8 en de Sigma 70-200 f/2,8. Prijs zal niet zo overdreven ver van die 18-200 afliggen (denk ik)

Mvg,
          TravelToy
          www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Iemand een goeie raad voor een nieuwe Nikon lens ?
            Dit is nogal breed dus vandaar de ironische opmerkingen

Dit is al wat specifieker en wat makkelijker om voorstellen te doen.

Zoals je zelf aangeeft is de 18-200 een heel interessante lens wegens zijn groot zoombereik. Zeer handig als allround lens, maar kwalitatief redelijk tot goed. Commentaren over deze lens zijn al uitvoerig geschreven op dit forum. Wie zoekt die vindt.

Als je tiny insects wil fotograferen zul je toch naar een specifieke macro lens moeten gaan. Sommige lenzen heb redelijke close-up prestaties, maar kan niet zo zeggen welke precies. Qua macrolenzen van Nikkor heb je wel enkele opties zoals de 60mm en 105mm.

Voor cold hard action in het skatepark heb je mss een snellere lens nodig, maar wegens gebrek aan ervaring hiermee kan ik je weinig hierover vertellen. Ik neem aan dat de 70-200 f2.8 weer wat over het budget is, maar volgens wat ik zoal lees blijkt dit een super lens te zijn.

Zelf heb ik een 18-200 en deze staat 80% van de tijd op mn camera. Zoals reeds gezegd, zeer goede wandellens, maar helaas niet zonder enkele minpuntjes als gevolg van het grote zoombereik.
            Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
            <<< www.pbase.com/robbyj >>>

Comment

voorstellen van boven de 5000 EUR moet je dus aan iemand anders doen
              Dat voorstel stond er dus inderdaad omdat je niets zei over doel, budget, andere eisen,... Overigens vind ik je eisen nog altijd wat kort beschreven. Waarom doe je bijvoorbeeld je originele objectieven weg? Als ik een objectief koop, doe ik dat omdat ik een zeker nood merk (meer tele, meer ruim, meer macro,...). Ik veronderstel dus dat je nadelen van je eerdere lenzen ondervonden hebt, die je nu wilt oplossen met een nieuw objectief.

Ander punt: je wilt een wel zeer all-round objectief. Straatfotografie op zich is al uitgebreid, maar daar denk ik aan lichte tele. Reisfotografie is dan weer eerder standaardobjectief en breedte. Insecten is macro. De enige camera's die ik ken die dat combineren zijn compacts. Als je alles op één lens wilt voor een DSLR zal je vermoedelijk inderdaad het best zitten met een 18-200 (hoewel je daar niet echt tiny insects mee gaat kunnen trekken). Zo'n all-round lens maakt uiteraard veel compromissen om zowel breed als tele aan te kunnen, namelijk niet overal heel scherp, beeldvervormingen,... DPReview heeft onlangs een zeer degelijke test gedaan van het objectief, misschien moet je daar ook eens gaan kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
                Waarom doe je bijvoorbeeld je originele objectieven weg? Als ik een objectief koop, doe ik dat omdat ik een zeker nood merk (meer tele, meer ruim, meer macro,...). Ik veronderstel dus dat je nadelen van je eerdere lenzen ondervonden hebt, die je nu wilt oplossen met een nieuw objectief.
                Ik heb helemaal geen problemen met oude objectieven, ik doe ze zelfs met tegenzin weg.
                Waarom? Omdat ik hier de raad kreeg mijn d40 met lenzen en al te verkopen gezien ik naar een beter toestel grijp moest ik beter glas kopen…
                Nikon D300

Comment

Working...
                X