Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Objectief D200

Kan er iemand mij misschien wat tips geven, ik zoek een goeie lens om portretten en studio-opnames mee te doen, best een zoomlens met een goede beeldkwaliteit, budget +/- 500 euro, iemand???

Re: Objectief D200

Tamron 28-75 f2,8.

Comment

Tamron 28-75/2.8
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Tja, die schoot mij ook meteen te binnen. 't Zal dus zeker geen slechte keuze zijn.
        ______
        www.vue.photo

Comment

Of gewoon een Nikkor 50/1.8 ben je voor net over de €100 klaar.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ok alvast bedankt, mss kan ik zowel de tamron 28-75 als de nikon 50mm aanschaffen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Céline Bekijk bericht
              ok alvast bedankt, mss kan ik zowel de tamron 28-75 als de nikon 50mm aanschaffen
              Dan misschien nog beter de 28-75 en een 85 1.8. Als je studio daar groot genoeg voor is.

Hmm, had je budget niet gezien. 't Zal wat veel zijn.
              Last edited by Vue.photo; 26 maart 2008, 17:23. Reden: oeps... budget
              ______
              www.vue.photo

Comment

Beginnen met de 50mm f/1,8

Blijkt die regelmatig te kort, dan koop je de Tamron 28-75 f/2,8 erbij.

Wil je meer groothoek (leuk bij creatieve portretten), dan koop je de Tamron 17-50 f/2,8 erbij.

Mvg,
                TravelToy
                www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Waarom geen tweedehands 35-70 2.8D of 50 1.4 + 85 1.8. Allemaal occasie natuurlijk. Nieuw heeft geen zin als je een beetje let op wat je koopt.
                  mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                    Nieuw heeft geen zin als je een beetje let op wat je koopt.
                    Jawel heeft nieuw zin! Hoe kan er anders een 2de hands markt zijn?
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Jawel heeft nieuw zin! Hoe kan er anders een 2de hands markt zijn?
                      Natuurlijk maar ik bedoel gewoon dat als je met een beperkt budget zit heeft het geen zin om nieuw te kopen IMHO. Tenzij het prijsverschil heel klein is. Het hangt natuurlijk allemaal af van verschillende factoren. Maar ik ben gewoon van mening dat het bij het kopen van een lens, mits je een beetje uitkijkt, soms een veel verstandigere keuze is om 2de hands te gaan.
                      Lenzen gaan niet echt kapot, bodies is een andere zaak maar dan nog... Ik kocht vroeger echt alles 2de hands. En nu heb ik een hoop pro lenzen aan heel weinig geld. Gewoon uitvoerig testen voor je koopt en dan gaan die dingen voor altijd mee. Dat is mijn ervaring toch..
                      mijn website

Comment

Working...
                      X