Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

groothoek aanvulling bij 24-105

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• groothoek aanvulling bij 24-105

aangezien ik tijdens de vakantie wel wat landschapfoto's ga maken heb ik meer groothoek nodig dan mijn huidige 24-105.
    nu ben ik wat aan het twijfelen wat ik het beste zou doen. 17-40L van canon is voor een stuk overlappend en ook niet echt breedhoek.
    10-20 en 12-24 van sigma... zijn dit goede lenzen? geen ervaring mee en zou ineens wel een goede moeten zijn... wat mij hier wat tegenhoudt is het feit dat het EF-S zijn en dus niet zullen passen als ik mij ooit een FF camera koop(wat binnen een jaar of 2 op het programma staat) en zijn deze geschikt voor landschappen?
    of beter tokina? of canon zelf? nog andere voorstellen?
    wat raden jullie zoal aan?
    wat vooral telt is dat het een scherpe lens wordt met snelle focus(zoals mijn 24-105L en dus niet zoals tamron 18-200...)
    alvast bedankt
    Last edited by ekke; 2 mei 2008, 22:31.
    Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

Re: groothoek aanvulling bij 24-105

sigma: prima ding voor de prijs, en ff !
    Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
      sigma: prima ding voor de prijs, en ff !
      naar dat ik lees op mijn webshop pagina zouden zowel de 10-20 als de 12-24 geen FF zijn... tenzij natuurlijk deze zouden foute informatie geven... even opzoeken..
      Last edited by ekke; 2 mei 2008, 22:31.
      Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

Comment

De sigma 10-20 is inderdaad een lens voor aps-c camera's. De andere: 12-24 is echter ff. Meer info over deze lens kan je vinden op: fredmiranda.com
        Als je een breedhoek wil zou ik toch misschien uitkijken naar de 10-22 EF-s lens van canon. Heb ik al veel goeie dingen van gelezen en gehoord. Is wel geen full-frame.

vigaj
        Last edited by vigaj; 2 mei 2008, 23:46.

Comment

Niet aan twijfelen, de EF-S 10-22 is een schitterende lens, heb ze zelf ook, en geen seconde spijt van gehad.

Ze past niet op een FF camera ... so what ? Je denk zelf over een 2-tal jaar eventueel naar een FF cam te gaan, ondertussen heb je al twee jaar foto's kunnen nemen met deze heel speciale lens, en daarna verkoop je ze toch gewoon, er zullen genoeg mensen intresse hebben, de crop camera's van Canon zullen nog wel enkele jaren in omloop zijn, daar twijfel ik niet aan.

Gewoon kopen, niet twijfelen, je zal er geen spijt van hebben.

Johan
          Disegno-S
          Specialized in Automotive photography ...

Comment

Ikzelf heb zonet ook de ef-s 10-22 besteld bij konijn (niet op voorraad grrrr). Ik was ook niet voor ef-s wegens misschien ooit ff maar de foto's die ik heb gezien van de lens (http://www.flickr.com/groups/efs1022/pool/) maken ff voor mij eigenlijk overbodig en met dat geld kan ik dan nog een mooie tele kopen om aan het andere eind van mijn 24-105 wat meer mm te hebben.

enige nadeel aan de lens is dat hij niet weerbestendig is maar de enige ff die ik voorlopig zou kunnen betalen (5d) is dat ook niet dus daar kun je het niet voor laten.
            Eos 5DII - Eos 40D
            EF 16-35 f/2.8L USM II - EF 24-105 f/4L IS USM - EF 70-200 f/4L IS USM - EF 100 f/2.8L IS USM MACRO

Comment

Hier stonden(schijf gecrashed) wat opnamen van de Sigma 10-20, prima lens. Eigenlijk moet je de lens wel testen voordat je die koopt, want er zitten echte slechte tussen.
              Last edited by hjanssen; 23 mei 2008, 20:44.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ben momenteel zo tevreden van de USM technologie van canon dat ik toch ga proberen deze te vinden...
                vind ik ze niet 2dehands binnen dit een 2 maand bestel ik ze wel en heb ik een nieuwe
                nu blijkbaar is de markt voor ze terug te verkopen als ik over zou gaan naar FF groot genoeg dus...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ekke Bekijk bericht
                  ben momenteel zo tevreden van de USM technologie van canon dat ik toch ga proberen deze te vinden...
                  vind ik ze niet 2dehands binnen dit een 2 maand bestel ik ze wel en heb ik een nieuwe
                  nu blijkbaar is de markt voor ze terug te verkopen als ik over zou gaan naar FF groot genoeg dus...
                  Hi, kijk eens naar http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=211030
                  BD lid die zijn 17-40 verkoopt voor 550 € met UV en Cl-P erbij.
                  Zelf heb ik deze lens en die doe ik niet meer van de hand, zeer goede lens hoor.
                  Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

De 17-40 (die ik verkoop) is een uitstekende lens op een 5D maar ik zou naast een 24-105 op een xxD eerder toch een 10-22 kiezen.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                      De 17-40 (die ik verkoop) is een uitstekende lens op een 5D maar ik zou naast een 24-105 op een xxD eerder toch een 10-22 kiezen.
                      dat dacht ik er ook over toen ik deze zag...
                      anders had ik u zeker en vast al iets laten weten

Comment

als je toch nog twee maand zou kunnen wachten, er is ook de 10-24 aangekondigd... die zijn nog niet beschikbaar maar binnen een maand of twee misschien wel...
                        diafragma gaat van 3.5 tot 4.5 bij volledig inzoomen, wat best wel een groot diafragma is voor breedhoeken
                        Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                        BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
                          als je toch nog twee maand zou kunnen wachten, er is ook de 10-24 aangekondigd... die zijn nog niet beschikbaar maar binnen een maand of twee misschien wel...
                          diafragma gaat van 3.5 tot 4.5 bij volledig inzoomen, wat best wel een groot diafragma is voor breedhoeken
                          de 10-22 heeft toch dezelfde diafragmawaardes?
                          nu in ieder geval ik zal nog net 2 maand kunnen wachten maar voor die 2mm meer vermoedelijk een heel pak extra te betalen zie ik niet echt zitten

Comment

Hou er wel rekening mee dat de Canon 10-22 een USM heeft, wat hem zowat uniek maakt in de breedhoek markt ... niet te onderschatten vind ik eerlijk gezegd, misschien niet altijd van toepassing, maar persoonlijk was dit belangrijk voor mij.

Johan
                            Disegno-S
                            Specialized in Automotive photography ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Disegno-S Bekijk bericht
                              Hou er wel rekening mee dat de Canon 10-22 een USM heeft, wat hem zowat uniek maakt in de breedhoek markt ... niet te onderschatten vind ik eerlijk gezegd, misschien niet altijd van toepassing, maar persoonlijk was dit belangrijk voor mij.

Johan
                              de sigma 10-20 heeft ook HSM...

Comment

Working...
                              X