Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanvulling op Canon 24-105 f4.0 L ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aanvulling op Canon 24-105 f4.0 L ???

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
    Je hebt al een heel goede L-lens, dus ik zou er de EF-S 10-22 bijnemen.
    Een schitterende groothoek op crop camera's, heb ze zelf ook op mijn 40D en het is een prachtige lens, heel mooie kleuren, vlijmscherp en sluit perfect aan op je 24-105 IS lens.

Niet twijfelen, wil je groothoek neem dan de 10-22 van Canon, relatief weinig vervorming op 10mm en perfecte kwaliteit ... ga je later naar FF dan verkoop je ze toch gewoon, er zullen genoeg kopers zijn hoor.
    Mark
    Proberen die 10-20mm: prachtige lens voor een 1,6 camera !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
      Ik heb tot nu toe nog nooit een superbreedhoek gehad. Die 17-40 heb ik nog maar pas (merci Xeonbb, geweldige lens), en ik had ook een zwaar dilemma: er stond een Sigma 10-20 te koop, en deze 17-40. Voor landschappen zou ik dolgraag een breeeeede lens hebben, maar ik wilde toch eerst mijn 17-35 vervangen. Dom eigenlijk, achteraf gezien, want mijn Tamron 17-35 is even scherp, zeker voor landschappen. Dus moest ik het nu weer opnieuw doen, zou ik wellicht toch voor een hele brede gaan. Ik heb echter naar de toekomst gedacht, en op dat moment is mijn 17-40 superbreed, want ik wil dan naar een 5D gaan. Ook weer stoem, want mijn Tamron 17-35 gaat ook op full frame.

Dus moest ik nu weer opnieuw kiezen, dan zou ik toch voor de superbreedhoek gaan. Als er een interessante langskomt, ga ik toch nog eens goed moeten zien. Mijn Tamron is bijna de deur uit, heb een goed bod gekregen, en dan ga ik nog eens zien.
      Je was me juist een paar seconden voor, voor die 17-40. Dat was echt een koopje vond ik ook.
      Door mijn twijfelen (en nu nog steeds) heb ik die dus mislopen. Maar ik wil u onmiddellijk helpen met uw probleem hoor. U verkoopt mij die 17-40 en daarmee koopt u die 10-20 (nieuw) en bovendien hou je er nog geld aan over. Uw en mijn probleem opgelost.
      Ik wens je in ieder geval veel suc6 met de verkoop van uw Tamron

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Je was me juist een paar seconden voor, voor die 17-40. Dat was echt een koopje vond ik ook.
        Door mijn twijfelen (en nu nog steeds) heb ik die dus mislopen. Maar ik wil u onmiddellijk helpen met uw probleem hoor. U verkoopt mij die 17-40 en daarmee koopt u die 10-20 (nieuw) en bovendien hou je er nog geld aan over. Uw en mijn probleem opgelost.
        Ik wens je in ieder geval veel suc6 met de verkoop van uw Tamron
        Ikke chance :-)
        Die lens is twee keer op reis geweest, en dat was het. Ziet er splinternieuw uit en is het ook hé, laten we wel wezen, en dus was het een koopje, ja. Ik heb niet getwijfeld en onmiddellijk gezegd dat ik hem diezelfde avond zou gaan halen. Prima lens, maar ze doet mij wel verschieten van de kwaliteit van de Tamron. Die moet voor de 17-40 niet onderdoen. Ze is enkel trager, en tja, de 17-40 heeft een mooiere bokeh. Maar voor landschappen ga je het verschil moeilijk zien denk ik.
        En nu heb ik dus toch die Tamron op overschot. Eens die weg is, ga ik toch voor een superbreedhoek zien.... denk ik, want er staat ook nog een 85 1.8 op 't verlanglijstje. Moet in juni een muziekfestival gaan schieten. Keuzes, keuzes, dilemma's, dilemma's!
        ______
        www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Je hebt al een heel goede L-lens, dus ik zou er de EF-S 10-22 bijnemen.
          Een schitterende groothoek op crop camera's, heb ze zelf ook op mijn 40D en het is een prachtige lens, heel mooie kleuren, vlijmscherp en sluit perfect aan op je 24-105 IS lens.

De 17-40 heb ik ook overwogen, maar dat bereik is te kort voor algemeen gebruik, daarom heb ik ze redelijk snel buiten beschouwing gelaten en naar de 17-55 IS 2.8 gegaan ... maar die zit boven je budget spijtig genoeg, anders 2.8 en IS samen, beter ga je niet vinden.

Niet twijfelen, wil je groothoek neem dan de 10-22 van Canon, relatief weinig vervorming op 10mm en perfecte kwaliteit ... ga je later naar FF dan verkoop je ze toch gewoon, er zullen genoeg kopers zijn hoor.

Ik zal misschien ook ooit een FF camera kopen, maar dat hield mij niet tegen nu al de lenzen te kopen die ik nodig heb en onmiddellijk gebruik, en hier zitten toevallig twee EF-S lenzen tussen ... so what ?

Crop body als 2e camera houden, of boeltje gewoon verkopen, de brandpunten kloppen toch niet als je naar FF gaat, dus vind ik niet dat je dat sterk moet laten doorwegen, of je moet volgende week al een FF kopen.
          Zowel de 10-22 als de 17-55 zijn gekende lenzen van Canon, dus die geraak je zonder problemen kwijt voor een mooie prijs.

Mark
          Mark,
          Liefst vanal zou ik die 17-55 IS 2.8 wel willen maar het moet ergens stoppen hé. Niettemin bedankt voor uw reactie
          Die 10-22 ga ik ook eens goed bekijken.
          Dat zijn er nu al drie
          Sigma 10-20
          Tokina 12-24
          Canon 10-22
          Niet goed voor het systeem van diegene die achter miij zal staan
          Ik moet beter leren tellen, zijn er 4 met die 17-40
          Last edited by Red Falcon; 1 april 2008, 18:11.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
            Proberen die 10-20mm: prachtige lens voor een 1,6 camera !
            Vonkske,
            Die 10-20 van Sigma of die 10-22 van Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
              Ikke chance :-)
              Die lens is twee keer op reis geweest, en dat was het. Ziet er splinternieuw uit en is het ook hé, laten we wel wezen, en dus was het een koopje, ja. Ik heb niet getwijfeld en onmiddellijk gezegd dat ik hem diezelfde avond zou gaan halen. Prima lens, maar ze doet mij wel verschieten van de kwaliteit van de Tamron. Die moet voor de 17-40 niet onderdoen. Ze is enkel trager, en tja, de 17-40 heeft een mooiere bokeh. Maar voor landschappen ga je het verschil moeilijk zien denk ik.
              En nu heb ik dus toch die Tamron op overschot. Eens die weg is, ga ik toch voor een superbreedhoek zien.... denk ik, want er staat ook nog een 85 1.8 op 't verlanglijstje. Moet in juni een muziekfestival gaan schieten. Keuzes, keuzes, dilemma's, dilemma's!
              Yepse,
              Jij (beaucoup) de chance en ikke (plus) de mal chance hé
              Er staat er nog zo één te koop op BD, echter buiten garantie!
              Grtz, RF

Comment

Yepse,
                Jij (beaucoup) de chance en ikke (plus) de mal chance hé
                Er staat er nog zo één te koop op BD, echter buiten garantie!
                Grtz, RF
                Wat geeft dat nu? 't Is een tank van een lens, die krijg je niet kapot!
                ______
                www.vue.photo

Comment

Vonkske,
                  Die 10-20 van Sigma of die 10-22 van Canon
                  Die van Canon heb ik: gewoon magnifiek: scherp, héél weinig vervorming en prachtige kleuren.
                  Je mag ze gerust eens komen testen.

Comment

De kogel is door de kerk. Het is de Canon EF17-40mm f/4L USM geworden.
                    Mooie accassie gevonden en kon er niet aan weerstaan
                    Had ik deze niet gevonden dan was het de Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM geweest.
                    Dank aan allen voor uw mening te geven.
                    Grtz, RF

Comment

Nu nog een 5D
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        Nu nog een 5D
                        Eerst nog een statief en dan......................

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                          Nu nog een 5D
                          Je neemt me de woorden uit de mond, sterker, ik zou zelfs zeggen, eerst een 5d en dan meer glas....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Je neemt me de woorden uit de mond, sterker, ik zou zelfs zeggen, eerst een 5d en dan meer glas....
                            Alles op zijn tijd hé. Voorlopig glas genoeg, ben met weinig tevreden
                            Maar eerst een degelijk statief en dan.........

Comment

Alles op zijn tijd hé. Voorlopig glas genoeg, ben met weinig tevreden
                              Maar eerst een degelijk statief en dan.........
                              Tja, Rudy zegt: Body minstens even belangrijk, misschien zelfs belangrijker dan glas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                                Tja, Rudy zegt: Body minstens even belangrijk, misschien zelfs belangrijker dan glas.
                                Ene Red Falcon denkt; Rudy heeft gelijk maar RF zijn spaarvarken is ...........

Comment

Working...
                                X