Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bokeh vergelijk "85mm"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bokeh vergelijk "85mm"

Een goede illustratie wbt lenskeuze voor portretten:

Re: Bokeh vergelijk "85mm"

Interessant artikel maar zoals gewoonlijk bij Ken's pagina's kan ik me wel indenken dat niet iedereen het eens is met zijn conclusies.

Ik ben met name nieuwsgierig naar commentaren op de aanbeveling dat 'echte pro's lange lenzen zoals een 300 mm 2.8 gebruiken voor portretten'. Bij alle reportages over portretfotografie die ik tot nog toe zag of las is dat zeker niet het geval.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
      Interessant artikel maar zoals gewoonlijk bij Ken's pagina's kan ik me wel indenken dat niet iedereen het eens is met zijn conclusies.

Ik ben met name nieuwsgierig naar commentaren op de aanbeveling dat 'echte pro's lange lenzen zoals een 300 mm 2.8 gebruiken voor portretten'. Bij alle reportages over portretfotografie die ik tot nog toe zag of las is dat zeker niet het geval.
      Ik ook niet. Wel de 70-200 en dat zelfs in studio's, maar toch geen 300mm.
      ______
      www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
        Ik krijg het Nikon Pro magazine en daar staan toch regelmatig voorbeelden van pro's in van portretten met 300mm(dan wel buiten), zelf een keer op de catwalk met 500mm. Het leverty echt dat scherpe vlekje in de komplete 'mooie' onscherpte op.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Ik krijg het Nikon Pro magazine en daar staan toch regelmatig voorbeelden van pro's in van portretten met 300mm(dan wel buiten), zelf een keer op de catwalk met 500mm. Het leverty echt dat scherpe vlekje in de komplete 'mooie' onscherpte op.
          Ja, buiten kan ik me goed voorstellen.
          Maar 500mm op de catwalk? Hoe ver stond je dan?
          ______
          www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            Ja, buiten kan ik me goed voorstellen.
            Maar 500mm op de catwalk? Hoe ver stond je dan?
            Ik zat gewoon op de bank Nikon Pro te lezen, wat ook nog een kunst is ....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
            X