Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een prima zoom 750-1500mm voor 250€!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: een prima zoom 750-1500mm voor 250€!

Ik heb ooit het 'genoegen' gehad zo'n lens in m'n handen te houden.
    Als ik me niet vergis was het een f/8 en zag je de druppels secondelijm die er nog uit waren gelopen zo zitten. (en zelfs dan rammelde ze nog)
    Je kan er in mijn ogen heel veel mee doen, helaas is degelijke foto's maken hier niet bij...

Nog ff erbij vermelden dat dit zeker géén spiegeltele is (meer dan een halve meter lang als ik me niet vergis), ook is de frontlens 'slechts' 10cm in diameter en heeft hij enkel manuele focus.
    Last edited by Deleted120903; 9 mei 2008, 19:14.

Comment

Een spiegellens is op zich wel bruibaar, maar de resolutie is niet zo hoog als kwaliteitslenzen van tegenwoordig.
      Ik heb er een gehad van 1000mm, leuk om de maan mee te schieten, maar aangezien we maar 1 maan hebben is de lol er gauw van af.
      Voor sneller werk werkt zo'n lens te log.
      500 of 600 is misschien bruikbaarder maar je houdt het probleem van 1 vast diafragma.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Een spiegellens is op zich wel bruibaar, maar de resolutie is niet zo hoog als kwaliteitslenzen van tegenwoordig.
        Ik heb er een gehad van 1000mm, leuk om de maan mee te schieten, maar aangezien we maar 1 maan hebben is de lol er gauw van af.
        Voor sneller werk werkt zo'n lens te log.
        500 of 600 is misschien bruikbaarder maar je houdt het probleem van 1 vast diafragma.
        En 1 ongelofelijk lelijke bokeh

Comment

Working...
        X